Tijden

Discussion in 'Flesvoeding' started by Noah7, Aug 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noah7

Noah7 Lid

Aug 22, 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

ik ben bijna over op flesvoeding maar zit een beetje met het schema. momenteel eet mijn zoon van 7 weken nog erg onregelmatig. de ene keer 2 uur ertussen en de andere keer 4 uur.
    Meestal is 21 uur zijn laatste voeding en slaapt hij door tot 2 uur en dan tot 6 uur, half 7.

moet ik hem wakker maken voor de voeding van 23 uur?
    en welk ritme moet ik volgen?
    en vanaf wanneer 5 voedingen? nu 6-7 per dag met gedeeltelijk borstvoeding.

ik hoor graag jullie ervaringen / advies.
    groetjes!

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Ik zou het jezelf niet zo moeilijk maken. Niks "moet ". Je hoeft ook helemaal niet over op 5 voedingen. Persoonlijk vind ik dat heel weinig voor zo'n kleintje. Ik ben voor het vaker voeden, met kleinere flessen. Dat is voor de baby natuurlijker en beter voor het maagje.

3. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

May 13, 2015
    731
    82
    28
    Ik zou ook gewoon je kindje volgen. Mijn kinderen hebben nooit vaste tijden gehad voor het drinken, ze hebben er vanzelf wat meer ritme in gekregen. Zoontje laat er overdag ook 2 tot 4 uur tussen.

4. Robin20

Robin20 Actief lid

Aug 8, 2015
    150
    0
    0
    Voeden op verzoek is natuurlijk top als dat kan. Helaas werkte dat niet helemaal bij mij. Nu voedt ik niet echt op vaste tijden maar zo rondom die tijden. Ik probeer er alleen niet meer als 4 uur tussen te laten maar als hij iets eerder komt is dat prima, en dan pas ik me daar in aan.

Meestal zo rond 8-12-4-8-12

5. Emo

Emo Fanatiek lid

Nov 6, 2013
    1,855
    1
    36
    Female
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Jij en je kindje doen het hartstikke goed. Je hoeft hem niet wakker te maken, een baby geeft heel goed zelf aan wanneer die honger heeft. Zou gewoon zo doorgaan zoals het nu gaat. En je kleintje zal vanzelf een keer aangeven of het meer wilt drinken {en dus minder flessen}.

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Hihi dan voed je toch ook gewoon op verzoek zoals jij het omschrijft?

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Gewoon op verzoek voeden. Het enige waar ik hier op lette was dat er overdag niet meer dan 4 uur tussen de voeding zat. Tussen 19.00-7.00 liet ik hem zelf komen, maar vaak was hij in de avond wakker en kreeg dan een fles voordat wij zelf naar bed gingen. Afhankelijk van hoe laat zijn vorige fles was kreeg hij tussen 21.00-23.00 z'n laatste fles.
    Maar meneer kwam hier op die leeftijd nog om de 3-3,5 uur dus meestal regelde zich dat vanzelf wel. Met 3 maanden kwam er hier wat meer ritme in.

8. Robin20

Robin20 Actief lid

Aug 8, 2015
    150
    0
    0
    Vergat erbij te zeggen dat ie bijna nooit zelf komt 😂 dus ik maak hem bijna altijd wakker.

9. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Ik zou ook voeden op verzoek, met in je achterhoofd: minimaal 2,5 uur, maximaal 4 uur tussen 2 voedingen in. 5 voedingen voor een kleintje van 7 weken vind ik persoonlijk wat weinig. Geef liever wat kleinere flessen (en dus vaker een voeding), dan grotere flessen en een fles minder.

Een ritme kwam er bij ons (de vorige keren, nu weet ik dat natuurlijk niet met een 2 dagen oude baby) pas in rond de 3 maanden en dan nog veranderde dat zo enorm vaak. Denk aan die groente- en fruit hapjes, straks krijg je ook nog brood, yoghurt etc.

Wat betreft het wakker maken om 23 uur: Je moet niks! Het is wat je fijn vind. Wij hebben zoon en dochter destijds rond uur of 22 al wakker gemaakt voor de fles. Maar wij gaan rond 22:30 uur naar bed. Het is mogelijk dat ze dan nog in de nacht komen natuurlijk. Je ziet het vanzelf of ze er aan toe zijn om een fles te laten vervallen. Dan drinken ze het niet meer of slecht of slapen in de nacht door.

Share This Page