(Tijdelijk) stoppen met werken, wie heeft dit gedaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Loetje88, 14 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Jou verhaal klinkt precies zoals de mijne ! Ik heb 31 dec mijn ontslag ingediend , was er al een tijd ongelukkig en het werk was verre van dankbaar ik was het echt beu.

    Ik ben die week gaan solliciteren na een baan met een aantal functies lager , even geen werk druk maar lekker mijn ding doen even alleen maar doen waar ik goed in ben.
    Het levert mij veel rust op , ik werkte altijd heel onregelmatig , dag avond of nacht en dat soms in een week tijd .
    Werkte altijd boven mijn contract uren had mega veel over uren , terwijl ik niet voor niks koos voor een 12 uren contract .

    Ik heb een paar sollicitatie briefen verzonden en kon bij allemaal op gesprek komen , binnen een week na mijn ontslag had ik weer nieuw werk !
    Ik begin er de volgende maand zodat ik even lekker kon bij komen , ik moet zeggen dat ik echt wel weer verlang naar werken , helmaal thuis zitten is niks voor mij , mijn wereldje voelt nu ook ineens een stuk kleiner , dus zin aan werken heb ik gelukkig weer !

    Later in het jaar wil ik een cursus / opleiding van een aantal maanden gaan volgen voor een iets andere functie in de sector waar ik mijn diploma voor heb , met die baan heb ik ook vastigheid en het is immers mijn droombaan , helaas start die opleiding nu nog niet , is ook niet zo erg want nu kan ik lekker even werk doen zonder werkdruk en zonder verantwoordelijkheid !

    Succes met jou keuze in wat je gaat doen
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Ik ervaar geen stress rondom geld.
     
    Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  3. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Nee, het vakantiegeld van mijn man smeer ik ook niet uit over 12 maanden als inkomen. Daar doen we in de vakantie leuke dingen van. Precies waar het voor bedoeld is lijkt me
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Gelukkig! Dat gun ik je ook.
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  5. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Das lief! Dank je!


    @ts: ik zou in jou geval toch eens kijken naar een opleiding of een andere baan met misschien minder uren. Of een tijdelijke stop tot je wat beter in je vel zit. Hopelijk kun je iets vinden naar je zin!
     
    GossipGirlxoxo en Loetje88 vinden dit leuk.
  6. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik ook niet.
     
    suus1983 en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  7. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik heb in mijn berekeningen al alle dingen meegenomen waar we op kunnen bezuinigen (zoals netflix/ spotify en dat soort dingen).
    Wij wonen idd duur. 1140 bruto hypotheek. Gewoon een rijtjeshuis. Nothing fancy.
     
  8. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Wat voor werk doe je als ik vragen mag? ( ik vind dat altijd interessant, zo doe ik nog eens ideeën op hahah)
    Ergens zit ik ook te denken aan gewoon ontslag nemen en vanuit thuis solliciteren, maar toch vind ik het ''eng'' om met zo weinig inkomen te moeten doen. En ik wil niet gelijk de kids van de opvang trekken.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  9. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ja ik zit al een tijdje te kijken voor doktersassistente, maar start pas in september sowieso weer. En ik weet niet of het nu al de juiste tijd is nu wel net weer een baby erbij hebben. Maarja wanneer is wel het juiste moment. ZO LASTIG....mag ik weer even kind zijn? En bij mijn mama op schoot kruipen?
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  10. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Ik werk in de verpleging .. en ik heb nu een baan als huishoudelijke hulp in de thuiszorg , ja heel wat niveaus onder wat ik kan maar wel een stuk dankbaarder werk ! En vele malen beter te combineren met mijn gezin .
    En zodra de opleiding start ga ik partusassistent doen , de basis heb ik al dus dat is een heel voordeel .. moet dan alleen nog 6 maand cursus doen , ben dan gewoon aan het werk en daarnaast de cursus .. zodra de opleiding start word ik op de hoogte gebracht :)

    Kinderopvang hoef je niet direct te stoppen , je moet wel doorgeven dat je geen werk meer hebt maar de kinderopvang mag 3 maand werkloos door lopen , daarna stopt het indien je geen nieuwe baan hebt .

    Jou verhaal is wel heel identiek aan de mijne , ben benieuwd welke sector jij werkte !
    Ik werkte sinds 2009 voor het bedrijf , zag ook allemaal beren op de weg toen ik mijn ontslag indiende maar ik heb een nieuwe sollicitatie brief gemaakt mijn CV aangepast en rond gestuurd .. werd elke dag zo beetje gebeld of ik daar wou komen werken haha !
     
