Ouderschapsverlof bij nieuwe baan vanuit WW?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Kheyra, 17 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kheyra

Kheyra Actief lid

27 apr 2013
    199
    0
    0
    NULL
    Eindhoven
    Hallo,

Tijdens mijn zwangerschapsverlof is mijn contract niet meer verlengd. Ik ontving toen WAZO uitkering en nu heb ik WW. Ik ben nu druk aan het solliciteren. Ik hik er alleen heel erg tegenaan om straks weer 40 uur te werken. Ik voel me een slechte moeder als mijn kindje 5 dagen per week naar de opvang gaat.
    Daarom vraag ik me af of ik straks bij een nieuw baan recht heb op een dag onbetaald ouderschapsverlof. Ik heb liever wat minder geld dan me zo'n slechte moeder te voelen (al is 4 dagen opvang nog veel).

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kheyra,

Ik begrijp dat je voor een lastige keuze staat en twijfelt of je na je verlof wel weer fulltime wilt gaan werken.

UWV is niet de uitvoerende organisatie voor de regeling ouderschapsverlof.

De voorwaarden om in aanmerking te komen voor ouderschapsverlof kun je nakijken op deze pagina van Rijksoverheid: http://bit.ly/1fdROB9
    Voor aanvullende vragen kun je contact opnemen met Informatie Rijksoverheid op telefoonnummer: 1400.

Kom je niet in aanmerking voor ouderschapsverlof?

Je zou als alternatief er voor kunnen kiezen je voor minder uren beschikbaar te stellen voor werk.
    Gevolg is dan wel dat je WW-uitkering dan wordt aangepast en lager wordt.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Kheyra

Kheyra Actief lid

27 apr 2013
    199
    0
    0
    NULL
    Eindhoven
    Bedankt voor de reactie. In uw link las ik al dat je ergens een jaar moet werken om recht te hebben op ouderschapsverlof.

Ik kan nu al niet meer rondkomen van mijn ww (hoge huur). Dus heb geen keuze dan om idd fulltime te gaan werken. Ik ben ook al een tijdje hard aan het solliciteren.

Voel me echt een slechte mama met mijn zoontje 5 dagen naar het kdv. Helaas is er dus geen andere mogelijkheid :(

Deel Deze Pagina