Wat een lullig mailtje...

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Cream86, 2 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Vandaag kreeg ik een mailtje met als onderwerp "bevestiging einde dienstverband". Ik dacht dat het spam was, maar besloot het toch aan te klikken. Helaas was de mail toch echt voor mij. Erin stond een bericht van het hoofdkantoor van mijn werk dat dit de bevestiging van het einde van mijn dienstverband was en dat ze hoopten mij zo genoeg geïnformeerd te hebben. PDF-bestandje erbij dat mijn contract de 24e afloopt en dat zodra ik mijn kleding heb ingeleverd ze een eindafrekening kunnen maken.

Ik heb nooit een persoonlijk bericht gehad, niks van mijn manager gehoord, alleen dus dit lullige mailtje. Volgens mij komt het door de zwangerschap en het feit dat ik vanaf de 16e week met vrij heftige BI niet meer kon werken en ziek thuis zat. Ze staan in hun recht om mijn contract niet te verlengen, maar bah... de manier waarop :( Mijn werk deed ik verder goed, nooit klachten oid gehad. Op de BI na nooit ziek geweest.

Gelukkig gaat het om een bijbaantje en werkt mijn man fulltime en ben ik nog student, maar heb er wel een naar gevoel bij :x

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Zo hé, dat is niet zo maar lullig, maar gewoon ronduit onbeschoft!!

Ik zou zo snel mogelijk de werkkleding inleveren, enne vergeet niet om een overzicht van je vakantieuren te vragen, die moeten ze namelijk ook uitbetalen.

Sterkte ermee.

3. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dit is idd ronduit onbeschoft en volgens mij kunnen ze dit niet eens zo doen. Ze moeten dit mondeling aangeven en noteren dat er een gesprek is geweest.
    Als je rechtsbijstand hebt zou ik die even bellen want zo ga je niet met mensen om. Dat ze t contract niet verlengen was te verwachten (helaas) maar ze hebben zich wel aan de ontslagregels te houden. Bahbah ik zou er idd zoveel mogelijk uithalen en zsm alles afsluiten.

4. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Hoe lullig het ook is, dit mag wel gewoon. Sterker, ze mogen je op je allerlaatste werkdag van het contract in de ochtend nog bellen dat je niet meer hoeft te komen.

Neemt niet weg dat dit gewoon ronduit onbeschoft is!

5. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het mag zelfs nog lulliger: namelijk gewoon niks zeggen. Je contract loopt gewoon af en bij geen bericht hoef je gewoon niet meer te komen. Zo werken tijdelijke contracten helaas officieel. Maar mooi is anders.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Volgens mij geeft TS aan dat ze wel weet dat het zo mag maar dat het k*t voelt. Ik vind het ook gewoon asociaal als werkgevers zo werken, ook al mag het juridisch gezien wel zo... Ik vind het nou geen teken van goed werkgeverschap ;)

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wat een lullige manier van omgang zeg! Jeetje wat schrikken. Het mag helaas wel, ze hoeven je zelfs niets te vertellen...

8. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Mijn reactie was op de post voor mij ;).. Ivm het advies juridische stappen te nemen, dat heeft geen zin.. Helaas..

Het is ook asociaal en ik zou ook zwaar teleurgesteld zijn in mijn werkgever..

9. EDMJ

EDMJ Lid

17 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ronduit schoft is het wel inderdaad! En oké het mag misschien wel, maar wij doen dit echt niet bij onze werknemers!

10. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    :$ dat wist ik dus echt niet dat zoiets gewoon mag...schandalig!
    Mja wanneer een bedrijf zo met mensen omgaat weet je ook direct wat je voor hun hebt betekend :(

11. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Dat klopt niet.

Na de looptijd door blijven werken en geen tegenbericht van je werkgever krijgen houdt in dat het tijdelijk contract stilzwijgend verlengd is, onder dezelfde arbeidsvoorwaarden van je zojuist verlopen contract. De proeftijd hoef je echter niet nogmaals te doorlopen.

Als het verlopen contract je eerste tijdelijke contract was, dan betreft het een verlenging van dezelfde duur. Zit je al op twee verlopen tijdelijke contracten, dan betreft het een vast contract.

@TO,
    Echt heel onbeschoft van je werkgever om je dit via een mail te mededelen. Ga inderdaad eens advies inwinnen bij je rechtsbijstand of het Juridisch Loket. Je zegt immers dat je nooit een klacht hebt gehad over je geleverde werkzaamheden, dan ga ik ervan uit dat je in het bezit bent van verslagen van positieve beoordelingsgesprekken.

Aangezien je altijd goed hebt gepresteerd, en je niet hebt vermeld of er een reden is gegeven om niet te verlengen, ga ik ervan uit dat je op grond van je geslacht geen verlenging krijgt. En dat is discriminatie.

Zeker als er nu plotseling een vacature te vinden is voor jouw functie, en jij kan aantonen dat je werkgever altijd tevreden was over je werkzaamheden voordat je zwanger werd.

Veel sterkte, en hopelijk kan je die droeftoeters een koekje van eigen deeg geven.

12. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Zonde van je energie TS. Als je een tijdelijk contract hebt mag deze zonder opgave van redenen beeindigd worden. Je werkgever staat gewoon in zijn recht. Hij mag dit zelfs op de laatste dag doen. Hoe je voorheen gepresteerd hebt zegt helemaal niets. Als hij besluit hem niet te verlengen is dat zijn goed recht.

De manier waarop even buiten beschouwing gelaten. Dat hadden ze wel iets anders kunnen doen mijn inziens.

13. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Klopt niet helemaal.

Als er altijd positief is beoordeeld, dat zegt wel wat namelijk, en er binnenkort een open vacature is te vinden voor haar functie, dan is het niet verlengen in dit geval verdacht.

14. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Dit is toch echt wel correct. Als je contract van rechtswege afloopt kun je zonder opgaaf van redenen opzeggen.
    Ik heb dit net nog nagevraagd en bovenstaande ook nadrukkelijk besproken. Juridisch heeft TS geen poot om op te staan.

Als werkgever ben je niet verplicht om werknemer aan te houden ook al heeft diegene altijd positieve beoordelingen. Of werkgever een soortgelijke functie uitschrijft is aan hem, het contract van TS is van rechtswege geeindigd en staat daar geheel los van.

15. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    He, wat een nare situatie!
    Ik kan me voorstellen dat je je er lullig onder voelt. Jakkes!

Als ze niets zeggen, mag je gewoon de volgende dag gaan werken. Sturen ze je niet weg, heb je jezelf aan een nieuw contract geholpen. Gaat hier helaas niet op, maar blijft een grappige regel.

16. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Gisteren mijn werkkleding ingeleverd. Van de aanwezige managers verbaasde blikken over dat mijn contract niet is verlengd, want zij hadden juist verwacht dat ik weer terug zou komen.

Zal nu de baas eens mailen dat hij geen mail meer hoeft te sturen dat ik geen diensten ingeroosterd heb, dat weet ik nou ook wel >.< Maar misschien blijft hij dat doen zo lang ik nog verlof heb? Geen idee, ik hoor het wel

17. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Wat raar dat je manager van niks weten!
    Ik zou gewoon aangeven boe het voor jou voelt dit over de mail te lezen...

18. Humava

Humava Niet meer actief

Schandalig hoe dat gaat bij sommige bedrijven. Helaas gebeurt het vaker, ik heb via mail te horen gekregen dat het bedrijf waarvoor ik werkte failliet is. Stelletje lamzakken. Maja zo gaat het zijn gewoon te schijterig of te ongeïnteresseerd om je persoonlijk te woord te staan.

19. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

zo wat een stel asocialen zeg!
    Zo ben ik er uit gezet, kon ik met de kerst nog even werken (de zorg) want ik stond toch op het rooster. Reden? Collega had naar teamleider gemaild want zij mocht mij niet. Verhalen verzonnen en teamleider geloofde har. Jaarcontract dus einde verhaal.

20. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    ligt er ook maar aan hoor. Mijn vriend zijn contract was met pasen verlopen en hij is gewoon wezen werken. Zijn contract is nu stilzwijgend verlengd.

Ts bijbaantje of niet het is gewoon knap onbeschoft. Aan de andere kant laten ze het mog op tijd weten. Bij mn vriend zijn werk bellen ze je na je laatste werkdag op dat je niet meer hoeft te komen. Leuk om je ww aan te vragen. Pfffff hoe ze werkgevers tegen woordig met mensen omgaan.

ik zou mooi in de ziektewet blijven !

Ik had me 1 dag beter gemeld uit mn ziektewet en toen werd ik gebeld dat er geen werk meer was.

Deel Deze Pagina