Hoi! Ik was benieuwd of jullie wel eens de tijden van het voeden in de loop van de dag verschuiven? Mijn zoon komt eigenlijk altijd tussen half 7 en 7 's morgens en ik vind dat fijne tijden. Zijn laatste voeding is dan om half 11. Nu vanmorgen heeft hij heerlijk uitgeslapen tot 8 uur! Wel lekker maar dan kom ik vanavond zo laat uit! Laten jullie dit dan gewoon zo op die dag? Of gaan jullie schuiven met tijden? Ik was even benieuwd hoe anderen dat doen.
Je kan ook altijd op jouw verzoek voeden. Als jij om half 11 vindt dat t etenstijd is, en het is pakweg meer dan een uur geleden dat hij voor t laatst dronk, dan zal hij waarschijnlijk gewoon drinken.
Ik geef gewoon mijn dochter eten wanneer zij honger heeft en voor de slaapjes. Geen idee hoe laat het dan is.... Waarom kijk je zo op de klok? Is toch veel fijner om daar niet zo mee bezig te zijn?
Ik voed wel op verzoek, heb ook weinig keus. Overigens dronk ze hier de eerste tijd vaak om de 3 uur en was ze vrij stipt van de klok dus in die zin wist ik ook waar ik aan toe was. Als ik weg moet, ga ik gewoon weg en voed ik van tevoren. Maar ze drinkt hier momenteel zo'n beetje om de 2 uur of nog vaker dus er valt van mijn kant weinig te plannen qua voedingen. Overigens vind ik er altijd 4 uur tussen best wel lang. Vraagt je kindje nooit eerder? En idd van MadeinUSA zegt, je kunt natuurlijk 's avonds de laatste voeding op de tijd geven die jij prettig vindt, ongeacht hoe laat hij er voor heeft gedronken.
Nee hij wil niet eerder. Ik schijn hele vette melk te hebben? Was in de kraamweek dramatisch want toen wilden ze graag om de 3 uur maar meneer weigerde te drinken. Dus al na een dag of 4 ben ik begonnen met om de 4 uur. Af en toe wil hij ineens na 3 uur al drinken dus dan doe ik dat gewoon. Dus eigenlijk voedt ik een klein beetje op verzoek haha. Maar meestal moet ik hem na 4 uur zelfs ervoor wakker maken.
Ik zou hem in de avond gewoon op jouw tijd een voeding geven. Je merkt dan vanzelf of hij goed drinkt of er nog niet aan toe is. Ik vind voeden op verzoek erg zwaar. Ik lees vaak dat vrouwen het heerlijk vinden en volledig hun kind volgen en dat dat zo makkelijk is. Maar als je zelf van een ritme houdt en graag wil weten waar je aan toe bent op een dag dan is het helemaal niet leuk dat voeden op verzoek. Ik kan mij dus heel goed voorstellen dat je zelf een beetje gaat sturen daarin.
Als je je kleine altijd wakker moet maken omdat er al 4 uur tussen zit, kan ik me voorstellen dat je dat doet. Hier helaas niet zo'n slaapkoppie en een veelvraatje dus er valt weinig te sturen. Bij m'n oudste hield ik ook altijd 4 uur als max. aan, heel soms 4,5 als ze op een ander moment al wat vaker had gedronken. Nu mag ik al heel blij zijn als ze er een keer 3 uur tussen laat.
Ik zou ook gewoon rond half elf de borst aanbieden. Doe ik hier ook regelmatig. Ik vind het ook fijn als de dag een keer voorbij is wat voeden betreft Ik voed op verzoek behalve als het mij op een of andere manier beter uitkomt om eerder te voeden. Zo ook 's ochtends bijvoorbeeld. Dan komt hij tegenwoordig rond half zes. Ik moet om acht uur naar mijn werk, dus ik leg hem om half acht nog een keer aan. Dan zitten er maar twee uur tussen, maar kan hij er toch weer even tegenaan. Anders moet ik vier flesjes thuis laten ipv drie.