Rijstebloem heeft net als JBPM geen voedingswaarde. Maar JBPM is bij refluxkindjes geschikt omdat het echt dik blijft. Rijstebloem wordt direct weer vloeibaar in de maag en dan ben je met reflux niet goed af.
Wacht een paar dagen. Dan is 6 uur in de ochtend weer 7 uur in de ochtend! Ik denk dat je er bij een kind dat nog zo jong is en dat geen grote flessen binnenkrijgt gewoonweg niet omheenkomt dat je wat vaker een fles moet geven, en dan kan er eentje erg laat in de avond of vroeg in de ochtend vallen. Hij groeit van zijn melk, hij heeft die melk gewoon nodig. Van rijstebloem gaat ie wel vol zitten maar hij groeit er niet van!
Eergisteren twee dessert-lepels-met-bergje rijstebloem toegevoegd voor de fles van 23 uur. (i.p.v. de aanbevolen 3 eetlepels). Xavi was daarop om 6 uur wakker (slaap uit), en had om 7.30 honger. Overdag wat vaker een kleiner flesje gegeven. Gisteren drie dessert-lepels-met-bergje toegevoegd en de fles om 22 uur gegeven. Ik heb Xavi voor het eerst om 7 uur gehoord, en zo te zien op mijn ideale camera-babyfoon ligt hij nog lekker tevreden te soezen in zijn bedje. Ik hoop dat dit zo blijft.
Mijn zoontje kreeg met 3 mnd ook rijstebloem in zn flesje. Op advies van cb. Dit omdat hij een echt hongerlapje is. Hij is nu bijna 5 mnd en heeft er geen last van. Ik doe in zn eerste (ong. 7 uur) en laatste (ong. 22.00) flesje 1 eetlepel erbij.
Even een berichtje om te laten weten dat ik toch weer gestopt ben met de rijstebloem. Xavi kreeg er wat hardere ontlasting van. Nog lang geen verstopping, maar wel iets lastiger voor hem. Over een maandje of zo maar weer eens voorzichtig proberen. Ondertussen dus ook wat vaker flesjes overdag aanbieden. Dit resulteert wel in een wat rommeliger eetpatroon, maar zolang hij 's nachts goed slaapt, lijkt me dat geen probleem. Op Xavi's slaappatroon heeft het stoppen met de rijstebloem dus geen invloed gehad. Hij slaapt nog steeds door (sinds 1,5 week) (Ik denk ik kom het even melden, voor mensen die misschien met hetzelfde zitten.')
Hier eerste dochter met 3,5 maand rijstebloem gegeven. Werkte prima. Jongste bijna 4 maanden, leek goed te gaan. Tot ze 10 slijmerige poepluiers per dag had..... Wij wachten nu braaf tot 6 maanden.