Hier ook gezwicht dit weekend..... ;-( Bij de Hema was het 1+1 gratis en toen heb ik 2 spijkerbroeken voor mijn zoontje gekocht. Ze waren samen 10 euro, dus 5 euro per broek. Kon ik niet laten liggen.... En ik heb mijn andere zoontje gematst met het kopen van Lego. Hij had gespaard, en kwam net wat te kort en dat heb ik bijgelegd. Niet goed..... Zolang ik de winkels vermijd gaat het dus goed, maar zodra ik er ben en van alles zie heb ik wel moeite hoor.
Ik vind het best wel moeilijk dat shoppen verhaal. Aan de ene kant kan ik mezelf vaak goed in de hand houden. Maar soms gaat het ook een periode mis. Zeker nu ik wat meer te besteden heb en alleen ben. Dus geen man in de buurt die iets gaat vinden van wat ik allemaal koop. Plus de emotie die erbij komt, het is allemaal geld wat ik zelf verdiend heb met hard werken. Dus waarom zou ik dan niet een beetje lief voor mezelf mogen zijn? Ik heb ook de afgelopen periode heel veel uitgaven 'moeten doen' omdat een aantal zaken verouderd waren. Heb veel besteed aan inrichting omdat ik veel verouderde meubels had. De inrichting was niet meer na m'n zin na de scheiding (soort behoefte aan een nieuwe start ook en huis echt eigen maken). De kinderkamers waren niet handig en stonden vol oude zooi. Maar ook m'n technische 'setup' in huis veranderd omdat ik er niet happy mee was. Daar bedoel ik het netwerk mee van computer, laptop, harde schijven, televisie, stereo, lampen en dat alles dan verbonden en met elkaar samenwerkend. Dat heb ik beetje bij beetje gedaan, maar is nogal een dure hobby. Technische prutsels en gadgets zijn sowieso een zwak voor mij. Waar ik trouwens ook wel echt last van heb af en toe. Zijn een soort bevliegingen. Dan bedenk ik mij bijv ineens dat ik weer sneakers ga dragen terwijl ik dat jarenlang niet gedaan heb. En vervolgens moet ik dan uitkijken, want voor ik het weet koop ik dan 6 paar sneakers om 'af te wisselen'. Omdat ik heb besloten dat sneakers fantastisch zijn en dat mijn nieuwe stijl word. Hebben meer mensen daar last van?
Hoe gaat het daar met bezuinigen? Ik wil de heffingen ed direct kunnen ophoesten zonder spaargeld. Dus de riem is hier nu erg aangetrokken. Ik ben een hamsteraar dus trek ik alles rustig aan uit de kast om aan te vullen tot maaltijd. De riem zit veel strakker dan financieel nodig is. Maar het helpt mijn blik verplaatsen naar wat echt nodig is. En ik kom ook kastruimte te kort. 2 vliegen in 1 klap xd. Met pampers, doekjes, kado'tjes, was/schoonmaakmiddelen, koffie, houdbaar voedsel, kleertjes ed kunnen wij nog wel een tijd vooruit. Dus ik ben benieuwd