Beleid 2e keizersnee?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door JosieJ, 24 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Op het moment wordt er in topics aangegeven dat verloskundigen tegen zwangeren zeggen dat het beleid voor een 2e keizersnee sinds dit jaar is veranderd. Na een eerdere keizersnee zou nu iedereen mogen kiezen bij een tweede bevalling? Is dit echt zo?
    Groetjes Josie

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi JosieJ,

ik weet van niets. Ik zal het eens bij de andere vk's neerleggen. Het is wel zo dat mensen (dus ook met een keizersnee in de voorgeschiedenis) steeds beter geïnformeerd worden en er beter naar de wensen van de mensen wordt geluisterd. Maar het is niet de bedoeling dat dit ten koste gaat van goede zorg. Want een keizersnede is niet altijd de beste zorg voor een vrouw; een vaginale bevalling heeft over het algemeen nog steeds de voorkeur. Maar het ligt aan de voorgeschiedenis.

Groeten Brigitte

3. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Hoi Brigitte,
    Alvast bedankt voor je antwoord. Mocht je nog iets te weten komen, dan hoor ik het graag!
    Groetjes Josie

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Josie

ook bij mij in de regio is het niet zo dat als je 1 keer een keizersnede hebt gehad je vervolgens zelf mag kiezen. Over het algemeen gaat de voorkeur uit naar een vaginale bevalling, alleen in uitzonderingsgevallen zal meteen worden afgesproken om een tweede keizersnede te gaan doen. Natuurlijk mag je zelf je wensen aangeven en ook je angsten bespreken. Er kan dan wel een duidelijk bevallingsbeleid gemaakt worden waarin zowel de zwangere als de arts zich kunnen vinden!

Mirjam

5. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Bedankt voor de reactie. Ik wil niet perse een keizersnee hoor dit keer, ik vroeg het me gewoon af omdat ik zoveel tegenstrijdige berichten hoor :) ik laat het allemaal op zijn beloop gaan en we zien het wel.
    Groetjes Josie

Deel Deze Pagina