Het is echt niet te geloven met die kakkerlakken (sorry voor mijn taalgebruik , ben echt boos ). Ze hebben mijn mannetje aangehouden en de politie is er nu dus bij . En waarom , mijn mannetje werkt als sub bij TNT .. Moet pakketjes afleveren in het centrum op een plek waar markt staat . Die van stadstoezicht vond dat mijn mannetje 200 meter naar achteren moest om daar te parkeren . Maar dan moest mijn mannetje met 14 pakketten (voor 1 persoon) over de markt heenlopen (of achterlangs) wat haast geen doen is Dus mannetje legt dat uit en zegt dus dat hij niet weg gaat voor die pakketjes zijn afgeleverd . Schrijven ze in eerste instantie een boete uit voor het fout parkeren . Daarna vragen ze om zijn rijbewijs (boete is uitgeschreven op kenteken en hebben dus geen rijbewijs nodig ) maar mannetje weigert dit . Ze hebben de boete immers al kant en klaar aan hem overhandigd . Word hij aangehouden omdat hij zich niet legitimeerd aan hun Politie kwam net met zwaailichten aanrijden toen hij mij dit telefonisch vertelde . Gelukkig zijn de omwonende mensen ( die kennen mijn mannetje omdat hij daar dagelijks komt ) het er niet mee eens en hebben de wijkagent gebeld . Dus die komt er nu ook nog eens bij . Ben benieuwd wat hieruit gaat komen nog . Al de omwonende ( van de mensen die er dan bij aanwezig waren ) staan achter mijn mannetje en dat laten ze gelukkig ook merken naar die kl*te stadstoezichters . GATVERDAMME , wat zijn sommige mensen toch mierenn**kers Nu komt hij waarschijnlijk nog heel laat thuis ook omdat dit veel tijd in beslag neemt . En ja , hij moet toch zn werk afmaken he .... TJa , ze moeten toch hun tijd ergens mee doden die dooie dienders Groetjes Joyce
Een beetje erg flauw dat ze zo doen om die pakketjes. Maar je bent wel verplicht je te kunnen legitimeren. Waarom zo moeilijk doen daarover?
Je bent niet verplicht om je te legitimeren aan de stadstoezichter die zijn er voor parkeer boete's ed alleen aan de politie ben je dit verplicht. Balen zeg joyce dat ze zo zeiken, laat een mens gewoon zijn werk doen dan staat hij veel minder lang in de weg nu staat hij er nog heel lang hihi. Laat maar weten wat er uit is gekomen.
Ben niet weer gebeld door mijn mannetje .... Mijn mannetje moest zich identificeren nadat parkeerbeheer hem had aangehouden . Het blijkt dat je dan wel degelijk verplicht bent om je aan hun te legitimeren . Er stonden 2 politie auto`s en 2 paarden ( 6 agenten in totaal ) bij dit incident hihihi . Sorry , maar dat vind ik wel humor voor slechts 1 man die helemaal niet agressief is en ook niet zo overkomt .... Politie en wijk agent hebben op die gasten van parkeer beheer ingepraat maar zonder resultaat . De boete blijft staan en ook de aanhouding , mannetje moet mee naar het politie bureau . Agenten liepen allemaal te klagen dat parkeerbeheer erg flauw doet en dat ze hier geen zin in hadden Mannetje mocht van de politie ALLEEN de auto ergens anders parkeren ( waardoor hij uit het zicht is van de politie want in die straat mag je niet parkeren ) en moet dan met de politie mee rijden ..... Zij vertrouwen er op dat mijn mannetje niet de benen neemt ( wat hij niet doet want zo zit hij niet in elkaar ) . In elk geval is er nu een flinke opstoot aan de gang . Buurtbewoners zijn met zn alle die van parkeerbeheer aan het uitschelden voor kakkerlak Om zo te laten merken dat ze dit ongehoord vinden . Tja , parkeerbeheer kan moeilijk 20 man aanhouden , ze zijn met zn 2en . En de politie staat er bij en kijkt er naar hahahaha . Wat een stelletje sukkels zeg . Zelfs de agenten hebben gezegd dat ze dit schandalig vinden omdat mijn mannetje gewoon zijn werk moet kunnen doen Vind het wel cool wat die buurtbewoners nu doen Ben dan ook erg benieuwd hoe lang het duurd voor mannetje weer buiten staat straks . Heb zo een vermoeden dat het niet lang zal zijn , daar de politie het hier zelf niet mee eens is ..... De boete gaan we natuurlijk tegenin , dat lijkt me logisch . Groetjes Joyce
