Ik zou het ook doen hoor! Als je een goede band hebt met je ouders is het toch geen enkel probleem. Denk zelfs dat je het wel prettig zult gaan vinden om af en toe door hun verwend te worden En van het geld wat je uitspaart kun je zoveel leuke dingen doen. En natuurlijk spullen kopen voor je kleintje!
Ik zou dit echt nooit doen! Ik heb schatten van ouders en schoonouders, maar no way dat ik daar een half jaar ga wonen met man en kind, daar zijn wij veel te zelfstandig voor. Ik zou op zoek gaan naar een tijdelijke huurwoning of vakantiehuisje/chalet of iets dergelijks. Succes met je beslissing, groetjes Anakin.
Ik heb er ervaring mee Ik woon helaas bij mn schoonvader en het is meer dan op je tanden bijten hoor! Ik zei ook altijd dat ik het niet zou doen, maar door omstandigheden is het er toch van gekomen. Ik vind het zoooo moeilijk, niet je eigen vrienden kunnen uitnodigen, zelf meer weg moeten gaan, bemoeienissen (en dan zeggen ze dat ze het niet doen ) willen weten waar je naar toe gaat of waar je geweest ben Werkelijk ik voel me soms weer 18 jaar! Weinig tot geen privacy BRR! Bedenk dus heel goed wat je wil. Ik weet wel dat ik dit niet zou hebben bij mn eigen ouders dus misschien is bij jou ook anders...
Als jullie allebei goed kunnen opschieten met je ouders moet het toch geen probleem zijn. Toen ik nog thuis woonde heeft mijn broer met zijn vrouw en kind een half jaar bij ons in huis gewoond en dat was echt beregezellig
Ik heb samen met mijn vriend bijna 4 maanden bij mijn ouders gewoond terwijl ik helemaal geen goede band heb met mijn moeder. Het ging best goed maar ik had dan ook een hele bovenverdieping voor mezelf waar ik me altijd terug kon trekken. Ik denk dat het er idd aan ligt welke afspraken je maakt, zorg in ieder geval dat je wat privacy overhoud vooral ook voor als je straks een kleine hebt. Suc6 met beslissen...
Het hangt er ook vanaf wat voor band je met je ouders hebt. Ik zou het niet kunnen met mijn ouders (moeder en nieuwe vriend) maar dat is ook een verhaal apart. In jouw situatie ligt het helemaal anders natuurlijk. Ik zou het gewoon doen als ik jullie was. Dat half jaar kom je wel weer overheen. En het bespaart je veel geld zoals je al zei en ook ben je dan waarschijnlijk eerder van je huidige huis af. Succes! Groetjes Miep
het is inderdaad soms hhhhhhhhhhhheeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk al is de band nog zo goedJe gaat je aan kleinen dingen ergeren, en met net een kleintje is het volgens mij een ramp. Als je het gaat proberen, eg je ook niet zomaar dat je toch weggaat. Denk om de relatie met je ouders, en bedenk goed dat je echt bijna geen privacy hebt voor jullie!
Hoi Elma! Wij hebben 2 maanden bij mijn ouders in gewoont met onze dochter en nu wonen wij ernaast! Ik kon ook niet wennen in ons andere huis en toen hebben we in mijn geboortedorpje een huis aangeboden gekregen.. Ik wist niet hoe snel ik weg moest komen daar, ik had het helemaal gehad.. Onze wijk werd gesloopt en wij woonde nog als enigste in de straat! Mijn vriend werkt voor zichzelf dus die was weinig thuis. Wij hebben toen besloten om voor die 2 maanden bij mijn ouders in te trekken.. Het is goed gegaan, enigste nadeel vond ik dat hun niet echt rekening hielden met mijn dochter.. Mijn moeder in ieder geval, die is overbezorgt en voordat ze ging slapen ging ze altijd even kijken bij mijn dochter.. en dat deet ze dan niet stilletjes :S waardoor wij dan nog vaak opzaten met een wakker kind.. Maar voor de rest is het ons goed bevallen! Als jij en je vriend het goed kunnen vinden met je ouders dan zou ik het doen.. en als je op zolder kunt wonen dan heb je toch nog een beetje je eigen plek... dat hadden wij niet. Je moet je gevoel volgen! en die 5000 euro per maand wat je kunt besparen dat is wel lekker, vooral omdat je eind dit jaar een kaal huis moet gaan inrichten, dan kun je dat geld moooi daarvoor gaan gebruiken! Veel succes met jullie beslissing!