(Tijdelijk) stoppen met werken, wie heeft dit gedaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Loetje88, 14 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.634
    113
    Vrouw
    Dit en ook ik zie niet in wat mis is met zo jobs. Voor mij werk als een ander.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  2. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    Wij hebben 6 jaar geleden de knoop doorgehakt. De beste keuze op dat moment. Vanaf het moment dat mijn kinderen naar school gingen ben ik weer een baantje gaan zoeken. Op dit moment ben ik een 'tbm' met een 2 uren contract en werk ik 2 tot 4 uur onder schooltijd. Dit blijf ik doen tot mijn kinderen oud genoeg zijn om langer alleen thuis te blijven, ook in vakanties! Langzaam wil ik de uren opbouwen onder schooltijd maar op dit moment heb ik de luxe dat ik alle vakanties vrij ben. Voor nu is dat perfect zo. Geen gedoe met opvang, geen gedoe in vakanties en altijd iemand thuis als de jongens uit school komen.

    Mijn man heeft een drukke en onregelmatige baan en is veel van huis. Vandaar dat we er bewust voor gekozen hebben dat ik dan vaker thuis ben. Dan maar 'dom', ik vind juist dat wij het super goed en stabiel voor elkaar hebben ;) en ben daar ontzettend trots op.
    En daarbij ik ben op dit moment drukker dan ooit! Onderschat het leven van een tbm met schoolgaande kinderen niet ;) Alles plan je doordeweeks zodat je in het weekend en de avonden tijd met elkaar hebt.

    Bij een scheiding of overlijden is het allemaal goed geregeld en ik ben daarnaast niet de beroerdste om elke baan aan te grijpen. Vanuit iedere baan is het tegenwoordig mogelijk om door te groeien en anders zijn er gelukkig tal van mogelijkheden om je om te laten scholen.
     
    kadootje, GossipGirlxoxo en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja. Ik denk dat dat sterk afhankelijk is van je sector. Hier zie ik dat niet gebeuren.
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dertig jaar lang zie ik me dat toch niet met plezier doen. Als ik daar acht uur per dag zit, dan liever iets dat ik met plezier doe.
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Weer onderaan. Als je veertig bent. Veel geluk om in bepaalde sectoren dan nog je kans te krijgen, als er massa's pas afgestudeerden zijn.
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Je kunt in 30 jaar heel wat opleidingen/trainingen volgen hoor.
     
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Klopt.
     
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Oh ik zeg ook zeker niet dat ik er een leuker persoon van zou waren, maar hey wat moet dat moet. Ik kan het ook nooit zo goed snappen als ik programma's zie van mensen met schulden die door omstandigheden hun baan verliezen en dan niets meer op hun niveau kunnen vinden. Dan denk ik stroop je mouwen op en ga hamburgers bakken bij de Mac desnoods. Leuk? Nee absoluut niet! Maar soms moet je nou eenmaal dingen doen die niet leuk zijn, en ondertussen kun je hopen en je uiterste best doen wel weer een baan op je eigen niveau te vinden of je opnieuw omhoog te werken. Maar ik ben me er ook bewust van dat ik soms heel (misschien te) simpel kan denken over dit soort zaken.
     
