Hoi allemaal, misschien denk ik al te ver vooruit, maar wil toch graag weten hoe of wat. Wij willen graag zwanger worden. Stel dat het in 1 keer raak zou zijn, heb ik met zo'n calculator uitgerekend dat ik dan rond 30 juli 2008 zou bevallen. Nu is het zo dat mijn ouders ons uitgenodigd hebben om met hun op vakantie te gaan ivm met hun 30 jarig huwelijk. Dit wordt een vliegvakantie in de laatste 2 weken van mei. Ik zou dan op de terugweg ong. 31 weken zwanger zijn. Mag je dan nog vliegen? Ik hoop dat jullie het weten. groetjes Eva1983 p.s. ik kan het proberen zwanger te worden natuurlijk een maandje uitstellen...maar eigenlijk wil ik dat liever niet. We hebben nu eindelijk die knoop doorgehakt en nu wil ik er ook echt voor gaan...moeilijk hoor....
Volgens mij ligt het eraan met welke maatschappij je vliegt! Volgens mij wel zeker tot week 32, maar ik zou het even navragen bij de maatschappij. Succes met zwanger worden
het zwanger worden zou ik als ik jou was daarom niet uitstellen, helaas is niet iedereen binnen 1 a 2 maanden zwanger, wie weet duurd het wel een jaar dan stel je het voor niks uit. tegen die tijd kan je altijd nog zien hoe of wat stel dat je wel zwanger zou zijn.
Volgens mij mag je overal tot week 34 zwangerschap vliegen, daarna moet je een doktersverklaring hebben, volgens mij.
Ik werk op een reisbureau. Je mag tot je 32ste week vliegen met de meeste maatschappijen. (transavia en Martinair) Je moet wel niet in verwachting zijn van een tweeling of flinke complicaties hebben gehad. Je moet wel een zwangerschapsverklaring meenemen bij het inchecken. Indien je met KLM vliegt dan mag je tot je 36ste week van je zwangerschap vliegen.
En als je zwanger blijkt te zijn en je wilt toch niet op vakantie gaan dan kun je je reis annuleren bij de annuleringsverzekering. Dit moet je dan wel meteen doen zodra je weet dat je zwanger bent. Doe je dit bv 2 maanden later dan keert de verzekering niet uit.
Ja ik weet dat je kunt annuleren, maar het is een reis voor het hele gezin...zou een beetje jammer zijn als wij dan niet mee kunnen...want je kan niet voor alle 6 de reizigers annuleren.... Maar zoals je schreef tot 32 weken mag je vliegen....dus in principe zit ik dan net goed, tenzij er inderdaad sprake is van een tweeling of complicaties...tja dat risico zal ik dan maar moeten nemen.
Als iedereen op de dezelfde polis staat bij de annuleringsverzekering dan kan iedereen tegelijkertijd annuleren. Heeft iedereen een andere annuleringsverzekering dan wordt het lastig. Ik ben zelf nog met 30 weken zwangerschap gaan vliegen en dat was goed te doen. Door mijn zwangerschapsverklaring mocht ik zelfs op rij 1 zitten.
Oh dat wist ik niet! Thanks voor de nuttige info. En helemaal relaxed als je op rij 1 mag zitten vanwege je zwangerschap, net even iets meer ruimte! Is mijn pa ook meteen blij Ik denk niet dat ik dan nog ga uitstellen....we gaan er deze maand gewoon voor!
Ik ben net terug (4 dagen)en ben bijna 34 weken zwanger, geen probleem. We hebben zelfs nergens om gevraagd bij een tweeling mag je vliegen tot 30 weken zwangerschapsduur (vriendin werkt bij een reisbureau) kus
Tjonge, wat mag je eigenlijk nog lang vliegen zeg! http://www.zwangerschapspagina.nl/extra/zwangerschap/vliegen-tijdens-de-zwangerschap/ Ik meende dat het vroeger (met mijn eerste zwangerschappen) nog maar tot vijfde maand mocht.
