Deel 2 Gezeur gezeur

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door LadyLaila, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Hallo Iedereen,

Ik heb in juni 2011 deze vraag gesteld hier op zwangerschapspagina. Ik ben daarna niet op zwangerschapspagina geweest. En nu ik er weer op ben gekomen schrok ik van de reacties. Dit had ik gevraagd onder het kopje Gezeur Gezeur--Mijn zoontje zit nu een jaar en 20 dgn op het kdv. Het bevalt mij prima helemaal nu ik werk. Maar sinds ik ben begonnen met werk zie ik ineens de nadelen van het kdv. Omdat ik hem al om half 8 moet brengen om op tijd op werk te komen maak ik meneer pas om kwart over 7 wakker (hij heeft een ochtendhumeur hij vindt het niet leuk als je hem wakker maakt) Dan geef ik hem een flesje daar drinkt hij dan maar 20 ml van dus in de kinderwagen drinkt hij nog wat en dan maakt hij het af op het kdv. Ineens vorige week zeggen ze tegen mij jaah hij mag niet ontbijten op het kdv anders gaan alle ouders dat doen heb ik begrip voor maar vind het ook overdreven want hij hoeft niet geholpen te worden met de fles. Vervolgens ging ik hem vandaag ophalen krijg ik ineens te horen dat hij voortaan ook zijn groentehapje niet mag nuttigen op het kdv terwijl dit toch al een jaar gebeurt. Is niet erg ofzow maar ze blijven om alle kleine dingen zeuren. Die wel gedaan werden sinds dag 1 en nu ineens niet meer kan omdat het te druk voor de leidsters anders wordt. Ik snap dat maar dan moet je ervoor zorgen dat ze ten alle tijden met zijn 2en staan en niet af en toe alleen. Want nog een laatste vraagje hoort het schoonmaken gedaan te worden als er nog kindjes zijn of als de kindjes weg zijn. Deze vraag stel ik omdat ik weet dat hier ook veel leidsters zijn. So het is toch een lang verhaal geworden sorry.

Wat mij opviel is dat veel mensen een reactie gaven van jij wil werken en dat ik hem teveel uitbesteed aan het kdv. Ik besteed hem niet zoveel uit omdat ik dat wil ik werd gedwongen om te werken, ik leefde van een bijstand vandaar en nog eens alleen met de kleine.
    Maar nu een half jaar verder zijn we op een heel andere punt beland hoor. Hij eet 3 keer in de week een vers bereide maaltijd op het kdv maar dan krijgt hij die dag geen boterham op het kdv. Maar die eten we samen in de avond. Ontbijten mag nog steeds niet en daar heb ik me bij neergelegd nadat me goed is uitgelegd waarom. Ik heb een gesprek gehad met de juffies en we hebben alles eruit gegooid. De kleine is zelf gaan leren om in de ochtend wat eerder wakker te worden en dan per dag verschilt het wat hij eet in de ontbijt. Meestal is het een stuk fruit/rijstewafel of ontbijtkoek. Ik weet nu ook waarom ze zo streng waren. Maar nu hebben we een afspraak gemaakt we hebben iedere 6 -8 weken een soort oudergesprek. Het is stukken verbetert.
    Ik ben blij dat ik het in ieder geval hier had gezet en dat ik goed heb gesproken met hun en dat de communicatie beter is en ik me kindje weer met een lekker gevoel achterlaat.
    Maar 1 ding ik werk, ben alleen, ik heb me kindje liever ook gewoon thuis maar wat niet gaat gaat niet.

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    fijn dat het nu zo,n stuk beter gaat!!!1

( en je hoeft echt niet te verdedigen hoor!, super dat je je eigen kostje verdiend)

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Fijn toch. Houden zo!

4. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik heb de reacties op je vorige topic niet gelezen, maar jij hoeft je aan niemand te verantwoorden hier hoor.
    Gebeurd wel vaker op dit forum dat er erg heftige reacties geplaatst worden, met name omdat mensen niet goed lezen.

Fijn dat het goed gaat nu en dat je uitleg hebt gekregen over de gang van zaken.

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    wat fijn dat je nu wel een goed gevoel hebt over je KDV. zo zie je maar hoe belangrijk het is om gewoon te vragen waarom iets wel of niet kan.
    Ik ben niet alleenstaand maar mijn man begint altijd rond 6 uur.
    ik doe 's morgens dus ook alles alleen en dat lukt prima als ik maar een bepaalde structuur aan houd

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb niet alles gelezen. Maar bij ons is ontbijten geen probleem. Ze zijn wel oud genoeg om zelf een broodje te eten. Kan me voorstellen dat ze niet kunnen beginnen aan kindjes ontbijt opvoeren.

En vanaf 1 jaar geven ze geen groentehapjes meer. Dan gaan ze ervan uit dat ze gewoon met de pot mee eten thuis.

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hier een gezin met man, vrouw en 2 kindjes, maar wij kunnen het ons niet veroorloven om te stoppen met werken. Ik denk dat de meesten dat wel zouden willen, maar alles is zo duur geworden dat het gewoon niet kan. Zelfs als we in ons goedkope huurhuisje bleven wonen zou ik nog moeten blijven werken.

8. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Dat is het tegenwoordig, Je werkt je een slag in de rondte en dan hou je bijna niks over. Maar vandaag gelukkig weer een leuk gesprekje gehad want vond de kleine teveel slapen op het kdv en daar gaan ze vanaf morgen verandering in proberen te brengen. Want hij slaapt daar 2 keer 2 uur en wil nu in de avond niet slapen hihi. Want hij ligt er op tijd in maar slaapt pas nadat hij meer dan een uur in zijn bedje heeft gezeten. Dus ik hoop dat het lukt. Hebben meerdere ouders het (met name ouders die maar 1 kindje hebben) dat je kleine op het kdv meer slaapt dan gewoon thuis.

9. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons slaapt ze eigenlijk gewoon hetzelfde als thuis. verschilt hier nog elke dag, dus niet echt een vaste tijd/lengte van de slaap.

Deel Deze Pagina