    Kolibrie2, Jackie87, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee je hebt absoluut gelijk hoor. In die situatie. En je weet nooit wat er op je pad komt. Maar ik ga me niet bewust in die situatie laten zetten door nu te stoppen met werken. Want dat zou in mijn sector wel het gevolg zijn.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik vind het ook niet dom en ben net als jou trots op het feit dat ik ervoor kan zorgen dat er rust en regelmaat in het gezin is. Wat jij doet 2 uur tot 4 uur per week werken onder schooltijd zou ik ook best wel willen doen. Ik werk wanneer ik wil wel mee op onze zaak om een beetje betrokken te blijven met de gang van zaken en het personeel maar dat voelt niet als iets voor mezelf. Ik "moet" alleen meewerken op de zaak als de telefoniste/receptioniste/administratief medewerkster ziek is of op vakantie is zodat zij daarna niet terug komt met een berg werk waar je u tegen zegt. Maar ook dat is op dagen en tijden die ik wil. Op dit moment help ik veel op school van de kinderen en haal ik daar nog voldoening uit. Maar als de kinderen straks beide oud genoeg zijn (over een jaar of 8 als dochter gesetteld is op de middelbare) zou ik ook wel weer een dag of 2 a 3 willen werken in de week en dan niet in ons bedrijf maar buiten de deur als dat haalbaar is. Ik denk dat de kinderen mij dan niet meer zo nodig zullen hebben en ik me thuis dan wel overbodig ga voelen.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat kan ik ook heel goed snappen als je in een bepaalde sector werkt waar de banen niet voor het oprapen liggen en waar je met een gat in je cv niet snel meer aan het werk komt. In zo een situatie had ik vast andere keuze's gemaakt maar ik moet ook bekennen dat ik niet heel ambitieus ben op werkvlak. Ik deed een HBO opleiding omdat dat nou eenmaal moest/hoorde en ik makkelijk leerde en heb daarna nog diploma's gehaald via schoevers om sneller aan een baan te komen maar niet met de ambitie ooit een hoge functie te bereiken ofzo.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  12. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    De tijden zijn veranderd. Vroeger was het normaal dat je als vrouw zijnde thuis bleef. Nu worden we allemaal bijna min of meer gedwongen om samen te gaan verdienen. Omdat de maatschappij gebaseerd is op meer meer meer.
    Wij kiezen dus bewust voor minder geld en meer tijd in het gezin en dus meer rust voor in onze relatie.
    Ik kan het iedereen aanbevelen
    Juist dat vind ik niet naïef, maar een weloverwogen keuze.
    Ik baseer die keuze op prioriteit in mijn gezin. En niet bij of het mis kan gaan in de relationele sfeer of andere dingen.
    Werken kan altijd.....en nog voor heel lang ook...:rolleyes:
     
    Mammielove, Loetje88, Orchid24 en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Nou ja niet zozeer de maatschappij maar meer de mensen zelf. Betty Boop heeft nieuwe dure vazen in de vensterbank dan wil Annie er ook een stel en dan nog duurdere. En die nieuwe dure auto moet er ook zijn, en niet te vergeten al die luxe artikelen in de supermarkt, en dit en dat en en en...
    En dat kost geld, en veel ook tegenwoordig. Inderdaad alles moet meer. Men neemt geen genoegen meer met wat minder of moeite doen dus tsja.. dan moet er meer gewerkt worden.
     
    GossipGirlxoxo en tuc vinden dit leuk.
  14. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is wel héél veroordelend. Wauw.
     
  15. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.634
    113
    Vrouw
    Ik ben alles behalve bezig met wat de buurman heeft of welke auto's er in straat geparkeerd staan en als ik bonnetjes vind of actie artikelen dan zal ik de 1ste zijn die ze gebruikt.

    Ik ga werken om te kunnen sparen.
    Om voor mijn kinderen een start bedrag te hebben tegen dat ze het huis uit gaan, om onze kinderen hun studies te kunnen betalen in de toekomst, om nog voor men 50ste het huis volledig afbetaald te hebben,....

    Om heel wat meer en heel wat toekomst gerichtere zaken dan enkel wat nu gebeurd.
    En zo ken ik veel mensen.
     
  16. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Mwah waarschijnlijk word je niet bij de mcdonalds aangenomen dan. Te oud. Te duur..
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik denk wel dat ze gelijk heeft. Natuurlijk zijn er mensen die werken ook gewoon leuk vinden he?
    Maar toen ik een poos helemaal niet werkte kregen we hele verbaasde blikken over hoe we dat allemaal deden en: " o nee al zou ik willen stoppen, dat zou hier nooit kunnen". Maar als ik dan keek naar de levenstandaard die men erop na hield. Goh dan snap ik echt waarom dat niet gaat.
     
    Kiki84 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    maar lang niet alle vrouwen werken voor overdadige luxe of omdat ze graag een dikkere auto dan de buurman willen hebben.
    Ik werk maar 16 uur en van mijn salaris sparen we het grootste deel, waarmee we de hypotheek deels kunnen aflossen. Daarmee heeft man straks ook de ruimte om minder te gaan werken.
     
    Salentein en Neuzeke vinden dit leuk.
  19. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.634
    113
    Vrouw
    Maja dat is 1 voorbeeld.
    Ik ken ook mensen die thuisblijven die geen nagel hebben om aan hun gat te krabben en beter wel zouden werken. Dat wil nog niet zeggen dat dat bij de meesten zo is e.
     
    Shakes en Salentein vinden dit leuk.
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Nee dat is niet 1 voorbeeld, dat is 80% van de mensen die ik ken;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina