Tijden.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Belly34, 18 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Het is nu voor de tweede keer voorgekomen dat mijn dochter de laatste fles om 2300 heeft gehad en vervolgens om 5uur komt. Ik heb haar maar een flesje gegeven van 90+3 en die dronk ze wel op. Vanuit die 5uur ben ik weer gaan kijken naar de volgende fles zo rond de 3,5 a 4 uur.
    Het klopt toch dat je nog geen echte vaste tijden hebt, maar dat je je wel aan de 3,5 a 4uur kan houden.
    Een kindje heeft dat verders toch nog niet in de gaten? en waarschijnlijk krijg je je kindje pas op echte vaste eettijden wanneer ze met de pot mee gaat eten, of heb ik dit verkeerd?
    Sommige mensen hebben elke keer de zelfde tijden en dat snap ik dan niet. Want dan zou je je kind steeds moeten gaan rekken terwijl het honger heeft.....

Groetjes Belly
    Fijn weekend

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Belly,

Het klopt hoor dat je nog geen echte vaste tijden hebt. Dit kan per kindje verschillen. Je kunt kijken naar de totale hoeveelheid voeding die je dochter per 24 uur mag hebben, voor haar leeftijd en gewicht. Deze hoeveelheid kan je dan verdelen over het aantal flessen die ze krijgt. De hoeveelheden die op de verpakking staan zijn gemiddelde hoeveelheden. Sommige kindjes drinken altijd minder en anderen zitten er misschien net steeds wat boven.
    Verder is het belangrijk om het drinktempo in de gaten te houden. Dat dit niet te snel gaat. Een goed drinktempo is 15-20 minuten.
    Groetjes Angélique

3. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen Angelique,

Nou wat mij nu opvalt is,ik heb nu speen 2 van dr brown erop gedaan en demi drinkt alle flessen gewoon leeg nu, en doet er tussen 10 en 15min over, is dit te snel 10 min. Ze krijgt 5 flessen van 160+5 die 10cc doe ik erin al extra vocht.
    Maar waarschijnlijk werd ze van speen een nogal moe en liet daarom steeds staan.
    Wat kan ik eventueel doen als die 10min te snel zijn? ze eet nu Omneo.
    En slapen doet ze prima, kreeg gisteren om 22.00 laatste voeding en werd vanmorgen om 7.15 wakker.
    Gr Belly

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Goedemorgen Belly,
    10 minuten is inderdaad wel aan de snelle kant. Misschien kan je kijken hoe het gaat met speen 1? Wanneer een kindje 15-20 minuten over een voeding doet wordt de zuigbehoefte beter bevredigd, en komt je kindje minder snel voor een volgende voeding.
    Fijn dat het slapen goed gaat! De hoeveelheid voeding is verder ook prima hoor.
    Groetjes Angélique

5. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Angelique,

Het is inderdaad sneller als met speen 2, maar met speen 1 dan laat ze gewoon veel van staan, dan red ze deze hoeveelheid niet omdat ze harder moet zuigen en dus moe van wordt. Maar ze komt niet echt eerder voor een voeding hoor,want de verzadiging blijft toch het aantal ml en niet doordat ze sneller drinkt?
    En hoe kan het zijn dat ze met 2 wel alles opkrijgt en met speen 1 niet.
    Blijkbaar heeft ze wel die hoeveelheid voeding nodig.
    Ik gebruik de flessen van Brown.
    Het is niet zo dat ik iets bij haar voeding moet doen waardoor het wat dikker wordt ofzo?

Gr Belly

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Belly,
    Het drinktempo is juist van belang bij het intreden van de verzadiging. Alles wat sneller gaat dan 15 minuten kan ervoor zorgen dat kindjes niet goed voelen dat ze genoeg hebben gehad en vragen ze heel snel teveel of drinken ze door terwijl ze misschien al genoeg hebben. Misschien is het een optie om speen 1 iets met een steriele naald op te rekken, het gaatje iets groter te maken. Anders kan je het beter zo laten, als het niet nodig is zou ik geen verdikkingsmiddelen gaan toevoegen. Succes,
    groetjes Femke

Deel Deze Pagina