Tijdelijk contract loopt af met 22 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door BlossomBaby, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlossomBaby

BlossomBaby Actief lid

31 okt 2013
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beste UWV,

Momenteel studeer ik nog en heb ik daarnaast een bijbaan in een winkel voor 12 uur. Mijn tijdelijke contract loopt af in april, dan ben ik 22 weken zwanger. Ik ga er eigenlijk vanuit dat mijn contract niet verlengd wordt op dat moment, omdat het werk niet goed uit te voeren is als je niet snel bent, niet te veel kan bukken en niet tussen de smalle rekken in het magazijn door kan.

Tevens zie ik het somber in wat betreft een nieuwe baan vinden op het moment dat ik overduidelijk zwanger ben.

Mijn vraag is: waar heb ik recht op vanaf het moment dat mijn contract afloopt tot en met het bevallingsverlof? Ik ben uitgerekend in augustus + 10 weken 'verlof' is dit ongeveer een periode van een half jaar.

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste BlossomBaby,

Je wilt graag weten wat je (uitkerings)rechten zijn als je arbeidsovereenkomst niet wordt verlengd.

Heb je in de 36 weken voor het eindigen van je dienstverband minimaal 26 weken gewerkt?
    Dan kun je een aanvraag in dienen voor een WW-uitkering. UWV beoordeeld binnen 4 weken na ontvangst van je aanvraag of je aan de overige voorwaarden voldoet. Is dit het geval dan ga je een WW-uitkering ontvangen. De minimale duur hiervan is 3 maanden.

Vanuit deze WW-uitkering kom je in aanmerking voor een zwangerschaps- en bevallingsuitkering(WAZO). Deze WAZO duurt minimaal 16 weken en vraag je via UWV telefoon aan.
    Dit doe je 8 weken voor je uitgerekende datum.

Tijdens de WAZO wordt je WW-uitkering beƫindigd. Na afloop van je WAZO kun je de resterende uitkeringsduur van je WW-recht nog gebruiken.

Actuele informatie over de voorwaarden voor de WW-uitkering vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. BlossomBaby

BlossomBaby Actief lid

31 okt 2013
    248
    0
    16
    NULL
    NULL