Ik zit nu alweer een maand in de ziektewet, omdat ik last heb van bekkeninstabiliteit en heel de dag door harde buiken. Ik kan echt niet op of neer en durf dus wel te zeggen dat het voor mij echt onmogelijk is om te werken (op dit moment) Ik heb zojuist het UWV aan de telefoon gehad en die waren best aardig. Zeiden verder niet zoveel, behalve dat zo op de uitslag van de arbo arts wilden wachten. Maandag heb ik een telefonische afspraak met de arbo. In de eerste instantie moest ik vorige week op het spreekuur komen maar omdat ik aan mijn werk en de arbodienst heb aangegeven dat de autorit te belastend voor mij is mag ik maandag bellen. Nu ben ik best wel zenuwachtig, hoewel ik van mezelf weet dat ik echt niet kan werken, ben ik bang dat ik niet serieus genomen word Bekkeninstabiliteit/pijn blijft toch iets waar artsen vaak hun eigen mening over hebben. Komt ook een beetje omdat ik een mannelijke arboarts heb en verwacht daar iets minder begrip van. wie van jullie moest ook naar de arbo ivm zwangerschapsproblemen en hoe ging dat? Trekken ze je verhaal automatisch na bij bijv je verloskundige of fysiotherapeut (dat zou ik nl wel prettig vinden) of doen ze dat normaal gesproken niet? En hoe reageerde ze op jullie klachten? werden jullie serieus genomen? Ben benieuwd
ik werk nu halve dagen ivm harde buiken, vermoeidheid en rugklachten. Kreeg van de arbo complimenten dat ik het tot de 27e week vol had kunnen houden en gaven mij groot gelijk dat ik halve dagen wilde gaan werken. niets anders dan lof voor de dame waarmee ik wekelijks contact heb!
hoihoi ik had ook een mannelijke arboarts. hij heeft mijn verhaal niet nagetrokken en geloofde me op mijn woord. hij vroeg alleen hoe het ging en hoe het met het babytje gaat en oif ik eventueel aangepast werk kon doen of niet. ik werk in de zorg en is heel heftig. en hij zei dat ik gedurende mijn zwangerschap niet meer zou kunnen werken alleen aangepast werk op kantoor 2 keer 2 uurtjes per week. ik werk normaal fulltime. omdat de klachten toch steeds erger worden en niet minder zolang je zwanger bent. hij was ook heel begripvol. veel succes als je iets wil weten dan mag je het me altijd vragen xxx
Bij mij ook veel begrip; ben twee uur per dag ziekgemeld ivm vermoeidheidsklachten. Ik denk dat ze je liever nu ziekmelden en dan je uren vergoed krijgen door de UWV, dan dat je na je zwangerschap wellicht chronisch ziek bent oid. Bereid gewoon duidelijk voor wat je wil zeggen, wat je klachten zijn en hoe vaak en ernstig je die hebt. Je kunt zelf aanbieden - als je merkt dat je verhaal niet serieus genomen wordt, dat ze je verloskundige mogen bellen; dat doen ze niet standaard. Succes!
Mijn Arbo arts was heel meegaand (heb nl vaker anders gehad hoor pff). Maar t zat zo; Ik heb/had zwaar lichamelijk werk. Ik mocht lichter werk doen, dit was toppie natuurlijk, alleen t was de gehele dag door staan. Ik kreeg dus ook rugpijn etc. Ik heb een aantal x aardig gevraagd om n stoel en deze kreeg ik vast niet, en extra pauze kreeg ik ook niet. Ik heb me toen ziek gemeld. De Arbo kwam langs en was kwaad op mn werk (gna gna) óf ze moesten n stoel regelen, óf ik mocht minder lang werken. Al met al.. ben ik toen dus 2 uur minder gaan werken en dit hielp gelukkig.
onze bedrijfsarts is ook heel aardig en begripvol. mijn leidinggevende ook. je gezondheid en dat van je baby is belangrijker hoor, en dat snappen hun ook. vanaf week 20 zeiden ze ook dat ze er vanuit gingen dat ik niet meer kom tot na mijn verlof. uwv heeft 4 keer gebeld en vanaf toen ook niet meer. ze zijn wel wat gewend. in mijn geval wilde ik heel erg mijn best voor iedereen doen en juist de bedrifsarts en werkgever zeiden, denk maar aan je zelf. ik zit al vanaf 6 weken zwangerschap in de ziekte wet vanwege diabetes en schildklier die niet lekker gingen. nu heb ik vanaf 30 weken ook heel veel bekkenpijn, ik kan bijna niks meer zo pijnlijk. succes maandag
Ik zit nu ook al een paar weken thuis met allerlei nare klachten. Ik was ook bang voor onbegrip, maar ondanks dat hij een man is, is mijn arbo-arts erg begripvol! Geen zorgen maken dus. Komt wel goed