  11. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.713
    1.522
    113
    Vrouw
    Thuis
    Heb je er wel eens aan gedacht om te kijken of je rente omlaag kan van je hypotheek dmv rentemiddeling?De rente is zo ontzettend laag nu, kan misschien ook heel veel schelen...
     
  12. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Onderschat het beroep niet. Je doet het niet 'ff' ernaast. Ik zou wachten totdat alle kinderen op school zitten. Of als je genoeg opvang hebt.
    De opleiding is niet per se moeilijk. Maar het vak is erg veelzijdig. De arts is het hoofd vd praktijk, maar jij bent de nek. Zonder de nek kan het hoofd niet draaien en dat kan pittig zijn. Het is een drukke en vaak stressvolle baan. Je moet veel weten en kunnen. En het wordt alleen maar meer. Ik wil je niet ontmoedigen, maar persoonlijk zou ik nog even wachten.
     
    Loetje88 vindt dit leuk.
  13. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Partusassistent? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Kraamvrouwen? Ik werk zelf nu op een financiële administratie. Ik heb nog helemaal geen zorg achtergrond. En toch spreekt het me wel aan, ik weet alleen niet op welke manier. Het lijkt me in ieder geval ontzettend leuk om in het ziekenhuis te werken. Misschien is dat wel het enige dat ik echt zeker weet op dit moment haha. Maar ik heb er momenteel gewoon niet de juiste papieren voor.

    Ik weet idd dat de kinderopvang nog doorloopt drie maanden, maar die moet je toch neem ik aan alsnog gewoon betalen? Dan zullen we echt onze niet al te grote spaarrekening moeten aanbreken om bij te gaan leggen om rond te komen.
     
  14. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Wij hebben ons huis pas 3 jaar en hebben dus al de lage rente tarieven ;) maar bedankt voor de suggestie! :D
     
  15. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ja dat idee heb ik zelf dus ook! Dat alle kids eerst op school moeten zitten voor ik weer puf heb om mezelf verder te ontwikkelen. Dus soms denk ik echt bijt door bijt door bijt door wat mijn werk nu betreft. Ik verdien er super goed, ik heb veel vrije dagen en het is flexibel wat betreft de kids. Alleen wordt ik gewoon benauwd van het idee dat ik daar nog lang moet zitten. Ik ben echt liever vandaag dan morgen weg. En ik wil ook niet weer een baan zoals deze. Maar als ik dan denk ga dan een ‘’makkelijk’’ baantje zoeken voor wat bijverdienste in ieder geval dan vind ik dat weer lastig. Dat klinkt dan heel stom maar ik voel me te ‘’goed’’ om een simpel baantje te gaan doen. Het klinkt zo arrogant ofzo maar zo voelt het een beetje...niet dat ik nu super hoog niveau heb of een hele goede baan. Paar uurtjes per week achter de kassa vind ik ergens ook wel weer prima. Vroeger ook gedaan. Maar het is zo onder mijn niveau...maja anderzijds het is tijdelijk natuurlijk...
     
  16. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.078
    113
    Partus is een ander woord voor bevalling. Partusassistentie is wanneer een kraamverzorgster de verloskundige assisteert tijdens een bevalling, thuis of in een geboortecentrum/ziekenhuis. Er zijn kraamverzorgsters die dit vooral doen en niet (veel) in kraamgezinnen werken, of die het juist afwisselen.

    TS, als ik je eerdere posts lees denk ik dat je inderdaad vooral op zoek moet naar ander werk. En misschien tijdelijk even niets om tot rust te komen, maar als je je echt niet ok voelt moet je je misschien eerst (gedeeltelijk) ziekmelden bij je huidige werkgever. Het klinkt alsof je nog niet echt in staat bent om te starten na je verlof.
     
    Loetje88 vindt dit leuk.
  17. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.629
    589
    113
    Ts, als ik jou was zou ik niet geheel stoppen met werken. Het idee staat je wat tegen, de financiën worden heel erg krap, en ik vind in dit topic toch onderbelicht dat je daarmee afhankelijk wordt van iemand anders. Er wordt hier wel gesproken over ‘je kan altijd weer aan het werk’ maar de vraag is of dat op hetzelfde niveau en tegen hetzelfde salaris is. Natuurlijk denken we allemaal oud te worden met onze echtgenoot (zou wat zijn als dat niet zo was) maar ik vind het toch altijd wat naïef als er niet verder gedacht wordt over de gevolgen voor de toekomst wanneer men financieel afhankelijk wordt. Helaas hier een slecht voorbeeld gehad; mijn ouders hadden ook afspraken, mijn moeder heeft een aantal jaar thuis gezeten zodat mijn vader zich kon ontwikkelen en carrière kon maken (wat hij ooo gedaan heeft), maar toen het huwelijk stuk liep was het mijn moeder die met heel veel moeite alle eindjes aan elkaar moest zien te knopen. En ja, dat hebben wij kinderen ook flink meegekregen. Ik zou er dus nooooooooit voor kiezen (en ja ook hier zeer zorgintensieve kinderen maar dat lossen we op een andere manier op).

