Tijdelijke overeenkomst, wanneer vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door EvaElisa, 8 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EvaElisa

EvaElisa Actief lid

23 jan 2016
    222
    0
    16
    Vrouw
    Hoi meiden,

Ik ben nu ongeveer 10 weken in verwachting en mijn contract loopt nog tot 1 augustus. Er gaan veel veranderingen plaatsvinden in onze organisatie en mijn leidinggevende kon mij nog niet vertellen of mijn functie, zoals deze nu is, ook zo blijft of dat er wijzigingen komen in taken/functieinhoud. Er is mij gezegd dat ze eind mei meer kunnen zeggen. Nu ben ik bang, dat als ik bekend maak dat ik in verwachting ben, dat mijn contract niet wordt verlengd. Ze moeten dan namelijk over naar een vast contract. Wanneer begon jullie buik te showen en wanneer zouden jullie het vertellen? Vindt het allemaal maar wat spannend en onzeker.

Liefs EvaElisa

2. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Hoi,

Dat is zeker lastig. Als je denkt dat je zwangerschap reden zou zijn om het niet te verlengen zou ik het voor je houden. Zwangerschap mag natuurlijk geen reden zijn om niet te verlengen maar is het vaak wel. Hoe wordt er met andere moeders omgegaan? Als het wat dat betreft een nette werkgever is zou ik het weer wel met 12 wk al vertellen, en niet pas na de verlenging. Anders is het vertrouwen vanuit hen ook weer weg.

3. Mamalove2014

Mamalove2014 Bekend lid

9 okt 2014
    649
    384
    63
    Vertrouwen herstelt wel als je goed in je werk bent. Ik zou rekken tot na je (vaste) contact.. Dat is ook je recht. Werkgevers hebben me in t verleden ook flink teleurgesteld, daar koop ik nu ook niks voor. Dus andersom kies ik nu ook 100000% voor mezelf.

Deel Deze Pagina