Neocate

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Froetsel, 23 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter zit al 2 weken aan deze voeding mogelijk een KMA. Maar heb t idee dat ze er niet vooruit op gaat het ging een tijdje goed. Maar sinds een paar dagen spuugt ze weer ( gebruik aan nutriton), verhoging, diarree, groene ontlasting en tijdens het voeden strekt ze zich, vele windjes/buikkramp en verkouden.
    Weet nou niet of het met elkaar te maken heeft maar ze heeft woensdag haar 1e vaccinatie gehad.

2. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ohja en ze drinkt haar flesjes ineens niet Meer leeg moet echt moeite doen zodat ze een kleine hoeveelheid laat staan ipv de helft van t flesje

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Die voeding is niet te pruimen dus daar moet ze even aan wennen! En het duurt een paar weken voor de klachten verdwijnen. Op Neocate kunnen ze niet reageren. Ik begrijp alleen niet of je nu wel of niet indikt? Op johannesbroodpitmeel kunnen ze nl wel reageren!

4. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Kan het (verborgen) reflux zijn? En heeft ze hiervoor eczeem gehad en verdween dat/werd dat minder na het gebruik van Neocate? Dat was bij ons wel het geval. Wel raar dat de klachten weer terug lijken te komen. Het kan ook tijdelijk door iets anders veroorzaakt worden. Hopelijk vinden jullie het gauw in ieder geval!

5. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Heeeeeeeel erg herkenbaar wat je schrijft

Wij zijn 1,5 week geleden opgenomen vanwege het slechte drinken en nu.sinds een paar dagen drinkt hij weer oké en hij zit al 4 weken aan die voeding. En in begin dronk hij aardig maar hij ging steeds slechter drinken.

Dat de ontlasting groen is os normaal bij deze voeding. De ka legde uit dat het in een ander deel van de darm opgenomen wordt en dat het daardoor dus zo veranderd van kleur.

Ook hier onrust na se fles, overstrekken, hoofd draaien etc. Dat is hier reflux maar niet ernstig genoeg voor medicatie (gelukkig). (gebruiken wel nutriton, bedje schuin en half uur recht op na voeding)

Voor de vele windjes zijn we vandaag gestart met infacol.

6. xxjoxx

xxjoxx Actief lid

5 nov 2011
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mij niet herkenbaar...sinds ze deze voeding heeft gaat het juist veeeel beter...hmm zou toch even overleggen....maar mischien is het iets anders...kiss? Dat ie last heeft tijdens het voeden? Ik weet het niet hoor...denk mee...

Succes!

7. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    @frannie, ik gebruik Johannes om het in te dikke . Anders spuugt ze alles er gemakkelijk uit! Hoe kunnen ze op Johannes reageren dan?

@ona, nee ze heeft nooit eczeem gehad. Ze was 2 weken geleden opgenomen ivm het vele spugen en uitslag over haar hele lichaam. Ze dachten aan de KMA. Sinds ze de voeding krijgt deed ze t goed scheetjes waren afgenomen, overstrekken werd minder. Maar sinds een week komen de klachten terug, ineens de flesjes niet leeg willen halen, vele windjes, hoofd wegdraaien tijdens t voeden het is sinds ik de nutriton gebruik en de vaccinatie heb gehad.

@danniele het is precies wat jij beschrijft! Inflacol gebruikte ik al eerder toen ik bv gaf. Daar kreeg m'n dochtertje meer last van. Dus voor mij geen optie!

@xxjo, bij mij reageerde ze ook super goed tot een week geleden.

Het is ook raar dat ze steeds een verhoging heeft!

8. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik weet niet hoe heftig de KMA allergie is want van.nutriton kunnen ze ook windjes etc.krijgen.
    Je hebt ook puur johannesbroodpitmeel. Echter staat hier op dat het sporen van melk.kan bevatten. Sporen is nog niet eens 1% maar zelfs met 1% is het minimaal wat je kindje binnen zou krijgen. Wellicht is dat nog te proberen.

9. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Het klinkt dan inderdaad of het van de Nutiton komt. Misschien inderdaad eens jbpm gebruiken?

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hoe lang gebruiken jullie dat al? Dan is het daar misschien niet van. Wij gebruikten dat ook al voor dat we aan de dieetvoeding gingen. Reflux is ook een symptoom van kma. Het moet even de tijd krijgen met de Neocate.

11. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik gebruik dus ook sinds een week nutriton waar kan ik puur Johannes halen?
    De eerste week zonder nutriton ging het super goed! Geen windjes alleen begon ze weer te spugen totdat ik dus begon met nutriton spugen is minder maar ze strekt zich tijdens het voeden etc, kortom ze voelt zich niet top!

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

13. Mama van Nyo

Mama van Nyo Nieuw lid

3 apr 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey,

Ik ben 12/11/12 bevallen van een zoontje Nyo.
    Vanaf het prille begin al serieus problemen met hem gehad.

verschillende papjes: nutrilon HA,Nan AR,Nutrilon pepti,lovalac allernova AR, en nu Neocate

medicatie: gaviscon, nu nog steeds omeprazole

3x osteopaat zonder resultaat
    3x gastro entoroloog
    en al meerdere malen KA

Inidikkingsmiddellen: nutriton,granen en nu gelilact.

Nyo blijft huilen ondanks ALLES....
    Gisteren nog naar Ka geweest, temprament vol ventje zegt ze, met de omeprazole moet het onder controle zijn..
    Niet dus! het is verschrikkelijk!

Wat ik nog wou zeggen is dat johannes broodpitmeel bij heeeel veel kindjes serieuze krampen kan geven. Nyo kan er echt niet tegen.

groetjes

14. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Verborgen reflux is vaak in combi met km verdenking allergie. Mijn zoontje krijgt na lange problemen sinds 6 weken oud neocate met nexium en dat werkt heel goed. Vanaf die tijd Andere baby! Ook nutriton om te verdikken en sinds vandaag doen we beetje rijstbloem in de ochtendfles (ivm spugen ochtend fles)

Wellicht dat nexium helpt?
    Poepluiers hebben regelmatig groene kleur en stinkt ook erg, maar dat schijnt bij neocate te horen.

15. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Oja wij lopen nu bij de manueel therapeut ivm blokkade atlaswervel en flinke kromming hele houding en voorkeurshouding hoofd. Therapeut zegt dat dat ook de reflux en voedings problemen kan veroorzaken. We zijn ook benieuwd of dit helpt

Deel Deze Pagina