thuiswerk advertentie op marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door Cinderella22, 30 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    volgens mij mag dit helemaal niet!

Geachte lezer,

Mijn naam is Hans Verschoor, ik ben woonachtig in Utrecht.
    Ik bied een unieke vorm van thuiswerk aan.

Ik zal u een korte uitleg geven. Ik ben eigenaar van meerdere BV's met een hoge maandomzet.
    Over deze maandomzet betaal ik ruim 40% belasting. Dit is natuurlijk erg veel. Ik ben hier dus ook zeker niet blij mee.
    Nu heeft mijn Juridisch adviseur hier iets op gevonden.
    Als ik mijn maandomzet verspreid over meedere bankrekeningen betaal ik veel minder belasting.
    Als ik mijn omzet weet te verspreiden over 3 bankrekeningen in plaats van 1 dan betaal ik namelijk nog maar 19% belasting.
    Dit is geen belasting ontduiking. Ik heb ook navraag gedaan bij mijn boekhouder en je mag als bedrijf je omzet spreiden over meerdere rekeningen.

Nu ben ik opzoek naar 2 personen die een lege bankrekening aan mij ter beschikking willen stellen. Het werkt als volgt.
    U verhuurd als het ware aan mij uw bankpas met pincode van een lege bankrekening.
    Ik laat hierop een deel van mijn maandomzet storten en haal dit er weer af. Inruil hiervoor krijgt u een percentage van de omzet. Dit zal maandelijks 2100 euro zijn.

Heeft u intresse mail dan even en ik zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen via de mail.

Hoogachtend,

Hans verschoor

2. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ik weet niet of dit mag maar ik zal er in ieder geval nooit intrappen!
    Het klinkt me erg vaag en onduidelijk in de oren maar behalve dat weet je nu eenmaal dat ook een bedrijf belasting moet betalen
    Als je dat dan weet te omzeilen door dit soort praktijken weet ik niet of je wel goed bezig bent.Hoe dan ook zal ik er nooit intrappen!

3. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    NOOIT doen hoor, ik krijg regelamtig mails bij de spam waar zoiets gevraagd wordt. Vaak zijn dit criminelen en ben jij medeplichtig als je er aan meewerkt!

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Het slaat ook nog eens nergens op. Het zal de belastingdienst een rotzorg zijn op welke bankrekening jij je omzet laat bijschrijven! Pure oplichting. En mocht je hier aan mee doen dan is niet alleen de belastingdienst niet blij met jou (en dat wil je echt liever niet) maar ook de bank niet. Ben benieuwd of er nog sukkels zijn die hier in trappen.

5. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Ik vind het pure oplichting! Ik kan me niet voorstellen dat dit echt zo is! Zo en zo is het een slecht idee om je pincode aan een vreemde te geven.
    Ik geloof er niets van dat je dan die 2100 euro gaat krijgen, volgens mij zie je er geen euro van terug! Helaas zijn er genoeg mensen die in dit soort praktijken trappen, omdat de verleiding zo groot is om makkelijk veel te geld te verdienen.

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    even melding maken bij marktplaats

7. Aura

Aura Niet meer actief

8. ppver

ppver Fanatiek lid

26 jul 2008
    1.789
    0
    0
    Geen zuivere koffie..
    Via de site van kopersbelangen staat ook dat men er achter is gekomen dat aangeven bij marktplaats weinig uitmaakt.
    Het programma Opgelicht van de Tros is hier ook al een tijdje mee bezig. Dat zegt al genoeg..

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Dit mag zeker niet.
    Mijn schoonouders hebben dit met de bankrekening van mijn man gedaan en daar krijg je een hoop ellende van (en hoge rekeningen van de belastingdienst!)

10. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    dis dit geen fraude of belastingonderduiking?

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Jij bent aansprakelijk voor je eigen rekening. Dus als er "vreemde" praktijken plaatsvinden op jou rekening, ben jij daar verantwoordelijk voor.

Oplichter natuurlijk.

12. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Is idd fraude/witwassen o.i.d., en als je hier aan meewerkt ben je ws nog medeplichtig ook! Niet doen dus..

13. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ik heb dit vaker gehoord. Deze mensen gebruiken dan jou rekening om geld wit te wassen. Jij bent dan absoluut medeplichtig en zal zelfs eerst als de dader gezien worden. Jij wordt opgepakt, en er is geen bewijs van het witwaspraktijk.

NOOIT DOEN DUS!
    Ik heb dit op het nieuws gehoord en de mensen die er in gestonken waren krijgen flink wat jaren gevangenisstraf!

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nou, als het zo simpel zou zijn... Dan stuurde ik mijn man morgen naar de bank om nog een paar rekening te openen.... Dan krijgen we dit kwartaal misschien wel btw terug... :) :)

Nee, zonder gekheid.. Niet intrappen. Je bent echt de klos als de belastingdienst erachter komt...

15. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Het kan wel en mag wel als t om hele kleine bedraagjes gaat, anders heeft ook niet vele mensen een gewone en een spaarrekening.
    HEt mag al zeker niet meer om 100 euro in de maand gaan, dat is eigenlijks al te veel.
    Vind voor de rest, wel beetje gevaarlijk wat die persoon doet.

16. Niet meer actief

zoals ook staat in de link is het een oplichter.. hij doet meerdere dingen om mensen op te lichten

17. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    jeetje als mensen hier nog in trappen hebben ze echt een bord voor hun kop, niet eens om het feit dat het 1 strafbaar is, maar ook omdat iemand met jou lege bankrekening wel een hoop dingen kan bestellen en zodoende naar dat rekeningnummer met dat adres sturen en voila

niet doen dus als het te mooi is om waar te zijn is het waarschijnlijk niet waar

groetjes nathalie

18. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Pfff als het echt zo simpel zou zijn, waarom opent hij dan niet zelf gewoon nog 2 bankrekeningen erbij?
    Wat een onzin zeg!

Deel Deze Pagina