Lage temperatuur (35.5)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kuona, 16 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Mijn zoontje heeft vandaag wat verhoging/lichte koorts gehad (max. 38.6). Hij voelt zich in zijn geheel niet zo lekker. Wel heeft hij normaal gegeten en gedronken.
    Daarnet werd hij huilend wakker. Ik heb hem getempt en hij had 35.5. Voor de zekerheid nog een keer gemeten ook nog een keer met een andere thermometer en die gaf hetzelfde aan.
    Dat lijkt me wel erg laag toch?? Ik heb hem even lekker bij me gehouden en hem een flesje warme melk gegeven. Binnen een half uur had hij alweer 36.6. Ondertussen ligt hij met een extra truitje weer terug in bed. Ik durf hem ook weer niet te warm aan te kleden omdat hij daarstraks koorts had.

Hoe zou dit kunnen komen? En moet ik hem vannacht wakker maken om nog een keer te controleren? Hij gaat echt helemaal over de zeik van het tempen :( Lijkt me zo sneu om hem daarvoor wakker te maken.

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Klinkt alsof de koorts is gezakt en dat je hem misschien met te weinig kleertjes in bed hebt gelegt. Waardoor hij het koud had. Aangezien hij weer op een goede temperatuur zat nadat hij bij jou had gezeten en een flesje heeft gehad. Denk dat hij het gewoon te koud had. En ik zou hem vannacht lekker laten slapen en dan morgen pas weer temperaturen.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ben het eigenlijk helemaal eens met de reactie van Jada.

Mocht hij vannacht toch zelf wakker worden, dan zou ik even zelf aanvoelen of je hem wil tempen of niet. En dan dus nagaan wat je met het eventuele resulaat wil doen. Als wij merken dat de kindjes iets warmer zijn dan normaal kiezen we ervoor ze niet te tempen, dit omdat we met het weten van die cijfertjes toch niets van plan zijn, dus hoeven we het ook niet te weten.

Deel Deze Pagina