(Tijdelijk) stoppen met werken, wie heeft dit gedaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Loetje88, 14 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Ok. Dat is (in mijn ogen) inderdaad niet heel ruim, maar daar kunnen jullie zelf het beste over oordelen, het is ook maar net wat je gewend bent.
     
  2. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Hahahah ja dat heb ik ook op de BSO , wat een circus
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  3. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Waarom blijf je dan niet een bepaalde periode thuis en die periode gebruik je om te beslissen wat je wilt desnoods een (thuis) studie te doen in de uren dat je kind(eren) op school zitten etc? Of denk ik nu te makkelijk in jou situatie?
     
    Loetje88 vindt dit leuk.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Dat ga ik ook doen idd, ga me omscholen, maar dat kost wél geld en dat moet er wel zijn natuurlijk.
     
    Loetje88 vindt dit leuk.
  5. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Als ik naar mezelf kijk: ik wil niet meer terug in het juridische werkveld dus dat ik er dan niet meer tussenkom boeit me niet.

    Vind het ook niet erg om ongeschoold werk te moeten doen hoor.

    Ben pas 2 jaar thuis, mijn oudste kinderen zitten al op het voortgezet onderwijs. De jongste zit in groep 2. Bij de oudsten kon ik onder schooltijd werken dat kon nu niet meer. De jongste is een paar maanden naar de bso geweest maar mijn god daar werd ik zelf gek als ik daar binnen kwam.

    Ik vind de leeftijd van de oudsten ook nog belangrijk om thuis te zijn. De puberleeftijd is toch wel een periode waarin je nog aardig wat moet sturen. Ze kunnen zich prima alleen redden thuis maar ik vind het een kwetsbare periode.
     
    NiVa0230, spruitje80, Luna86 en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Zo denk ik er ook over. Het zou mij echt niets uitmaken waar ik zou moeten werken. Als dat uiteindelijk schoonmaak werk wordt pak ik dat ook met alle liefde aan als het nodig is.
    Ik denk echt dat mensen onderschatten hoe zeer ook oudere kinderen het kunnen waarderen als ze een ouder thuis hebben (en dat geldt vast niet voor alle kinderen).
     
    Gewooniemand, Luna86, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ja dat is ook niet te doen idd. Wij hebben ook sinds November dat man 1 dag minder werkt zodat hij ook een dag met de kinderen heeft, op zijn werk zijn ze daar ook niet zo blij mee. Maar hij zal het dus niet erg vinden om weer 5 dagen te gaan werken als hij daarmee de kans krijgt om door te groeien en geen stress te hebben van kinderen halen en brengen en steeds te laat komen. Wat nu vaak is.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  8. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ja dat is ook wel een beetje het idee wat ik heb, tijd om na te denken en ondertussen wat meer tijd met de kinderen. Maar toch vind ik de stap daadwerkelijk zetten echt heel erg moeilijk. Maar niets is voor altijd. Ik kan altijd weer gaan werken. Zo moet ik misschien maar denken.
     
  9. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Loetje88 misschien is het een mogelijkheid om je kind af en toe te laten afspreken met ander kindje op de bso? Dit mag niet continu, maar ik heb op een bso gewerkt en wij keurden dat meestal wel goed. De bso moet dan nog niet vol zitten en okee het moet niet een wekelijks iets worden. De ene bso is daar wat strenger in dan de ander en weet ook niet of ze dat overal doen, zou je misschien kunnen informeren.

    Ik ben nog niet moeder, dus ik kan nog niet meepraten met hoe ik dat straks zal vinden. Wel ben ik gestopt met werken, ik heb tijd in de ziektewet gezeten afgelopen jaar en werd al snel duidelijk dat het werk wat ik deed het niet meer ging worden. Omscholing lukte ook niet en aangezien we ook kinderen willen, besloten dat ik de eerste jaren gewoon thuis blijf. Waarschijnlijk kan ik lichamelijk er ook niks anders bijnemen, maar mocht het lichamelijk wel weer een keer lukken naast huishouden en kinderen dan denk ik dat ik eerst begin met vrijwilligerswerk. Je hebt daar zooooo veel keus in, je krijgt soms best een leuke vrijwilligersbijdrage en je kan vaak ook echt wel goed je uren zelf indelen etc. Zo kan je misschien ook beetje ontdekken welke kant je nou zo leuk lijkt in werk. Maar wellicht ga ik tegen die tijd toch weer de kinderopvang in.

    Ondanks dat het voor mij niet echt een keuze was, kijk ik er wel naar uit thuis te zitten met kindjes. Mijn moeder is ook altijd thuis geweest en ik vond het zo fijn dat er tussen de middag en na school altijd iemand was om mee te praten. Ook hielp ze veel mee op school. Op de bso kwamen de kinderen ook naar mij toe om te vertellen en dat lijkt me als ouder best wel lastig soms. Zij heeft opgeven moment ook wel wat tussendoor gedaan zoals je vroeger had van die tupperware party’s en met kleding etc haha:roflmao: weet niet of dat nog steeds bestaat..

    Financieel komt het eigenlijk altijd wel goed denk ik, je gaat ook leven naar je inkomen. Bij ons zal het krapper worden als we eenmaal kinderen hebben, maar we hoeven verder ook niet zoveel. Ik hoop dat we 1x per jaar op vakantie kunnen, in Nederland zou dat ook prima zijn. Kan het een jaartje niet, dan niet. Dus dat is voor iedereen denk ik heel verschillend.
     
