Ik heb twee keer mijn kinderen vrij lang gevoed. Mijn dochter 15 maand en mijn zoon 24 maand. Bij alletwee kreeg ik de eerst keer mijn ongi rond hun 8 maanden, mijn cylcus zelf bleef wel nog een tijdje onregelmatig ( 40d, 35d,32d,28d). Bij mijn dochter waren er geen nachtvoedingen meer bij mijn zoon wel. Bij mij maakte het geen verschil uit. Hoe er wel rekening mee dat een menstruatie NA een eisprong komt, maw als je voor het eerst ongesteld bent heb je ook al een eisprong gehad en ben je dus vruchtbaar geweest zonder dat je het wist.
Ik wil zowiezo een half jaar borstvoeding geven.. had ergens gelezen dat dat de belangrijkste tijd is? Als het daarna minder zou worden door een eventuele zwanerschap vind ik dat in mijn ogen niet heel erg. Maar probeer zeker het half jaar vol te maken.
Ik geef nog borstvoeding...maar sinds zaterdag volop in de ongi krampen ...dus komt er aan...nog geen drup gezien ...over 8 dagen is me meisje een half jaar
Goeie motivatie...had ik ook..maar ik heb het verlend naar 9 maanden als het lukt Het is namelijk zo makkelijk...altijd bij je/ op temp / geen flesjes gemedder...ideaal!
Ja dat is wel waar.. alleen wel jammer dat je dan moet kolven als je vriend of in mijn geval stiefzoontje een keer de fles wilt geven.
Kolven helps borstontsteking te voorkomen en de productie in stand te houden. ...en als je weer gaat werken moet je toch....
misschien off topic... maar dit klopt niet... een kind drinkt een borst veel beter leeg... als dat je die ooit kan leegkolven... resten melk in je klieren, zorgen voor verstopping... en die zorgen weer voor ontsteking.... Ook omdat je borsten nooit zo leeg gekolfd krijgt, als een kind die leegdrinkt... kan je productie JUIST minder worden.... TS kolven is niet moeilijk... kwestie van "leren"maar je hebt er zo handigheid in... heb 9,5 maand bv gegeven ondanks dat ik fulltime werkte....
helemaal gelijk...bedoel ook eigenlijk naast de bv dus als je kolft een uur nadat je de borst heb gegeven...extra dus...sorry was een beetje onduidelijk
ja dan klopt het wel.... omdat je dan extra afneemt... vooral 's-ochtends.... pfff... soms meer dan een voeding extra... !
OK dames, dank jullie. En ik wordt een thuisblijfmama dus in principe heb ik het niet nodig, alleen voor de man om ook eens de fles te geven he . Ook is het wel fijn denk ik dat de kleine ook went aan een flesje of niet? Omdat hij/zij anders straks enkel uit de borst wilt drinken.
Ben nu ook thuisblijfmama.... en ga toch een "goedkope"kolf halen... en de kleine beetje laten wennen aan de fles.... Je weet nooit wanneer je een keer weg moet.... (kan altijd iets zijn..) en dan kun je beter een voorraadje hebben en een kind die aan de fles wil
Jaa inderdaad.. Vind het heel belangrijk dat ze gewoon kunnen en willen drinken uit de fles. En gelukkig is dat een perfecte optie voor papa en broer haha
ik heb ruim 10 maanden borstvoeding gegeven en toen mijn dochter 4 maanden was ongeveer werd ik ongesteld. ik heb ook gekolfd maar ze wilde geen flesje wel vaak geprobeerd. toen ze wat ouder werd en pap kreeg s morgens kreeg ze een bord pap ipv fles. ze dronk al heel snel keurig uit een beker.
Ik gaf volledige borstvoeding op verzoek, dus ca om de 2 uur, ook 's nachts. 5 weken na mijn bevalling was ik weer ongesteld. En 5 maanden na bevalling weer zwanger. Dus ja, het kan zeker!