hoi, Ik heb een vraag: Mijn werk zal mijn voor het eind van deze maand moeten laten weten of ik een vast contract krijg of niet. Op dit moment heb een contract op fulltime basis, ik ben eind maart uitgerekend en wil dan 1 dag minder gaan werken + 1 dag uit huis. Het kan zo zijn dat mijn werkgever niet akkoord gaat met het feit dat ik minder wil werken en dat we er dus niet uit komen met als gevolg dat ik niet langer werkzaam kan zijn bij dit bedrijf. Nu is mijn vraag: Heb ik in dat geval nog steeds recht op een uitkering? Dus ondanks dat zij mijn contract op fulltime basis willen verlengen maar ik niet meer op fulltime basis kan/wil werken ivm de geboorte van mijn kind? Ik hoor het graag!
Beste KirstenLois, Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een spannende tijd in verband met je contractverlening en je voornemen om minder te gaan werken. Je wilt graag weten wat de mogelijkheden zijn als je contract niet verlengd wordt. Er is dan de mogelijkheid om een WW-uitkering aan te vragen. Meer informatie en voorwaarden. Het recht op een WW-uitkering wordt na aanvraag beoordeeld door mijn collega. Ik kan ook niet zeggen of je recht hebt op een WW-uitkering. Vanuit de WW-uitkering kan je dan een WAZO-uitkering aanvragen. Meer informatie. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Viktoria UWV Webcare