Beste UWV team, Sinds deze maand heb ik een WIA uitkering(ben voor 38,8% tijdelijk afgekeurd) deze loopt af in Nov 2012.Voor de WIA had ik een ZW uitkering. Nu kan ik een baantje krijgen voor 25u/pweek(ik kan volgens uwv 20u/pw werken) maar dit is een 0 uren contract en voor een half jaar(met 2mnd proeftijd) en nu ben ik sinds verleden week achter gekomen dat ik zwanger ben. Is het verstandig om dit baantje aan te nemen? En als het niet verstandig is om dit te doen blijf ik dan in de WIA of krijg ik weer een ZW uitkering? Ik zie graag uw antwoord tegemoet. Mvg Ps na 3mnd zwangerschap sta ik onder strenge controle van het ziekenhuis dit ivm medische achtergrond en moet aan de medicatie(uwv is op de hoogte van mijn medische achtergrond)
Beste JustMe31, Als je gedeeltelijk arbeidsongeschikt bent moet je solliciteren naar passend werk. Hierover heb je afspraken gemaakt met de arbeidsdeskundige van UWV Werkbedrijf. Het accepteren van een baan kan een goede keuze zijn om weer in het arbeidsproces terug te keren. Twijfel je of het verstandig is dat je deze baan aanneemt ? Neem dan contact op met je arbeidsdeskundige voor overleg. Je kunt daarvoor bellen met de UWV telefoon, 0900-9295. Blijkt na overleg dat je de baan niet accepteert ? Je blijft dan in de WIA. Actuele informatie vind je op deze pagina. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare