De situatie die je schetst is juist. Hij wil het wisselmoment van mijn moeder veranderen naar zijn ouders. Maar het blijft op de vrijdag.
Maar is het dan een idee en mogelijkheid om de oppasdagen ook te wisselen? Dus dat zijn moeder op vrijdag oppast en jouw moeder op de dag dat zijn moeder op zou passen? Weet niet in hoeverre de oma's werken en dus met werkdagen/vrije dagen zitten. Als dat niet mogelijk is en aantoonbaar, dan zou ik het bij de rechter laten komen. Met jouw voorstel betreffende het wisselmoment bij het kdv. Mogelijk kan dat gelijk dienen wanneer er de zitting is voor de vervangende toestemming vakantie.
Helaas is dit echt niet mogelijk. Zijn ouders werken op de vrijdag. Zij passen normaal op de maandag op en dan werkt mijn moeder. Ik zal kijken wat zijn advocaat morgen doet. Die is dan terug van vakantie.
Weet je al wat meer meid, ik heb al je topics gevolgd en hoop dat er binnenkort eindelijk wat rust voor jou komt.
Je zal het misschien al wel eens gezegd hebben. Maar waarom is je ex zo boos? Blijkbaar is co-ouderschap wel toegekend via de rechtbank iov een omgangsregeling.
Mijn ex kan het nog steeds niet verkroppen dat ik weggegaan ben bij hem. En daardoor haat hij mij en gaat hij mij het leven zuur maken. Dit heeft hij zelf tegen mij gezegd. Nou het is geen co-ouderschap. Want bij co-ouderschap overleg je. Het is wel een omgang van 50-50. En de rechter heeft dit besloten totdat de raad van kinderbescherming hun onderzoek hebben afgerond en er een rapport is. Dan zal de 50-50 regeling mogelijk anders worden.
Vergeet niet om je advocaat een aanvullend verzoek in te laten dienen voor wijziging zorgregeling op basis van de wettelijke artikelen. Als jij dit verzoekt voor hem ipv in reactie op hem met de correspondentie als onderbouwing word hier doorgaans positiever op gereageerd als wanneer het in reactie op is.
Uiterlijk 21 september uitspraak betreft de vakantie en wat de nieuwe overdrachtsplaats wordt. Ze hopen eerder uitspraak te kunnen doen. Was weer een heftige zaak.
JAAAAAA! Ik heb de rechtszaak gewonnen tegen mijn ex! Ik ben echt zooooooooooooooooo blij. Onze dochter mag nu dan echt mee op vakantie naar Dubai van de rechter. En ook mijn voorstel om de overdracht op het kdv te laten plaatsvinden is uitgekomen. Ik heb maar gelijk gemaild dat hij dochter komende donderdag mag halen. (ziet ze haar vader ook weer sinds 29 juli) En ook de dwangsom is afgewezen... Dit was het duwtje in de rug die ik zooo hard nodig had. Hier een hele blije mama!
Fijn dat de rechter met je mee is gegaan. Alvast een hele fijne vakantie! Hier nog in afwachting van de uitspraak, voor zover verlenging OTS, omgang/gezag als het toewijzen van een vertrouwenspersoon. Opmerkelijk genoeg jeugdzorg is tegen toewijzing van een vertrouwenspersoon. (Maar ze zijn er echt zo voor het kind)
Wat fijn dat je gehoord bent door de rechter en je ex terecht is gewezen. Hopelijk wordt de zorgregeling wat makkelijker voor jullie kindje. Fijne vakantie!
Dit is niet waar. Waarheidsvinding is tegenwoordig opgenomen in de jeugdwet en is wel degelijk verplicht. Sowieso vind ik niet dat jij kan zeggen wat een hulpverlener zal doen. Ze zijn niet allemaal hetzelfde.
Dat het in de jeugdwet staat betekent niet dat ze het ook daadwerkelijk doen. Zolang er geen keiharde consequenties tegenover staan zal er niks aan veranderen. Ondanks de wet hier helaas de ervaring dat ze het niet doen en zich op het standpunt zetten dat omdat het in de wet staat ze het doen, ook als het tegendeel aantoonbaar is. Rechters gaan er standaard vanuit dat ze wel aan die wetten voldoen wat betekent dat er voor een kind enkel en alleen nog meer leed op de loer ligt. Luister de radio 1 uitzending bij argos maar eens terug van 17 september jl. en kijk vervolgens op de site van desbetreffende bureau jeugdzorg. In de uitzending word aangegeven dat ze niet aan waarheidsvinding doen door de regiodirecteur, door de gezinsvoogd word aangegeven dat de ouder die beschuldigd word maar het tegendeel moet bewijzen (omgekeerde wereld) en op de site staat in reactie dat waarheidsvinding in de wet staat en ze daar wel aan voldoen want het staat daarin?! En uiteraard er worden zoveel beschuldigingen tussen ouders geuit dat ze niet alles uitgebreid kunnen onderzoeken. Maar laten we met zijn allen geloven dat het probleem waarheidsvinding direct is opgelost door deze wet?! Want ze hebben hun handelswijze vervolgens veranderd toch? Dat iets in de wet staat betekent niet dat daaraan gehouden word, anders hadden we ook geen criminelen gehad