Prijzen kittens marktplaats.

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavoorde2x, 8 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een leuke kitten. Een kitten lijkt mij het handigst aangezien we een volwassen kat hebben en weet niet of dat samen gaat met een al volwassen kat en we hebben een hond .

Nu heeft het ook totaal geen haast en vind ik het al leuk om te kijken, maar verbaas mij toch wel over de bedragen die ze vragen.

Vroegah kon je ze bij wijze van spreken gratis af halen bij een boer uit de buurt.
    Nu snap ik dat dat niet meer is en zelfs beter aangezien je ook wel hoort over slangen voer ed en de mensen er uiteraard wat aan mogen verdienen.
    Maar ik zie nu bijna alleen maar advertenties staan voor dood normale huis tuin en keuken kittens staan voor 100 tm 150 euro.
    Staat dan bij dat ze ontwormt zijn en ontvlooit. Maar niet ingeënt.
    Onze vorige kat hebben we een boer ook opgehaald die een nestje had die wel gewoon in huis opgroeide,Moederpoes ook echt helemaal tam en knuffelig voor 30 euro. Dat vond ik zelf ern acceptabele prijs. Wezen kijken bij 4 weken en 7 weken en bij 10weken opgehaald en toen nog als extraatje voor het kijken een bloemetje bovenop de 30 euro meegebracht.

Vind ik prijzen van min 100 euro nou te duur of zijn dit tegenwoordig normale bedragen

Ik snap best dat iemand mischien zegt dat als ik die 100 euro niet er voor over heb hoe ik dan de da betaal maar daar is hier gewoon geld voor en word niet op bespaard uiteraard.
    Is meer dat ik het aanschaf bedrag gewoon erg raar vind.

Groetjes mamavoorde2x

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Oh 100 deed ik niet. Nooit.

Ik heb 20 euro per kat betaald toen. Dat vond ik acceptabel.

Ik zou verder zoeken.

3. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou zelf nooit 150 euro voor een htk betalen. Maargoed het is maar wat de gek er voor geeft. ( ik heb zelf een raskat 900 euries maar dan hebbie ook wat :roflmao:) hoop je.

4. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Nee ben idd niet van plan dat te betalen en heeft geen haast dus zoek rustig verder maar ben gelukkig dus niet de enige die het wat veel vind.

Heb ook het idee dat dot soort mensen het als een leuk melkkoetje ziet en poezen maar laat jongen achter elkaar.

5. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat denk ik van 99,99% van de mensen die met een htk fokken... why?.....

Nimue en blossom85 vinden dit leuk.
  6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Het zorgt er natuurlijk wel voor dat mensen zn diertje minder snel in huis halen vanuit een impuls, dus die beredenering snap ik zeker wel. Betaal ook met liefde een prijs voor een huisdier, je krijgt er veel liefde voor terug.

Maar 100€ vindt ik zwaar overdreven. Geld verdienen aan "oeps" of gezelligheidsnestjes vindt ik sowieso niet erg netjes. Laat dat soort zaken gewoon over aan fokkers.

Emama, Louise11110 en blossom85 vinden dit leuk.
  7. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Ja idd een raskat begrijp ik idd.
    Al zie je ook veel kruisingen waarvan de raskat gedekt is door een htk kat en daar met droge ogen 350 euro voor gevraagd word.
    Wij een labrador met stamboom en die heeft ook 1100 euro gekost.

8. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben ook een rashond ook 1250 inderdaad, en dat is prima.. ik vond het niet meer dan logisch ook voor raskatten te kiezen na mijn rashond. Als je bedenkt dat een kat 20 jaar mee kan gaan hihi.

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hebben wel 150 voor een kat betaald, was alleen wel een halve maine coone.
    Maar eigenlijk vind ik 100 euro of meer wel te gortig voor een huis tuin en keuken kat, zou in de toekomst ook niet meer dan 50 euro uitgeven.

10. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Waarom niet een kat van het asiel. De meeste kittens groeien in gastgezinnen op. Enten en casteren zit bij de prijs in. Je helpt niet mee aan het kattenoverschot.

Nimue, Madeliefke, Fuddey en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Regina88

Regina88 Niet meer actief

8 jaar geleden hebben wij onze twee dames opgehaald voor 20 euro per kat. En daar zaten de eerste prikken etc al bij.
    Ik vind dat een schappelijke prijs voor een vuilnisbakkie.

12. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hoi, welke omgeving woon je?
    Ik kwam gister toevallig een oproepje van een vroeger buurmeisje tegen die nog een gezin zocht voor een kitten. Ik weet niet het hele verhaal, maar begreep dat ze gered waren van de verdrinkingsdood... komt bij een boerderij vandaan. Je mag me evt een pb sturen, dan kan ik je misschien in contact brengen.

13. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Een kitten uit asiel sta ik zoals hier voorgesteld ook helemaal voor open alleen staat daar op de sites van de asiels iedere keer dat er al genoeg memsen op de wachtlijst staan

Loesje wij wonen in regio haarlem.

14. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Achterlijk hè? Viel mij ook al op!

Mijn vorige katten heb ik gewoon gratis opgehaald ergens. Moest dan uiteraard zelf nog voor de benodigde inentingen etc.

15. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Dan kan ik je er helaas niet verder mee helpen ;)

16. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Kerbert dierenasiel in IJmuiden al gebeld? Ze hadden hier laatst twee jonge nestjes...

17. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik stuur je even een pb!

18. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
  19. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Op FB worden regelmatig kittens aangeboden. Meestal met een vraagprijs €20-€25
    Regio Zeeland.

Maar in asiels zitten ook genoeg kittens.
    En dan steun je gelijk het asiel.

20. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik heb toendertijd 100 Euro moeten betalen voor een asielkat, maar dit was wel inclusief alle inentingen en sterilisatie.

Deel Deze Pagina