Parkeerbeheer schijnt iets van bijzondere diender te zijn of zo .... Zij hebben mijn mannetje aangehouden en dus maken zij uit of hij ook mee moet naar het politie bureau Ik weet niet precies hoe het in elkaar zit , maar schijnen een aparte afdeling van de politie te zijn . Groetjes Joyce
Hij is net weer vrij gelaten ... Er is geen procesverbaal tegen hem opgemaakt om dat de officier van justitie het zelf niet eens was met de gang van zaken . Hij is dus officieel voorgeleidt . Maar hij komt zo aan bij die man , zegt die officier : zo je bent voorgeleid en nu kun je weer gaan En dat was het hahahahaha . Alleen heeft hij er wel een 2e boete bij gekregen voor het niet tonen van zijn id De officier gaat kijken of daar nog iets mee te regelen valt omdat hij echt vind dat die gasten kinderachtig bezig waren . Je bent idd verplicht je te legitimeren als parkeerbeheer daarom vraagt De boete voor fout parkeren kan de politie verder niets aandoen omdat zij hem niet uitgeschreven hebben . Maar daar moeten we tegen in beroep gaan en de kans is aanwezig dat hij dan kwijt gescholden gaat worden . Zeker als ze het hele verhaal horen hè . Ondertussen is er een flinke discussie bezig onder de agenten van de politie . Het is namelijk zo dat zij zelf niet wisten of parkeerbeheer iemand mag vragen naar zijn/haar legitimatie . Aanhouden mogen ze wel , maar dat mogen wij als burgers zelf ook Buurtbewoners en wijkagent zijn het ook niet eens .... Als mijn mannetje dit voorlaat komen (wat gebeuren gaat omdat we in beroep gaan tegen die boetes) willen ze graag voor mijn mannetje getuigen . Wijkagent is bij mijn man in de cel geweest om hem een hart onder de riem te steken . Vertelde mijn man dit hij dit zeer kinderachtig vond enz enz .... Ook zijn de buurtbewoners zelf flink in discussie gegaan In elk geval hoeven deze gasten zich daar niet meer te laten zien of ze krijgen tig scheldwoorden naar zich toe geworpen . Hebben ze vanmiddag ook gedaan in de trant van jullie zijn met zn 2en en wij met velen . Jullie kunnen ons toch niet allemaal aanhouden hihihi (dat zeiden ze ook gewoon ). Politie stond erbij en keek er naar en deed NIETS Dus mannetje is weer vrij en weer aan het werk . Alleen zal het voor hem heel laat worden nu voor hij thuis is Stelletje KAKKERLAKKWEN .... zo , dat moest ik echt even kwijt . En nogmaals , sorry voor mijn taalgebruik maar ben echt boos op die gasten Groetjes Joyce
tja ik snap wel dat het lullig is dat ze zo moeilijk doen over de plek waar jou man parkeerd.. maar ja dat zijn nou eenmaal de regels en als ze zich daar niet strikt aan houden dan dan vervagen de grenzen wel snel vind ik.. dan mag de ene daar niet staan en de ander wel vaak is het zo dat er tussen bepaalde tijden wel in de stad geparkeerd mag worden. ik vind dus dat in dit geval de schuld bij het bedrijf mag liggen aangezien die daar rekening mee moeten houden als ze de route plannen.. maar goed je man had zich veel leed tijd en moeite kunnen besparen door gewoon zijn rijbewijs te geven. dat vind ik persoonlijk ook een beetje onnodig dwars doen ik heb zelf ook wel eens een bekeuring gehad om dat ik een heel klein stukje op een eenrichtings weg ben gereden om bij een parkeerplaats te geraken. dan praat ik echt over 12 meter en anders moest ik een heel stuk omrijden tsja 9 keer kom je er mee weg en de 10e keer kost het 75 euro kank die agent wel een miereneuker noemen maar je kent wel de regels
Rijbewijs is trouwens niet eens een geldig identiteitsbewijs, hij zou zich dan moeten legitimeren met een paspoort of IDkaart.... lekker flauw zef, hadden ze niks beters te doen op deze mooie lentedag? Laten ze maar eens op gordels gaan controleren en handsfree bellen .... mieren.....wipjesmakers!
Ja , hallo zeg . Mijn man was aan het werk en zelfs de heren politie agenten vonden dat mijn man gelijk had . Sorry hoor , dan moeten ze daar maar speciale plekken voor creèren en dat doen ze ook niet . Verder zijn het PARKEERBEHEERDERS en dus geen agenten . Ik weet niet beter of ik hoef mij alleen te legitimeren tegen over de politie . Zal lekker worden , het gaat niet iedereen aan wie ik ben en wat mijn sofi nummer is . Ik zou precies het zelfde gedaan hebben om eerlijk te zijn . Buitendat , hij had de boete al geschreven èn overhandigd en had dus helemaal geen legitimatie meer nodig , daar de boete op kenteken is geschreven . Groetjes Joyce
*schuddend met hoofd* man, man, man .......... komkommertijd zeker op het buro? Lekker weertje buiten, gaan we de wel hardwerkende man lastigvallen .... Waarom is de politie trouwens zelf ook boven de wet? Ze hebben bijna nooit een gordel om, wie controleert dat? Tjeezus, zit me gewoon op te winden hiero! * nog steeds schuddend met hoofd* ...
je hoeft je alleen te legitimeren als daar een gegronde reden voor is, men mag niet achteloos jan en alleman om een id vragen. de bekeuring was al uitgeschreven en feitelijk was de zaak dus afgehandeld, wat ze daarná nog met een id moeten?! daarbij is een rijbewijs inderdaad geen geldig legitimatiebewijs. regels zijn regels, klopt, maar soms moet je ook een beetje menselijk blijven vind ik. ik zou me eens flink gaan verdiepen in de legitimatieverplichting en de rechten en plichten van deze parkeerbeheerders. ik werk zelf in het centrum van de stad en zie ook wel eens bestelauto's ergens staan waar het eigenlijk niet mag, maar dan denk ik altijd 'die mensen zijn ook aan het werk'. de politie hier denkt dat trouwens ook vaak genoeg
Enne ... wanneer wordt dit uitgezonden? hihi, even grapje tussendoor! Ik dacht dat stadstoezicht onderdeel van de gemeente was, wist niet dat dat van de politie was. En hoe zit het met laden en lossen dan? Hij was toch gewoon aan het lossen? Stel nou dat hij iets enorm zwaars en groot had? Ik bedoel 14 pakjes is veel, maar stel nou iets heel zwaars.... waarom nou zo moeilijk doen tegen elkaar. Waarom het niet gewoon bij een waarschuwing laten? Waar blijven we nou met een beetje tolerantie?
Ze behoren dus tot de gemeente is ons nu duidelijk . Het zijn boa`s en dat houdt in .... bijzondere opsporingsambtenaars . Echter is het wel zo (tja ambtenaars he) dat als stadstoezicht / parkeerbeheer vraagd/eist dat iemand wordt aangehouden , dat de politie verplicht is dat te doen . Later is gebleken dat mijn kereltje niet officieel is voorgeleidt. Officier van justitie heeft geen aantekeningen gemaakt , helemaal niets . Hij heeft mijn man alleen maar gezien omdat die gasten ook op het bureau waren . Zo leek het tenminste of hij deed wat ze vroegen , denk ik Mijn mannetje is door de politie in elk geval niet officieel aangehouden want dan had hij een verklaring moeten tekenen en een proces verbaal mee naar huis gekregen . Mannetje heeft dus niets van dat alles ..... De aardige officier van justitie gaat ook nog kijken of er wat te regelen valt met die boete voor het niet identificeren . Een rijbewijs valt in deze idd niet als id , dat moet een id-kaart of paspoort zijn . Wij gaan ons idd eens verdiepen hoe dat zit met die id plichten en rechten . Hij moest zich trouwens identificeren om dat hij KAKKERLAK zei tegen die kerel hihihi . Mja , dat hoor ik dan achteraf weer Maar ja , als dat alles is wat mijn mannetje zegt . De buurtbewoners hebben ze voor veeeeeeeeeel erger uitgemaakt nadien Dit omdat ze hebben gezien dat ze echt stonden te wachten en te kijken naar mijn man tot hij wegliep voor ze de boete uitschreven . Groetjes Joyce