Tijd zinvoller besteden

Discussie in 'De lounge' gestart door Paardenbloem, 30 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Herkenbaar en ook lig ik daardoor vaak te laat in bed.

Ik ga starten met een bullet journal. Officeel per 1 januari, maar ga alvast wat voorbereidend werk doen.
    Verder heb ik een bieb abonnement genomen.
    En af en toe komt er een puzzel op tafel als ik er zin in heb.
    Ik ben alleen thuis, dus ja wandelen en irl een spel spelen gaat vaak niet. Bordspellen online weer wel...

Paardenbloem vindt dit leuk.
  2. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    Door een tip op dit forum ben ik met Duolingo gestart. Ik wilde al jaren Frans leren en via deze app is het echt leuk.

Het nadeel is dat het óók weer iets op je te telefoon is, maar dat is ook meteen het voordeel; zo doe je iets nuttigs op dat ding :).

Ik ben nu al meer dan 100 dagen elke dag aan het oefenen, echt heel leuk.

Paardenbloem, citroenrasp en hummeltje5 vinden dit leuk.
  3. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.227
    4.457
    113
    Vrouw
    Wij merkten dat we steeds vaker met een bord op schoot hersenloos naar een tv zaten te staren. Inmiddels hebben we een tvhoek op zolder met een hele chille bank. Als we iets gaan kijken gaan we er bewust 2 trappen voor op. Maakt dat de svhermtijd al drastisch is gedaald.

Verder hebben wij een huistelefoon. Zakelijke telefoons gaan uit om 17.30, prive telefoon gaat uit om 20.00. Een enkeling heeft ons huisnummer, waarbij de regel geld dat er alleen in noodgevallen gebeld mag worden. Door de verleiding uit te zetten, is er veel meer rust en besef je pas hoe veel tijd je op dat scherm doorbrengt. Verder heb ik maximum schermtijd ingesteld op mijn telefoon, dus na 2.5 uur zegt mijn telefoon "sorry je schermtijd is op, je kan alleen gebruik maken van de volgende functies". Die functies zijn dan bijvoorbeeld navigatie, camera, alarm en het bellen van favoriete contacten.

Gevolg is dat je makkelijker iets anders gaat doen. En dat je weer een Donald duck op de wc hebt liggen :roflmao:

4. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Wij hebben een mandje op het aanrecht staan en daar gaan onze mobiel 's avonds en op zondag in. Dan hebben we de hele dag tijd voor de kinderen. 's avonds kijken we samen tv, boek lezen of wandelen. (ik alleen). We gaan altijd vroeg naar bed door de weeks en dan blijven de mobieltjes ook beneden.

Luna86, Marsepein en Paardenbloem vinden dit leuk.
  5. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Super bedankt, wat een tips! Ik was wel een beetje bang voor keiharde reacties maar iedereen denkt echt lief mee:) En blij dat ik niet de enige ben!
    Gisteravond heb ik een legpuzzel uit de kast gehaald en ben daar samen met mijn man aan beginnen. En dan vraag ik me ook meteen af waarom we dat niet veel vaker doen:o:
    Tv hebben we trouwens niet eens. Maar daardoor denk ik juist nog meer schermtijd..

Marti en aicirtap vinden dit leuk.
  6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Ik had eerst een app op mn telefoon die registreerde hoelang ik op mn telefoon zat en per app aangaf hoeveel minuten. Dus Facebook zoveel minuten, insta zoveel minuten, zp zoveel minuten. Best confronterend :eek:
    Ik heb die app al lang niet meer dus weet niet meer hoe hij heet maar misschien wel goed om alvast inzicht te krjjgen waar t fout gaat :roflmao:

Deel Deze Pagina