    Loetje88 vindt dit leuk.
  10. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Daar zeg je wat inderdaad. Pubers hebben je ook nog nodig. Ook al zijn ze al heel zelfstandig. Gelukkig hoef ik daar nog even niet over na te denken maar het is zeker waar.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  11. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik vond het vroeger ook altijd fijn thuis komen als mijn moeder thuis was. Zij heeft nooit meer gewerkt na het krijgen van kinderen. Helaas resulteerde dat bij haar wel in een depressie. Als ik er op terug kijk ging het voor haar echt bergafwaarts toen we allemaal naar de middelbare gingen en ze steeds minder voor ons hoefde te zorgen. Ze had toen weer moeten gaan werken of iets voor zichzelf gaan doen. Het is voor mij in ieder geval wel het voorbeeld hoe ik het niet zou willen. Maar ik ben dankbaar voor de tijd dat ze thuis is geweest en altijd voor ons heeft klaar gestaan. Helaas leeft ze ook niet meer.
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Precies. Zo ging het bij ons ook. Alfijd gedoe en stress. Nu gaat hij weg wanneer het hem goed uitkomt en komt thuis wanneer het uitkomt.
     
    Loetje88 vindt dit leuk.
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Mijn moeder heeft wel altijd gewerkt, minimaal 4 dagen. Zij is juist degene die mij aanmoedigde te stoppen. Ze heeft er echt spijt van dat zij niet minder is gaan werken destijds.
     
    Loetje88 vindt dit leuk.
  14. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Ik zou ook het liefste helemaal stoppen met werken om fulltime bij de kinderen te zijn, maar financieel is dat niet haalbaar voor ons.
    Ik werk dus nog, maar ik werk als flexmedewerker, 10 uur per week. Ik heb 1 vaste werkavond in de week. Ik begin om 15.15, dus de kinderen gaan dan naar mijn schoonmoeder.

    Ik ben sinds eind december begonnen met de opleiding doktersassistente via de LOI. Mijn kinderen gaan op dinsdag de hele dag naar de opvang en bso en dat is een dag die ik dan helemaal aan school kan besteden en verder doe ik het 's avonds.

    Ik moet nog wel gaan bekijken hoe ik het straks ga doen als ik stage moet lopen.
     
    Loetje88 vindt dit leuk.
  15. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Hier besloten we ook ruim 6,5 jaar geleden dat ik een werk pauze zou inlassen. Dit is nog altijd zo...

    Ik heb altijd in winkels gewerkt. Vind ergens blijven plakken lastig dus ging van winkel na winkel. Wel met plezier hoor. Ik werkte voor laatst bij de baby dump en vond dit super leuk. Alleen toen mijn zwangerschapverlof in ging liep in die periode mijn contract ook af. Die werd niet verlengt... We spraken af dat we na de geboorte van onze eerste dochter wel weer verder keken hoe of wat. Helaas liep dat iets heel anders. Onze dochter werd ziek geboren. Heel ziek. Een weken lange periode van in het ziekenhuis verblijven werden maanden. Dus nieuw plan, ik blijf net zo lang voor onze oudste thuis zorgen zolang we denken dat het noodzakelijk is voor haar welzijn. Toen onze oudste bijna 2 was raakte ik zwanger van onze 2e. Voor we het wisten was nummer 3 onderweg. Nadat 3 was geboren hadden we zoiets van tis prima zo.Alleen mijn man werkt en ik zorg voor de drie meiden. Het is idd maandelijks kijken wat kan wel en wat niet. We mogen absoluut niet klagen, hebben jaar lang efteling abonnement gehad voor ons gezin. Huis gekocht, zijn bezig met verbouwing. Maar toen we er achter kwamen dat nummer 4 kwam... Veranderde alles. Gedaan met de efteling. Op potten waar we kunnen. Bezuinigen waar we kunnen. Het gaat nog wel lastig worden.

    Over die vrije tijd. Die heb ik 0. Ik ben al jaren 24/7 moeder. Voor mij zijn de weekenden exact het zelfde als alle andere dagen. Ik leef in een wereld van kinderfilms, kinderpraat, kinderspeelgoed... Dag in dag uit. Opnieuw en opnieuw. Soms is het mega saai. Soms ben ik mega dankbaar voor dat ik dit kan. Soms zijn er dagen dat ik er klaar mee ben. Soms heb ik dagen dat ik het niet anders zou willen. Maar echt makkelijk is het niet om altijd maar moeder te zijn en niks anders dan moeder.

    Dus een werkpauze is een prima idee. Maar zolang je financiëel het ook oké blijft hebben en niet te lang in een sleur gaat komen. Prima toch.
     
    Muisje2016, Loetje88 en Amaranthas vinden dit leuk.
  16. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Oh jij bent ook bezig met doktersassistente! Hoe bevalt het tot nu toe? Heb je ook nog een dag dat je les hebt? Ik wil wel de BBL variant gaan doen tegen die tijd.
     
  17. Krtek

    Krtek Niet meer actief

    Heel herkenbaar! Mijn puber van 13 heeft mijn aandacht uit school haast nog meer nodig dan mijn kleuter van 4!
    Jij ook zo'n groot leeftijdsverschil dus?
     
  18. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.431
    784
    113
    Ik ben huismoeder van 3 kids, sinds de geboorte van de jongste. Toevallig zijn wij ook alles financieel aan het bekijken omdat we een duurder huis gaan kopen.

    500 euro voor boodschappen, sparen, onvoorziene kosten, vakanties, onderhoud huis, eventueel uitjes en dergelijke kan toch gewoon niet uit? Ik zou bloednerveus worden met een gezin van 5.
     
    Loetje88 vindt dit leuk.
  19. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    De oudste wordt eind van de maand 16. De middelste is 13 en de jongste 5.
     
    Krtek vindt dit leuk.
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Nou ik moet eerlijk zeggen dat het mij ook wel erg krap lijkt.
    @ts misschien dat je nog ergens op kunt besparen?
    Wij redden 600 euro voor alleen boodschappen nog niet.
     
    Loetje88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina