Ik hou voor Dennis een soort 'archief' bij met foto's, teksten, herinneringen en ook gedichten aan zijn baby- (en later kinder-)tijd. Afgelopen maandag was hij precies 20 maanden en de avond daarvoor heb ik weer een stukje geschreven in zijn 'boek' en ook een gedicht gemaakt (Ik schrijf veel verhalen en gedichten, altijd al gedaan dus dit was een logisch iets voor mij ) en ik wil dit graag even met jullie delen: Moeder en zoon (Reis naar het leven) Je werd uit mij geboren Veilig zat je een maand of negen En alle moois dat ik van je droomde Helemaal niets daarvan viel tegen Voordat je er was Had ik je hart gehoord en je zelfs gezien Mijn liefde ging al stromen Ik voelde je bewegen bovendien Je kwam en veranderde mijn wereld Overdonderde me totaal En in mijn hart wist ik heel zeker Jij bent het mooiste van allemaal In mijn armen vond je troost Was je veilig en vertrouwd En heel snel heb ik toen Een fort om je heen gebouwd Een plek om te groeien Om op ontdekking te gaan Totdat je de wereld aankunt En je me loslaat om op eigen benen te staan 20 maanden nu alweer voorbij Gevlogen heeft de tijd Geen baby meer en bijna dreumes-af Stilletjes word je voorbereid Lieve Dennis, pracht van mijn zoon Wordt groot maar liever niet te snel Laat het leven naar je lachen Als je er klaar voor bent roept het je wel Maak dan de mooiste herinneringen Koester momenten keer op keer Want de tijd raast aan je voorbij En geeft je nooit die ruimte weer Wanneer je al je stappen hebt gezet Je reis naar het leven bijna is voltooid Weet dan heel diep in je hart Gelukkiger dan met jou was ik eerder nooit. Je trotse mem.