Nog onzeker over mijn buikje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loetje88, 29 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    PhotoGrid_1430291339378.jpg

Hoi Dames,

Dit is nu mijn buikje met 12 weken. Ik kreeg het op het begin spaans benauwd toen ik mijn broeken niet meer dicht kreeg en ook mijn gewicht op de weegschaal omhoog zag gaan. Ik heb altijd veel problemen met mijn gewicht gehad en ben een grote JoJo...ik ben dus erg onzeker. Nu iedereen het weet probeer ik er wat meer van te genieten. Maar vind het wel lastig. Ik ben nu al 3 kilo aangekomen. Probeer er wel echt op te letten maar pff is lastig als je je de hele dag lamlendig voelt:cool:

Mensen gaan nu al aan mijn buik zitten...best wel awkward:$ en mijn collega vanochtend nog ff mijn onderzekerheid benadrukken dor aan mijn buik te zitten te zeggen: zooo je begint het wel al te zien he, maarrr is ook wel wat anders (vet bedoeld ze) want anders zou je nog geen buik zien bij 12 weken...(NOU UHHH BEDANKT)

2. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik zou sowieso aangeven dat je het niet prettig vindt wanneer mensen zomaar aan je buik zitten.
    Of je buik verder groot is weet ik niet, voor de rest lijk je op de foto niet dik. Drie kg is toch ook niet zo heel erg veel, gewoon een beetje opletten en blijven bewegen en laat die mensen maar praten..

3. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Laat die mensen maar lekker praten. Ze hebben altijd wel wat te zeggen. Ik vind dat je er niet dik uit ziet op de foto. Je zou wel voor gezondere tussendoortjes en meer beweging kunnen zorgen. Doe ik trouwens ook :)

4. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Het verschilt echt per persoon. Ben normaal heel slank en al jaren op hetzelfde gewicht. Nu met 33 weken 11'kilo aangekomen.
    Ik voel je onzekerheid.. Bij mij is t juist andersom
    Iedereen vind me heel mooi zwanger en zelf denk ik uhhh die 11'kilo dan?
    Ook heb ik vriendinnen die van zichzelf al vrij zwaar zijn en maar 5
    Kilo aankomen in de gehele zwangerschap.. Het zegt helemaal niets en opletten op je voeding of niet.. Natuur doet zijn werk, je komt vanzelf aan ( heb de ervaring hier)

5. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Nou ik zie alleen maar een heel mooi buikje hoor! Trots op zijn meid en inderdaad gewoon zeggen dat je het niet prettig vind als ze zomaar aan je buik zitten..!

6. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meid lekker laten. Gewoon zeggen dat ze niet aan je buik mogen komen vind dat niet vreemd. Ik ook 12 weken 1.5 kg aangekomen en ook Zo'n buik. Jammer de kindje doet het goed

7. Tinkerbell83

Tinkerbell83 Actief lid

11 feb 2015
    135
    0
    16
    Mooi buikje hoor! Maar erg vervelend zeg dat ze steeds aan je buik willen zitten gewoon wat van zeggen hoor!

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik ben zelf nu nog eigenlijk niet aangekomen maar al wel een lekkere buik..
    ik zeg altijd zelf een beetje van mezelf en een beetje van .......
    maar vind het niet heel fijn als anderen dat zeggen.
    sm zei met 12 weken zo je buikje groeit al lekker en een paar dagen later met anderen erbij ja is ook wel een beetje van haarzelf..
    ik snap je onzekerheid ook wel en zolang je gewoon gezond eet en blijft bewegen is er verder niks aan de hand.
    de een komt nu eenmaal sneller aan dan de ander.
    bij dl was ik rond deze tijd ook al wel wat kilo's zwaarder.
    en aan je buik zitten kun je best wat van zeggen als je dat niet fijn vind.
    verder gewoon lekker genieten en niet naar het negatieve luisteren

9. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Ik herken wat je meemaakt. Ik heb ongeveer het zelfde buikje en ben vier kilo aangekomen. Ik kreeg op me werk ook te horen dat is echt niet alleen maar baby. Nu is t nieuwtje eraf en is t rustig met opmerkingen maar aan mijn buik zitten heb ik opgelost door terug aan hun buik te zitten zonder te vragen dan snappen ze ook al wel dat je dit toch echt even hoort te vragen. En ik vind je buik supermooi!

10. Femkee

Femkee Actief lid

6 nov 2012
    247
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind dat je een prachtige buik hebt! Niets op aan te merken.
    Ik ben nu 11 weken en zie er ongeveer hetzelfde uit, denk dat ik iets steviger ben dan jou. Nou, so what! Laat mensen lekker kletsen, het is allemaal voor een goed doel!

Betreft het aaien over de buik: Ik ben begonnen met het terug aaien, werkt perfect! :D Kwam laatst een berichtje tegen op FB vanaf de man zn kant gezien: Iedereen aait mijn zwangere vriendin over haar buik en zegt 'gefeliciteerd!' Maar niemand wrijft over mijn ballen en zegt 'goed gedaan!' :D
    Dus als je vriend erbij is en ze aaien over je buik, kun je de hand pakken en die bij je vriend op z'n zaakje leggen, 'goed gedaan!' :p

11. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Enige wat ik kan zeggen is ga niet zoveel op de weegschaal staan.
    Eet gezond, snoep niet teveel, drink genoeg water en beweeg genoeg.
    Meer kan je niet doen.

