Tijdelijk uit elkaar ...

Discussie in 'De lounge' gestart door catwomen1985, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ik lees hier veel het woord "weglopen" bij een tijdelijke breuk maar dit hoeft niet zo te zijn! Bij ons was het allemaal zo hoog opgelopen dat praten iedere keer weer uitliep in ruzie, ons heeft de rust heel goed gedaan en we konden door rust en therapie weer normaal met elkaar praten...

Tijdelijk uit elkaar is in mijn ogen dus geen weglopen als je in die periode werkt aan je relatie!!!

2. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Ik en mijn vriend hebben ook een "pauze" ingelast.. Hij wilde eigenlijk weglopen maar ik heb toen voorgesteld om tijdelijk uit elkaar te gaan en na een periode van een maand opnieuw op "eerste date" te gaan..(daarvoor wel ellenlange gesprekken en afspraken gemaakt)

Die eerste date was voor ons na al dat vechten en ruzie maken een start waarbij we allebei weer onze energie volop in "ons" staken.. Ik ging mijzelf helemaal optutten en hij deed zijn best voor mij door echt een leuk restaurantje en van alles en wat..
    Ik zeg niet dat dit de oplossing is maar als jullie het na een tijdje pauze weer willen proberen samen, dan is dit misschien wel een mooi startpunt om naartoe te leven...
    Maar wij hebben daarvoor besloten dat hij wat meer zou gaan communiceren, ik zou in therapie gaan en aan mezelf en mijn zelfvertrouwen werken etc etc.. Dus die afspraken zijn eerst gemaakt :)

Bij ons heeft het ontzettend goed gewerkt en nu zijn we weer een aantal jaar verder :) en zijn we echt sterker als ooit... Maar wat voor de ene werkt, werkt niet altijd voor de ander..maar als je samen wil blijven zou ik van alles proberen ! Hoop dat ik je toch een beetje heb kunnen helpen !

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ben ik met je eens maar niet in het geval dat er andere vrouwen in het spel zijn, in zo'n situatie heeft rust niet zo veel zin.

4. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ook hier heeft een pauze gewerkt, alleen was er geen sprake van chatten of contact met andere vrouwen.
    Er was voor mij reden om weg te gaan en het heeft ons alleen maar sterkte gemaakt. Mijn man weet nu dat een relatie niet vanzelfsprekend is en we hebben beide ons best gedaan om er het beste uit te halen. Dat is gelukt en sinds de pauze zijn we alweer 6 jaar super gelukkig en 2 kinderen rijker!

ik hoop echt dat het voor jullie ook werkt en dat je man inziet wat hij op het spel zet!

5. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Bij mijn man en ik heeft een tijdelijke break wel geholpen:)
    Zou doen wat jou het beste lijkt!

Heel veel sterkte!

6. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil je ook heel veel sterkte wensen. Hopelijk helpt de break bij jullie. Al is het denk ik wel heel belangrijk om te weten waarom hij contact zoekt met andere vrouwen. Ik denk dat daar het antwoord ligt.

7. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ben het met dames hierboven eens. Sommige vinden alles maar vanzelfsprekend.. tot het van de een op andere dag er niet meer is.. ze zeggen altijd; Je weet pas wat je mist als je het niet mehebt! Heel veel succes en ik vind je heel moedig om dit te dkren, om zo.je gezin uit eindelijk weer samen te krijgen. Heel veel succes en sterkte, want gemakkelijk is het niet.

8. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan. Een tijdelijk break geeft jou ook het idee dat het niet helemaal definitief is en een stukje houvast.
    En je kunt ook wennen aan het alleen zijn. Neem de tijd om jezelf terug te vinden en je eigenwaarde weer terug te krijgen want ik weet helaas uit ervaring dat die na vreemdgaan ver te zoeken is. Ik heb ook tijdelijk omgezet in voorgoed. Voor mij was het net de drempel die ik over moest ook uit angst voor. En eenmaal de drempel over was het voor mij duidelijk dat ik niet meer terug zou gaan. Het bleek allemaal mee te vallen met financien etc. De angst bleek ongegrond.

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Als hij alleen gaat zijn voor een tijd speel je toch alleen in de kaart dat hij andere contacten gaat opzoeken?

Ik zou;

OF erover praten,in therapie oid. Kortom, het MOET stoppen.

OF er helemaal mee kappen.

10. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Dit.
    Er zal toch wel meer gebeurd zijn dan alleen wat chatten en datingsites bezoeken?

11. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Wat een vervelende situatie. Ik zie en lees ontzettend veel dat mensen uit elkaar gaan. Vaak is dit na 5 tot 7 jaar of er zijn kindjes kort op elkaar geboren. Door kinderen veranderd je leven en ook je leven naar elkaar toe. Vaak leer je elkaar na 5 jaar pas echt kennen en komt vaak de vraag 'is dit het nou'. Als je het allebei echt wil dan komt het echt allemaal wel weer goed.

12. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik wens je heel veel sterkte toe. Ik heb dit zelf ook meegemaakt met mijn ex en het is de reden waarom hij nu de ex is.

13. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Sterkte, hoop dat jullie er samen uitkomen!

14. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik hoop dat jullie eruit komen meid.

Helaas is mijn ervaring dat jij hem nu ruimte gaat geven om nog verder te gaan dan alleen maar chatten en op dating sites te staan.

Ik had het opgelost door hem 2 maanden de kans te geven in JULLIE huis niet ergens anders.

Je bedoeld het juist goed omdat je denkt dat zijn ogen misschien open gaan. Met wat hij gaat missen nu. Maar meestal werkt dat bij mannen dus averechts en ziet hij nu vrij bal voor zich.

Sterkte xxxxxx

15. Jel

Jel Niet meer actief

Veel sterkte!

16. spiffy

spiffy Niet meer actief

Wat ben jij toch een dom ongenuanceerd mens, ongelofelijk. Ik heb nog nooit een normale reactie van jou gelezen, bah! lekker hè, iemand die in een rotsituatie zit nog even verder kwetsen?! Jij spoort echt niet.

17. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Allereerst maak je een achterdochtig en onzeker mens nog onzekerder.
    En waarom zou dat niet? Sommige mannen zoeken virtuele spanning, maar doen er verder niks mee. Is ook doodnormaal hoor.

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Tjonge, lekker tactisch. Waarom moet er nog meer zijn gebeurd?
    Het smsen met een andere vrouw was hier aanleiding voor een enorme ruzie, maar ik verzeker je dat dat het enige was wat mijn man gedaan heeft hoor. Hij is niet vreemdgegaan en heeft me ook niet mishandeld (om even een voorbeeldje te geven.)
    Niet alle mannen gaan fysiek vreemd in zo'n situatie ;)

Ts
    Ik snap wel waarom je dit doet en als jij denkt dat het helpt moet je het doen. Zeker als dit je laatste redmiddel is. Hopelijk opent dit zijn ogen en weet hij wat hij allemaal op het spel heeft gezet.

Mocht het tussen jullie weer goedkomen hoop ik ook dat hij zich realiseert dat jouw vertrouwen in hem een heel stuk is gedaald en dat hij zal moet bewijzen dat je hem weer kan vertrouwen.. maar dat zal veel tijd en moeite kosten.
    Sterkte, hopelijk kunnen jullie hier nog samen uitkomen.

19. catwomen1985

catwomen1985 Actief lid

28 dec 2007
    398
    125
    43
    medische wereld
    Noord Limburg
    hoi lieve meiden,

Bedankt voor de reacties ! Ik heb even tijd voor mij zelf nodig gehad om wat dingen uit te zoeken. Vandaar zo laat deze reactie.

Mijn vriend heeft een rot jeugd gehad waar we vroeger veel over praten elkaar. We praten vroeger heel veel met elkaar. Hij is militair en na een van zijn uitzendingen is hij slecht terug gekomen. Hij heeft zich afgeloten van zijn gevoel en emoties. Hij was in deze periode ook veel boos. Omdat ik zelf ook in deze situatie heb gezeten dacht ik dat het vanzelf overging. Na 3 maanden was ergste opgelost en dacht ik dat het voorbij was en hij ook. Maar hij heeft zich niet meer open gesteld voor zijn emoties... Omdat hij die boosheid en frustratie blijft houden. Heeft hij afleiding nodig om zijn gevoel weg te stoppen dit doet hij door belachelijk veel te sporten of dus om met vrouwen te chatten zodat hij zeg maar kan ontladen. Het heeft verder niets met onze relatie te zeggen op "sexueel" gebied zeg maar. Het is niet dat hij iets mist wat mij aan gaat. Dat is wat het voor mij zo moeilijk maakt want zelf heb je altijd het idee dat het aan jezelf ligt.
    Hij moet in therapie dat staat als een paal boven water.
    Ik wil eigenlijk niet bij hem weg maar ik heb al 1,5 jaar proberen te vechten voor deze relatie allen blijft hij in deze visuele circel hangen. En dat moet hij doorbreken want ik kan zo niet verder met hem.
    IK vind het allemaal echt vreselijk omdat ik weet hoe lief en leuk hij kan zijn. Maar misschien door breekt hij dit nooit of pas over 10 jaar en moet ik daar op wachten ? Ik denk niet dat ik dit kan daar ga ik zelf aan kapot. Maar ja iets los laten waar je veel van houd is lastig. Pff wat een drama.

Iemand hier misschien ervaring mee? En wat als die persoon na jaren veranderd en je dan als nog spijt krijg...?

20. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    In therapie moet hij zeer zeker. De kans dat hij een ptss heeft is erg groot zo te lezen. Tijdens therapie kan iemand volledig veranderen. In de meeste gevallen wordt iemand daarna weer zichzelf zoals jij hem leerde kennen. Het is een moeilijk proces zo een therapie, maar ik denk dat je hem die tijd moet geven. Dit hoeft geen tien jaar te duren. Meestal gaat het na een aantal maanden al veel beter. Hij moet het verwerken allemaal en wat hij nu doet is het wegstoppen en afleiding zoeken om er niet aan te hoeven denken. Logisch want je wilt er niet aan denken.

Je houd duidelijk heel erg veel van hem. Laat het niet zomaar kapot gaan. Kop meid samen kunnen jullie het.

Deel Deze Pagina