Goedemorgen, Mijn twee kleine nichtjes worden vandaag 1 jaar. Zij hebben beiden net de waterpokken gehad. De een al een maand geleden en bij de ander zitten nu de korstjes erop. Ik wil natuurlijk graag even naar ze toe met onze kleine man van 2 maanden. Weet iemand of het nog besmettelijk is? Zo ja, hoe dicht mogen ze bij elkaar in de buurt komen? En mocht hij toch besmet worden, is het dan gevaarlijk, omdat ie nog zo klein is? Ik vind het allemaal toch wel eng omdat ie nog zo klein is en twijfel of we wel moeten gaan.
als je kleine de waterpokken zou krijgen dan rijg hij het in lichte vorm want voor je 1ste jaar komt altijd de waterpokken terug (zegt ziekenhuis en huisarts)
Een jonge baby heeft de afweer van zijn/haar moeder nog. Dus krijgen ze het niet of in mindere mate. Maar ikzelf ben zo dat ik daar geen risico mee zou nemen en dan maar even niet ga......
Als ze al korstjes heeft is het niet meer besmettelijk, ze mogen dan ook alweer naar school. Besmetting is ervoor en als ze blaasjes hebben. Dus ik zou lekker gaan.
het is inderdaad niet meer besmettelijk zodra er allemaal korstjes opzitten. maar het is niet altijd waar dat ze als ze het krijgen het in een lichte vorm krijgen. onze dochter was 5 maanden toen ze het kreeg ze zat echt helemaal onder ze had ze zelfs in haar mond we denken dat ze daardoor niet meer wou drinken uiteindelijk heeft ze 3 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat er kans op uitdroging was. ik geef nog borstvoeding dus dan zou je toch helemaal denken dat ze er beter tegen bestand was maar dus niet dus als ze echt allemaal ingedroogd zijn zou ik gewoon gaan maar is dat niet zo zou ik het er niet op wagen