En ik vind dat je een mooi buikje hebt voor jouw termijn.

Over de mensen die aan je buik zitten.
    Aai ze even een keer terug en vraag of hun dat ook fijn vinden.

12. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Prachtige buik voor jouw termijn!
    Weet dat je darmen meestal ook nog wat opgezet zijn van alle hormonale wervelstormen, dus daar zet je buik ook van uit ;)

13. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Argh, ik snap je onzekerheid! Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik vanaf 8! weken al de vraag of ik zwanger was en verder in de zwangerschap kreeg ik vaak de grap of het er toch geen 2 waren :( Heel frustrerend. Ik ben nu 15 weken en ongeveer 4 kg aangekomen, dus we gaan zo'n beetje gelijk op. De verloskundige gaf aan dat mijn darmen heel erg vol zaten en dat vertekent natuurlijk ook. Is misschien bij jou ook wel!!

14. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Denk niet dat het perse met stevigheid te maken heeft. Ben nu zwanger van de tweede en heb ook al een buik terwijl ik echt geen buikje had toen ik zwanger werd. Vind alleen maar heerlijk die buik.

Je hebt een mooie buik en zou er lekker van genieten!

15. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Wat een botte opmerking van je collega, dat ze zoiets zegt komt wellicht voort uit jaloezie omdat jij zwanger bent bv??, probeer het je maar niet aan te trekken, ook al is het niet leuk natuurlijk.

Zelf geen ervaring met jouw situatie, meer het tegenovergestelde "zitten daar 2 baby's in?" , maar ik vind jouw buik er mooi uitzien en ik vind je verder ook helemaal niet dik!

Tegen mensen die steeds de behoefte hebben je buik aan te raken zou ik gewoon 1x duidelijk zeggen dat je dat liever niet hebt, dan doen ze het vast niet meer!

16. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Nou ik vind het ook een mooi buikje hoor! Ik heb ook een buikje al, en ik ben,helemaal niet dik ofzo. Gewoon van genieten hoor. Je lijkt zelf op de foto verder ook niet dik ofzo. Gewoon een mooie zwangere vrouw ;)

Heel botte opmerking trouwens van je collega zeg. Waar halen mensen die brutaliteit toch vandaan? Zegt wat over haar karakter...
    En gewoon zeggen dat je het niet prettig vindt als mensen zomaar aan je buik zitten.

17. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor jullie lieve reacties!

Ik moet het ook allemaal wat meer van me laten afglijden! Het is ook zoiets geks...zwanger zijn....het zijn altijd andere mensen en nu ben ik het zelf! Niet dat ik het niet fantastisch vind, maar wel ff wennen hihi

Meningen zijn altijd erg verdeeld over of ik dik ben of niet...ik ben vrij lang dus het is bij heel verdeeld. Maar ben wel veel te zwaar. Ik heb op mijn zwaarste 125 kilo gewogen en heb vorig jaar 100 kilo gewogen, helaas overspannen geraakt en 20 kilo aangekomen. Begin dit jaar weer 5 eraf gekregen, toen ik zwanger raakte was ik 116.8...nu vorige week 120 kilo. Het is en blijft wel pijnlijk dat getal, maar weet ook wel dat ik me er niet al te veel op moet focussen.

Wat betreft die collega, het is ook een botte trut, op de een of andere manier heb ik veel van dat soort mensen om mij heen, dat soort mensen die geen blad voor de mond hebben en denken het recht te hebben alles maar te kunnen zeggen. Man ik zou me kapot schamen, zoiets zeg je toch niet... het zou niet eens in me opkomen. Zegt idd meer over hun dan over mij....

18. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Nou meis ! Ik word juist heel erg blij van jou mooie buik foto !
    Ik weeg ook 120 kilo :( (ben aan het afvallen, en dat gaat goed)
    Wij proberen ook zwanger te worden, maar word al onzeker als ik er aan denk ! Maar nu ik jou buik heb gezien, ben ik eigenlijk alleen maar blij en opgelucht haha !

Lekker genieten, en die negatieve mensen zijn gewoon jaloers :)

Veel geluk met je zwangerschap

19. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen

Oooooh ik ga helemaal stuk !! die ga ik vanavond aan mijn mannetje vertellen...

Loetje88 -> Meid, ik vind echt dat jij een mooie buik hebt, mooi zwanger. niks van aantrekken sommige mensen hebben altijd wel wat te zeggen...

was ik maar zwanger dan nam ik zelfs het driedubbele aantal kilo's voor lief

geniet van je zwangerschap!!!

20. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Je hebt een mooi buikje hoor!
    Wees er trots op. Ik ben zelf ongeveer 11 weken en 3 dagen. Ik heb niet op de weegschaal gestaan, dus ik weet niet of ik in kilo's al gegroeid ben. Maar mijn buik is zeker net zo groot.
    Dit weekend hebben we het aan de kinderen en familie verteld. En net als de andere keren lijkt het wel of mijn buik dan opeens een stuk groeit. Net of je toch onbewust je buik inhoud.
    Gelukkig zijn er bij mij niet veel mensen die aan mijn buik zitten. Maar de keren dat het wel gebeurde vond ik ook echt niet fijn.
    Je kunt denk ik het beste zeggen dat je dat niet fijn vind.
    Ik heb trouwens ergens op het web een T-shirt gezien net de tekst: Don't touch! Misschien is dat ook wel een manier ;)

Deel Deze Pagina