hallo meiden, Ons zoontje heeft koemelkallergie wij geven hem Friso allergy care..hij weegt nu al ruim 7 kilo en is bijna 3 en halve maand...een flinke knul dus.. hij krijgt 5x 180/6 en in overleg met Kinderarts een papfles s;avonds omdat meneer gewoon niet verzadigd is..hij heeft bere honger.. nou geven we hem s'morgens ook een papfles en daar redt hij het 4 uur op..en de rest van de dag zit hij gemiddeld op de 3 uur..op zich niet zo'n ramp maar dit hongerlapje begint steeds meer honger te krijgen en we zitten al aan de max qua voeding.. nu mogen wij van de kinderarts in overleg met dietiste met 4 maanden gaan beginnen met bijvoeding.. wie heeft er nog meer ervaring met een hongerige beer.. gr.
geen hongerig kindje maar wel een hele drukke waardoor ze ook sneller honger heeft. omdat je kindje al bijna 4 maanden is kun je ook proberen om de voeding een beetje dikker te maken met rijstebloem. hier hielp dat erg goed tegen t spugen van nikita maar nu komt ze wel gewoon netjes om de 4 uur. dus blijkbaar heeft ze toch wat langer een voller gevoel. ik heb juist van de dieetiste te horen gekregen dat als een kindje allergie gevoelig is, je juist geen bijvoeding moet geven tot hij 6 maanden is. succes ermee susanne
Ons zoontje is nu 5 en halve week. En dus alleen nog aan de melk. Woog bij de geboorte 2740 en met 5 weken naar het consultatiebureau geweest, woog hij 4200. Ze vonden het daar erg snel gaan. Ze zeiden dat zijn buikje met minder ook wel vol zit en dat ik hem maar moet laten huilen. Maar ik zie echt wel dat hij honger heeft, hij huilt dan heel hard en zit druk te zuigen op zijn handen. Het is gewoon zielig. Ik ga nutrilon voor hongerige baby's eens proberen, hopen dat hij daar sneller vol van zit.
mogen kindjes met koemelkallergie vanaf 4 maand pap? mijn ventje is nu 3 maand heeft koemelkallergie en heeft altijd maar honger. heeft iemand hier ervaring mee?
mijn ventje heeft waarschijnlijk ook koemelkallergie en kreeg laatst ook van het consultatiebureau het advies om 's avonds een papfles te doen, dus het mag wel. helaas hielp het bij ons niks want hij werd er nog eerder wakker van ook 's nachts. terwijl hij zonder die pap fles langer sliep en met maar 3 uur.
Hai, Mijn zoontje heeft ook koemelkallergie. Hij krijgt pepti van Nutrilon. Op t moment dat hij dit kreeg ging hij van de 4uur naar de 3 uur tussen voedingen. I.o.m het consultatiebureau hebben we toen nutriton (= johannesbroodpitmeel) door zijn fles gedaan, om het te verdikken. Hier konden we mijn zoontje zijn honger wat rekken en kwam hij om de 4 uur. Nu is nutriton eigenlijk voor kindjes die spugen, maar bij ons heeft t geholpen. Daarnaast kan t juist helpen om de vaak nog aanwezige zuigbehoefte te bevredigen. Mijn zoontje was een snelle drinker en doordat de voeding nu verdikt was, deed hij er langer over. Het is wel zo dat de nutriton laxerend of juist verstoppend kan werken. Vaak is t even zoeken welke verhouding t beste werkt. Ik zou, als je aan de pap gaat, de rijstebloem naturel nemen. Dat lijkt mij het minst allergeen gevoelig. En bijvoeden... start met 1 soort fruit, 3 dagen lang en dan kijken hoe en of je kindje erop reageert.. dan een dag pauze, en dan een ander soort fruit. Zo kun je het opbouwen, ook met groente.. Succes
dat kun je beter even aan je kinderarst vragen die de koemelkallergie gediagnosticeerd heeft overleggen hoe dat precies zit. ik neem aan dat je ook op speciale zuigelingenvoeding zit en dat je daar pap van zou kunnen maken, maar welk soort zal ongetwijfeld je ka je wel weten te vertellen.
Nou vandaag weer bij consultatiebureau geweest (wat een sufkoppen daar!) na een half uur babbelen met de dieetiste van hun aan de telefoon hadden ze eindelijk antwoord. en...yes ik mag over 2 weken pap gaan geven...nutriton reageert hij trouwens ook behoorlijk op...