Inderdaad..Ik heb bij mijn vorige zwangerschap (3,5 jaar terug) ook gevlogen.. Mocht nog net mee en was toen op de dag af 5 maanden..
hou er wel rekening mee dat ook al mag je nog vliegen, het best kan zijn dat je op 30 weken niet meer zoveel kunt. tussen 20 en 30 weken kun je nog veel, maar na 30 weken wordt het al weer minder. Ik kon/ kan bijv niet meer dan een uur lopen etc. Dus dan heb je wienig aan je vakantie, je mag ook niet in de volle zon. Dus vraag je ook even af of het allemaal wel haalbaar is. niet om negatief te zijn, maar zo heb ik het ervaren.
Dank je wel peetje! Ik vat het niet negatief op hoor, vind het juist fijn om verschillende ervaringen hier terug te lezen. Vanochtend dacht ik zelfs alweer dat het misschien toch beter is om het een maandje uit te stelen, dat scheelt meteen weer een maand zwangerschap...dan weet ik het in ieder geval zeker en ben ik als het dan in 1 keer raak mocht zijn hooguit 26 weken zwanger. Dat lijkt me gewoon het verstandigst ondanks dat de baby-hormonen door mijn lijf gieren
hee Eva, moeilijk is dat he? zeker als je iets graag wilt. toen ik over de 30 weken ging werd alles moeilijker, maagzuur, moeilijker kunnen liggen/ slapen, sneller benauwd en sneller uitgeput. een trap oplopen is al topsport hahaha. het zou idd jammer zijn als je straks op vakantie gaat en je kunt niks meer. Maar misschien voel jij je hartstikke goed. Het is zo moeilijk in te schatten. Als je met de pil stopt kun je zo ie zo het beste even 1 maand afwachten voordat je voor het ' echt' gaat proberen. Mijn huisarts adviseerde om te stoppen en even te wachten tot ik na de stopweek 1 normale menstruatie had gehad. Soms kan het maanden duere voor je menstruatie weer op gang komt. Dus dat zou je evt nu al kunnen doen. even een maandje met andere voorzorgsmaatregelen. Heb je toch al het idee dat je er mee bezig bent.
Ja maar die 1e maand ben ik nu al voorbij...het zou dan de 2e maand worden...ik wil zo graag...maar ga vanavond maar even met manlief in gesprek, kijken hoe hij er over denkt.
Moet je ook een zwangerschapsverklaring meenemen als je vier maand zwanger bent? En moet je dat laten zien bij het inchecken? Waar haal je een zwangerschapsverklaring?
hey hey, Ik zit nu in thailand, en zijn hier ook naar toe gevlogen. ik raad je toch aan om niet langer dan een paar uur te vliegen dit was 10 uur vliegen en echt de grootste nachtmerrie van me leven! Ik heb 10 uur lang lopen spugen, ik was erg blij dat ik dicht bij de wc zat was echt geen pretje, was met klm maar er is me niet 1 keer gevraagd of hoe ik me voelde of wat dan ook. Ben de eerste week hier helemaal van de kart geweest. Nu gaat het wel weer maar overmorgen vliegen we terug en ik zie er heel erg tegen op hoop maar dat het nu wat beter gaat. Groetjes miranda
Wij vliegen naar Finland en ik ben dan vier maand zwanger. Maar moet je dan ook al een zwangerschapsverklaring hebben? En waar haal je die?
Zwangerschapsverklaring krijg je bij de verloskundige, die heb je ook nodig voor je werk. Volgens mij komt de verloskundige er zelf mee. Ik heb met 11 weken naar Barcelona gevlogen, is maar een paar uurtjes, maar ik vond het niet prettig, vooral de heenreis niet. Hele dikke pijnlijke enkels (verder nooit last van gehad) en pijn in mijn oor (weet niet of dat met zwangerschap te maken had, heb gevoelige oortjes ). Op de terugweg nergens last van gehad.