Klopt het dat daar niet in staat dat het ivm zwangerschap is? Ik ben sinds maandag officieel ziekgemeld ivm het doen van staand werk icm 18 weken zwanger van een tweeling en bekkeninstabiliteit. Krijg zojuist een brief van het uwv dat ik officieel ben ziekgemeld, maar er staat nergens in dat het ivm mijn zwangerschap is. Dat is wel even belangrijk ivm de tijd en hoogte van de uitkering die ik zal krijgen. Kan ze nu even niet bellen (morgenochtend wel) maar wil graag weten of dat altijd zo is.
Ik weet dat niet meer maar ik werd binnen 2 dagen door het uwv gebeld om te verifiëren dat mijn urenbeperking vanwege zwangerschap is. Ik had toen al voor een week later een gesprek met de bedrijfsarts staan en ze (uwv) planden toen meteen een datum voor een terugbel moment in. (Het is dan wel belangrijk dat je dan ook echt de telefoon opneemt anders kun je gedoe krijgen.) Toen ism de bedrijfsarts werd een plan gemaakt, en na een maand nog een keer werd door uwv gecheckt of het nog zo liep. Daarna zou het i.p. gewoon doorlopen tot mijn verlof. Ik ben later echter uitgevallen. Toen heb ik eigenlijk niks meer vernomen van het uwv of bedrijfsarts. De adviezen waren blijkbaar duidelijk genoeg. Ik zou morgen gewoon even bellen. Is niet alleen voor jou belangrijk maar ook voor de werkgever. En zwangerschap moeten ze binnen paar dagen na start ziekmelding doorgeven vanuit de werkgever en dan krijgen ze 100% van jouw salaris vergoed. Anders kost het ze dus ook heel veel geld en jou ook.
Hier ook twee dagen later gebeld door het UWV om te checken of wel echt "ziekte" wegens zwangerschap was. De brief ontving ik pas later. Zou er dus wel even achteraan bellen!
Bedankt voor de antwoorden! Morgenochtend gelijk maar even bellen. Baas was zelf al "vergeten" maandag te bellen naar personeelszaken, waardoor ik het dinsdag maar zelf heb gedaan :/ Kan me niet meer herinneren hoe het drie jaar geleden ging of wat er in die brieven stond, maar toen is het wel goed gekomen..
Ik heb me maandag ziekgemeld wegens extreme vermoeidheid en misselijkheid, de rest van de week gewerkt. Toch gelijk gebeld door uwv en een brief, best snel vond ik. Ook in mijn brief niets te lezen over zwangerschapsgerlateerde klachten..