    Een andere baan waar je met plezier naartoe gaat lijkt me voor jou ook beter te passen. Misschien kun je eens met een loopbaancoach gaan praten om te bekijken of die je kan helpen de richting te bepalen die je op wilt.
     
    maartje84 en Loetje88 vinden dit leuk.
  18. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Mijn man is net zo afhankelijk van mij ;)Alleen op een ander vlak.
    Want ik doe alles rondom zorg voor kinderen/school, etc.
    Kapot gaan kan het altijd. Maar juist deze regeling geeft ons meer rust als gezin en als partners.
    Ik vind het jammer te lezen dat ik dan blijkbaar naïef ben :rolleyes:
    Ik veroordeel werkende ouders toch ook niet ;)

    Deze tijd met en bij de kinderen kun je nooit weer over doen. Werken kan inderdaad altijd nog.
    Ikzelf ben niet zo ambitieus. En als ik achter de kassa moet ipv weer werken in de zorg, dan is mij dat ook best. Ook ik had een goed betaalde baan. Keuzes die je maakt. Maar dat maakt mij niet naïef of afhankelijk ;)
     
    Liana84, Wenda, sannever en 9 anderen vinden dit leuk.
  19. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.828
    3.473
    113
    Het is natuurlijk wel zo dat je kwetsbaarder bent als er maar 1 iemand het geld verdient. Want wat als diegene zijn baan verliest. En degene die thuis blijft heeft dan idd een gat op zijn/haar cv. Klopt helemaal. Maar dat weet je toch zelf ook wel als je stopt dat dat het gevolg is.

    Iedere situatie is weer anders. Voor veel zaken kun je je indekken, denk aan een levensverzekering die gekoppeld is aan je hypotheek, een losse levensverzekering, een verzekering die je inkomen aanvult als je arbeidsongeschikt wordt enz.

    Je kunt in gemeenschap van goederen trouwen waardoor het geld van jullie beiden is enz.

    Dus dan ben je al voor een groot gedeelte ingedekt. Het enige waar je je niet tegen kunt indekken is scheiden. Tja, we zijn 25 jaar bij elkaar dat risico neem ik wel. Bovendien denk ik oprecht dat wanneer er rust in huis is een relatie ook meer kans van slagen heeft. Ik zie toch vaak relaties stranden waarbij beiden partijen fulltime werken en daarnaast ook nog allebei een druk sociaal leven hebben.
     
    spruitje80 en Loetje88 vinden dit leuk.
  20. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik voelde me eigenlijk heel snel alweer goed na de bevalling, maar nu lijkt het alleen maar weer de verkeerde kant op te gaan. Maar ziekmelden vind ik dan gelijk weer zo’n dingetje. Ik ben al zolang weggeweest en de afdeling is al onderbezet. En ja ik weet het ik moet gewoon aan mezelf denken maar het voelt zo bezwaard. En wat zeg ik dan?! Zo lastig. Ik vind het heel moeilijk uit die vicieuze cirkel te komen. Ik ben te dik, pas mijn kleren nog niet, ik ben super snel geïrriteerd, in de war over wat ik nou met mijn werk moet. Ik moet gewoon even mijn draai weer gaan vinden. Ik ben al bezig met afvallen, het zal een stuk helpen als ik mij iig weer fijn voel in mijn eigen lijf, maar het gaat voor geen meter. Ik snap er niks van. Er gaat gewoon bijna niets af. Terwijl ik veel te zwaar ben. En ik ben ook nog steeds niet ongesteld geworden na de bevalling drie maanden terug. Bij de andere twee was ik precies na 6 weken weer ongesteld. Vraag me af of dat ook met de curretage te maken kan hebben. Of dat mijn hormoonhuishouding gewoon nog niet wilt en ik daarom me zo voel en ook niet afval.

    Jemineee, sorry voor mijn klaagzang zeg...
     

Deel Deze Pagina