Goedemiddag, Momenteel heb ik een contract voor een half jaar. deze eindigt 15 okt '14. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben en ws uitgerekend in feb '15. Wat nou als ze mijn contract niet verlengen? Ga ik dan de ww in of krijg ik een zwangerschapsuitkering? Hoe zit dat? Weinig kans dat een andere werkgever mij gaat aannemen als ik al 5 maanden zwanger ben... Ik hoor het graag!
Beste tegeltje, Je geeft aan dat je contract afloopt op 15 oktober 2014. Je bent uitgerekend in februari 2015. Je vraagt wat er gaat gebeuren als je contract niet verlengd wordt. Voor de periode tot aan je zwangerschapsverlof kan je een WW-uitkering aanvragen. Hiervoor zijn wel een aantal voorwaarden. Zo moet je van de laatste 36 weken in tenminste 26 weken gewerkt hebben. Verder moet je ook direct beschikbaar zijn voor werk. Zelfs als je denkt dat je vanwege je zwangerschap moeilijk aan werk kunt komen. Actuele informatie over de voorwaarden voor een WW-uitkering vind je hier. Vanuit de WW-uitkering kan je dan de zwangerschapsuitkering aanvragen. Dit kan je telefonisch doen, ongeveer 8 weken voor je uitgerekende datum. Actuele informatie over het aanvragen van een zwangerschapsuitkering vind je hier. Ik wens je een goede zwangerschap verder. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare