Baby wil alleen maar drinken

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door carpediem2010, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Wie heeft dit nog meer?

Ze krijgt inmiddels flesvoeding voor hongerige babys, nu 6 keer 110, en dit lijkt nog niet voldoende.
    Ze is vandaag van 13.00 tot 20.00 al aan het huilen en doen.

Consultatiebureau was er vandaag. en ze weegt nu 3640 gram, bij geboorte 3190 gram.
    Zij zegt dat ze al teveel krijgt voor haar gewicht, en ze niet meer mag.
    Alleen 3 keer per dag 50 ml water tussendoor.

Dat water vanmiddag en vanavond gegeven, werkt dus echt niet.
    Ze had om 18.00 110 ml flesvoeding, en bleef huilen en sabbelen op handjes.
    water gegeven, hielp niet, net maar 40 ml flesvoeding gegeven, en nu slaapt ze.
    Dus toch honger.
    Vraag me af wat we hiermoe moeten, iemand ervaring hiermee?

Denk bijna ga morgen maar is geven wat ze wil, en kijken hoeveel ze dan drinkt op een dag

O ja bij je nemen helpt niet, en een speen ook niet.
    Een speen wil ze alleen als ze genoeg heeft gedronken.
    Krampjes lijken het ook niet, tis echt dat sabbelen op handjes

2. adi

adi Niet meer actief

Heb je geprobeerd om haar op verzoek te voeden? Veel babys willen bijv 's avonds heel veel drinken (clusteren) en 's nachts of 's ochtends minder. Als je haar zelf laat komen gaat ze het misschien wel vanzelf goed regelen en drinken wanneer zij daar behoefte aan heeft.

3. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Je kan ook kijken wat ze doet als je de flessen ophoogt en dan 1 fles laat vallen. Dus dan nog maar 5 flessen op een dag maar er dan wat meer in doen.
    Het kan ook zijn dat ze nu even meer gaat drinken door de honger en als ze straks uitgerust is en voldaan dat ze vanzelf weer iets minder gaat drinken.
    Ik zou dus iets meer in de flessen gaan doen en net zoals adi zegt op verzoek gaan voeden zodat ze haar eigen ritme kan ontwikkelen.

4. druppel

druppel Actief lid

24 okt 2009
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad gaan voeden op verzoek, heeft bij mij ook erg goed geholpen (geef dan wel borstvoeding maar toch) en ik zou zeker dat water weglaten.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb dat ook alleen geef ik borstvoeding.

Ik heb Julian van 19.30 tot 23.00 uur 's avond wel de hele avond aan de borst. Af en toe een uurtje ertussen.

In de ochtend clustert hij ook van 10.00 tot 13.30. Dan slaapt hij weer tot half 5 ongeveer.

Bij KV is het wel lastiger omdat je dus echt teveel kunt geven. Ik denk ook echt een fles eraf en meer in de andere flessen. Dus meer geven per keer.

Vraag het CB anders of dat kan.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik had je al gepb't.

Maar ik denk dus ook gewoon geven en op verzoek, 1 liter per dag is echt de max., daar zal ze niet aankomen hoor. hier ook een hongerlap en nu gaat het prima.

7. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik zou ook gewoon wat meer in de flessen gaan doen en dan 1 fles laten vervallen.
    Ons buurmeisje is nu 6 weken oud en had ook steeds honger. Ze is van borstvoeding naar kunstvoeding gegaan. Ze krijgt nu 5 flessen van 150 ml, soms laat ze iets staan en soms gaat hij helemaal leeg. Wel slaapt ze nu de nacht door van 23.30 uur t/m 7.15 uur en is de fles van de nacht vervallen.
    Je kan voeden op verzoek maar dat is ieder z'n eigen, ik heb er geen goede ervaring mee maar dat zou je kunnen uitproberen.

8. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Tara is bijna net zo oud en die voed ik als ze komt, dat is een keer of 8, en dan maak ik haar snachts wel wakker want anders slaapt ze door.

Als ze krampjes heeft sabbelt ze ook op haar handjes, en als ik haar dan aanleg is ze in 1 klap rustig, ik denk dat het drinken en zuigen haar darmpjes kalmer maken.

Werkt het niet om in plaats van 1 fles te laten vallen en meer in de andere flessen te doen er een fles bij te nemen en de andere flessen iets minder vol en dus meer kleinere maaltijdjes per dag te doen?

Geen idee hoe of wat hoor, is pas mijn eerste maar Tara reageert beter op vaker kleinere beetjes dan minder vaak grotere beetjes, en tussen de voedingen door is ze dan heerlijk kalm en slaperig.

Succes, heb zelf een kramp avond gehad met veel gehuil en het is zo uitputtend.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Blijf de speen proberen. Sommige kinderen moeten daar echt aan wennen. Het kan namelijk wel gewoon veel zuigbehoefte zijn en dan kan de speen uiteindelijk toch deels een oplossing bieden.

Sterkte, ik had ook zo'n hongerlapje ;) Het werd vanzelf beter, al is het altijd een ding geweest.

Deel Deze Pagina