Beste medewerker van het UWV Gisteren ontving ik een brief waarin werd aangegeven dat mijn ww Met 13 weken in mindering werd gebracht aangezien ik door mijn keizersnede in de ziektewet ben terecht gekomen. Nu vond ik onderstaande link op de site van het UWV. Ik ben net ziek - UWV - Voor Particulieren Hierin staat aangegeven dat je direct in de ziektewet komt en dus niet in de WW blijft. Voor mijn gevoel is dit dus tegenstrijdig met het feit dat er wel 13 weken in minderheid worden gebracht aangezien ik direct in de ziektewet kwam. Graag ontvang ik hier enige uitleg over waarom er dan wel 13 weken op mijn uitkering in mindering worden gebracht terwijl ik wel direct in de ziektewet kwam. In afwachting van uw reactie. Met vriendelijke groet, Myrthe
Trouwens nog ter aanvulling. De verzekeringsarts gaf aan dat mijn ziekte net ten gevolge waren van mijn zwangerschap aangezien de klachten er jaren ervoor ook al speelde. Nu wordt er door het UWV verteld dat de klachten wel gezien werden als gevolg van mijn zwangerschap. Nu weet ik uiteindelijk niet wat er door de arts is aangegeven en of dit het geval kan zijn waardoor het voor mij onduidelijk is. Zou het mogelijk zijn informatie te krijgen over het rapport dat doorbde verzekeringsarts van het UWV is doorgegeven zodat het voor mij duidelijk is wat nou voor het UWV de reden van ziekmelding is.
Beste cmb89, Ik wil je vragen om via een privébericht je telefoonnummer door te geven zodat ik telefonisch contact met je kan opnemen. Ik heb meer informatie van je nodig om je vragen goed te kunnen beantwoorden. Wil je dan ook aangeven wanneer ik je het beste kan bellen? Met vriendelijke groet, Yvonne Webcare - UWV - Over UWV