een kindje of je baan

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Zonnebloem92, 16 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb nu een tijdje een leuke baan alleen wil ik heel graag een tweede kind, wil niet dat voor de kinderen veel schelen qua leeftijd.
    Nu loopt mijn contract af in maart en ik wilde afwachten of ik mag blijven en dan eigenlijk voor een kindje gaan.
    Ik vraag mij af of dat slim is omdat ik bij een klein kantoor werk en tijdens mijn verlof zullen ze waarschijnlijk iemand moeten aannemen en dan ben ik bang dat ik niet meer terug hoef te komen.
    Zouden jullie dat risico lopen voor iets wat je graag wil of wachten op een vast contract die ik misschien ooit krijg?

2. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Je zou af kunnen wachten tot maart inderdaad. Maar ik zou nooit meer mijn kinderwens in de ijskist zetten voor zoiets onzekers als een baan.

3. Little Feet

Little Feet Actief lid

14 jul 2014
    246
    0
    16
    Ik zou tot Maart nog wel wachten... Maar geen jaar bijv.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.235
    6.095
    113
    Ik zou het gokken, als je nu begint ben je max 3 maanden dan toch? In jan. kan je aansturen op een gesprek voor in februari, Want het is wel fijn om niet op de 28e te hoeven horen dat je de dag erna niet meer hoeft te komen. Zodra het contract getekend is, kan je het blijde nieuws vertellen.
    :) en dat is in het meest gunstige scenario dat je meteen zwanger raakt.;)
    Dus als het goed voelt, go!:D

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Met een vast contract kun je net zo goed je baan kwijt raken, dus ik zou eventueel wel wachten tot maart, maar niet langer.

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Als jij ook zonder baan 2 kindjes kan onderhouden en je eens zo groot is dat je niet wil wachten dan zou ik niet wachten.

Als je zonder baan niet 2 kindjes kan onderhouden dan zou ik zeker wachten!
    Maart duurt opzich niet heel lang meer dus zou in mijn ogen wel te overbruggen zijn.

7. Dubbelbloed

Dubbelbloed Actief lid

25 sep 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op zich is tot februari of maart wachten niet zo lang. Ik weet niet of je makkelijk zwanger wordt want dat telt natuurlijk ook mee. Ik zou persoonlijk niet wachten, maar dat heeft andere redenen.

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik zou in 2015 dan gewoon beginnen, en mocht je dan snel zwanger raken dan hoef je het toch nooit eerder dan maart te melden ivm. eerst trimester, dat zou ook niet meer dan normaal zijn dan...

verder, als je nog 2 jaar zou moeten wachten ivm een vaste aanstelling.... aan de ene kant snap ik de zekerheid die je daarmee zou krijgen, maar.......... er kunnen 99999999999 dingen gebeuren waardoor het alsnog mis gaat, dus dan zou je straks bijv. 1,5 jaar verder zijn en gewacht hebben, en gaat het alsnog mis met of het contract, of het bedrijf... dat zou jammer zijn, dus daar zou ik niet op wachten

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik zou nog heel even wachten, zeker als jullie financieel afhankelijk zijn van jouw baan. Als je in januari/februari met anticonceptie stopt, komt dat dan toch prima uit? Overigens zou het wel netjes van je werkgever zijn als ze voor die tijd laten weten of je een contractverlenging krijgt...

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bedankt voor de reacties dames!
    Het geld wat ik verdien is spaargeld, wij zijn gelukkig niet afhankelijk van mijn salaris alleen zou je er flink op achterruit gaan wat betreft spaargeld.
    Ik wacht tot februari/maart dan stop ik met de pil, dan heb ik wat meer zekerheid of ik contract verlenging krijg. Eerder stoppen durf ik niet aan omdat ik de vorige keer gelijk zwanger ben geraakt.
    Ik werk in een jong team met collega's van 20 tot 35, je zou denken dat mijn werkgever er rekening mee houdt dat mensen in die leeftijd een kinderwens hebben.

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou toch ook wachten of je nog een contractverlenging krijgt (februari / maart). Dan heb je hopelijk op zijn minst nog een job de komende tijd. Altijd handiger dan zwanger te moeten solliciteren.

12. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik zou in januari beginnen met klussen en stel dat je zwanger bent dan heb je toch geen dikke buik en hoef je niet te vertellen. Stel je wacht en het duurt lang met zwanger worden.

13. Juels75

Juels75 Actief lid

11 aug 2014
    294
    0
    0
    Het uwv gaat jouw salaris betalen tijdens jouw verlof. Van dat geld kan de werkgever vervanging regelen en betalen.

14. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Hier hetzelfde verhaal, mijn contract loopt in februari af. Deze wordt weer met een jaar verlengd dus wij oefenen nu al wel ;)

Ik wou niet meer wachten, als ze me daarom zouden ontslaan dan is het in mijn ogen niet het bedrijf voor mij :).

Succes met je keuze, liefs!

15. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Als ik mij niet vergis moet een werkgever jou uiterlijk een maand voor je contract afloopt schriftelijk op de hoogte brengen als je contract niet verlengd wordt. Als dit niet gebeurd kun jij nog een maandloon opeisen.
    Misschien dat iemand anders dit kan bevestigen of juist het tegendeel, maar zou dit anders wel even uitzoeken.

Deel Deze Pagina