Tijd voor mezelf hoe aankaarten?

Discussion in 'De lounge' started by shanandoah, Jun 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    1,514
    0
    0
    Ik wil weer aan paar uur gaan werken als ik weer beter ben hoor.
    Maar ja dat is even afwachten.
    Kan zijn dat ik weer geopereerd moet worden.
    Mijn vriend kan geen ouderschapsverlof opnemen hij werkt nog voor een uitzendbureau.
    Opa's en oma's werken allemaal nog.
    Ga in ieder geval aanstaande maandagavond gewoon weg ;)

2. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    Wat jij moet doen is inderdaad met hem praten. Wat hij moet doen is bij de voetbalclub aangeven dat er een trainer bij moet komen zodat de training door de week verdeeld kan worden zodat hij maar 1x training hoeft te geven zodat hij thuis de boel op kan vangen omdat jij ziek bent. Dit zal de voetbalclub heus wel begrijpen. Hierdoor hoeft hij dan ook niet elke zaterdag mee met de wedstrijden. Op die manier kan het verdeeld worden tussen die twee. En het is echt niet vreemd hoor. Ik weet dat heel veel voetbalclubs het op die manier doen omdat mensen nu eenmaal werken en een gezin hebben. Verder moet er voor jou gewoon een fiets met trapondersteuning komen of een elektrische fiets. Op die manier krijg jij weer een stuk van je vrijheid terug. En als mensen die op bezoek komen zich storen aan de eventuele troep in huis (en dat heb je nou eenmaal met kinderen) laat ze dan lekker meehelpen. En gun jezelf de rust dat je huishouden nu niet perfect kan zijn zoals je eigenlijk zou willen. Dat lukt nu gewoonweg niet. Jammer dan. Aandacht en liefde zijn belangrijker dan matriele dingen. enneh als die spijkerbroek een keer niet schoon is voor hem, dan heeft ie pech gehad, dan had hij het zelf maar moeten doen, want alles alleen doen lukt op dit moment niet. Misschien wordt ie dan een keer wakker. Maar praat met hem. Hij kan je gedachten niet lezen.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ben ik het wel mee eens hoor, het moet allemaal wel in overleg. Mijn man is nu 1 avond en de zondag weg, straks 3 avonden en de zondag, maar dat is 's avonds als de kinderen op bed liggen en het levert ook flink wat op, dus vandaar onze keuze hiervoor (hij traint trouwens 1 keer zelf en gaat 2 keer training geven).
    Bij TS is er wat veranderd de afgelopen tijd waardoor haar man veel weg is in totaal, kan me voorstellen dat ze de situatie weer even opnieuw moeten bekijken.
    Mijn man zou het trouwens niet erg vinden als ik zoveel weg zou zijn, wij ziin daarin allebei niet zo moeilijk (mede ook doordat mijn man er aardig mee verdient), maar ook allebei gezond en dat maakt ook veel verschil. Ik vind het ook geen stijl om zoveel weg te zijn en op zondag de halve dag te slapen terwijl je partner ziek is.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Mijn man geeft nu inderdaad 1 keer training en iemand anders de andere dag en diegene gaat ook naar de wedstrijden op zaterdag. Mijn man geeft straks 2 keer per week training maar hoeft niet op zondag mee (assistent-trainer, ideaal :))

5. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    1,514
    0
    0
    Ik denk dat praten niet zo veel meer opleverd.
    Ik moet het gewoon gaan doen.
    Praten heb ik al zoveel geprobeerd,schreeuwen,huilen,alles.
    Het enige antwoord wat ik dan krijg: JA ik weet ook niet wat ik er aan moet doen.Moet hem gewoon mededelen dat ik weg ga.
    punt uit. Hij moet zich maar redden.
    Gisteren kwam hij thuis, ik wilde even snel een paar boodschappen doen. jongste lag op bed.
    Hij tegen de oudste wil jij even met mama mee? Zij natuurlijk JA!! tja dan ga ik niet meer zeggen dat mag niet.
    Dus ik heb hem boos gezegd dat het mijn plan was om even snel alleen te gaan.
    Toen ik eenmaal thuis was ging hij naar bed.;)
    Ik word er gewoon soms moe van om weer aan te geven dat ik er ook nog ben.
    En dat weet hij denk ik. Of hij denkt er helemaal niet over na.

Nu lijkt het trouwens wel alsof ik echt een ploert van een vent heb,maar dat is niet zo hoor. Waar nodig staat hij er altijd voor mij en voor de kinderen.
    Probleem is alleen dat hij zo opgevoed is en ik in dit geval over mij heen laat lopen.(terwijl ik normaal best een pittige tante ben)
    Dan is het best moeilijk om dat te doorbreken.

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    De juiste tip heb ik niet, maar misschien kun je gewoon dit verhaal eens aan je vriend laten lezen? Misschien dat hij dan de hint snapt... Het is overduidelijk dat jij hier aan onder door gaat en er dus heel snel verandering moet komen!

Share This Page