slaapkindje (teveel) slaap ipv drinken...

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by piri piri, Feb 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

Sep 29, 2011
    1,769
    1
    0
    Onze dochter, nu 11 dgn doet t prima. Een di g.. wat eerder iets beter leek te gaan is nu toch weer ellende.. ze valt steeds (overdag en snachts) na 5mjn aan de borst in slaap.. gevolg, te weinig voeding en dus helaas nog /weer om de 3uur... Dit terwijl ze snachts al om de 5 trok, dus ik ook blij..
    Heb al vanalles geprobeert maar helaas, zelfs (hoe zielig okk, even voetje in koud water) ze gilt even, word wakker maar na 5min lurken.. bam weer out.. zo kom ik niet van mij (over) productie af...
    What to do ?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Met hoeveel weken is je kindje geboren? Dat maakt nogal verschil of ze energie genoeg heeft om effectief haar voeding tot zich te nemen. Hoe zit je kindje met gewicht? Houdt ze zich op temperatuur? Hoe is het met plas- en poepluiers?

Ik denk dat je het best een lactatiekundige in de buurt kunt bellen, zodat die met jullie mee kan kijken: zij heeft tips om je kindje te leren door te drinken en kan jou leren hoe je zorgt dat ze voldoende voeding inneemt en ook tips geven voor je overproductie (al zou ik aan het laatste nog niet zoveel doen: je bent pas 11 dagen onderweg en je vraag en aanbod moeten nog afgestemd worden)

Succes!

3. piri piri

piri piri Fanatiek lid

Sep 29, 2011
    1,769
    1
    0
    Ja, ben bevallen met 40+5 DGN. ze doet het prima, woog 3600 en viel eerst dagen iets af, op 8 ste dag zat ze op 3690. en is gister gewogen op (MAAR) 3700. In zoverre niets aan de hand. al merk ik dat ze dus minder aankomt. logisch want ze tukt zoveel. Ook al leg ik haar meer aan, ze blijft veel slapen. Ze poept en plas prima en ook kwa temp geen probleem, verder dus gezond kind. Die overproductie neem ik op de koop toe, en de extra stuwing die het geeft omdat ze niet genoeg drinkt, is dan maar zo. Ben ik van mijn vorige dochter wel gewent, mijn overproductie zie ik dan ook als luxeprobleem.
    Het kost me nu helaas wel meer mijn nachtrust, jammer want het ging zo goed. Vandaar mijn vraag.... voordat ik omval..

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Kijk goed naar je kindje inderdaad: groei en poepluiers! Door slapen je borsten niet goed legen: daardoor stuwing: kan leiden tot afname productie. Probeer haar te activeren gedurende 20-30 min. om effectief haar voeding te nemen. Bij twijfel 1 x week wegen om verloop te zien en daarnaar handelen.

Succes!

Share This Page