tijdens de eerste weeen

Discussie in 'De bevalling' gestart door lennylenn, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamale

Tamale Niet meer actief

Haha!!! Ik vind het al knap dat je naar de ah bent gelopen tijdens de weeen!
    Ik ging voor de 300e keer de babykleertjes strijken, alles nog een keer poetsen, de magnetron schoonmaken, haha.
    Maar ik heb 4 dagen met weeen gelopen, en elke dag werden ze erger dus op de vierde dag hing ik op de kop en ging ik echt niks meer doen!!

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Bij de oudste dacht ik dat ik voorweeën had. Ik heb eerst nog even zitten werken achter de computer, maar dat lukte niet lang, want het werd al snel erg pijnlijk en heftig (weeënstorm). Toen nog een uurtje rusteloos door huis gestrompeld, op de vloer van de badkamer gelegen omdat ik het zo heet had en uiteindelijk de vk gebeld. Toen had ik al 8 cm ontsluiting en uurtje later ben ik bevallen. Vanaf de eerste wee duurde het ongeveer 3 uur.

Bij de tweede zat ik een treinbaan te bouwen met de oudste en daar ben ik het eerste half uur mee doorgegaan, terwijl ik met 1 oog de klok in de gaten hield om de weeën te timen. Toen ging het echt niet meer (weer een weeënstorm) en heb ik iemand gebeld om hem op te halen, man gebeld, vk gebeld. Toen de oudste weg was, heb ik gedouched, daarna kwam de vk en uurtje later ben ik bevallen, ongeveer 2,5 uur na de eerste wee.

Ik kan me er dan ook echt niks bij voorstellen om nog gezellig even naar de supermarkt te wandelen met weeën.

3. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

hahahaha geweldig!

4. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Dan lijk ik veel op die vriendin van je haha, wil ook liever niet als een egel bevallen:D

5. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Toen de weeën begonnen (7u sochtends) ben ik eerst onder de douche gegaan (zat onder het vruchtwater) en daarna de rest van de dag thuis gebleven.

Nog snel wat wasjes gedraaid, gestreken, gordijnen korter gemaakt. Alles om me maar bezig te houden. En toe savonds de weeën heftiger werden ging ik staan en een beetje met mijn kont staan wiebelen om de weeën op te vangen. Dat was echt het enige dat hielp.

En natuurlijk boos worden op mijn vriend dat hij gewoon lekker lag te slapen ;) (en had nog zelf gezegd dat hij dat moest gaan doen ook)

Vanaf de eerste wee tot de geboorte duurde trouwens 31 uur. Dus had ook zat tijd om nog vanalles te doen.

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.678
    1.439
    113
    Grappig om te lezen al die verschillende dingen die mensen doen als ze weeen hebben. Persoonlijk kan ik me daar niks bij voorstellen :D.
    Ik was al in het ziekenhuis toen ik een zere buik kreeg, tja anders kan ik het echt niet noemen zelfs nu nog niet.
    Dit was om 17.45 en om 19.00 mocht ik al persen want had volledige ontsluiting, heb dus echt op bed gelegen en ben zelf nog van het bed naar de verloskamer gelopen onder het mom van, dan kunnen we nog even kijken of het wat wordt en de bevalling op gang gaat komen, toen ik voordat ze de ctg aan wilden sluiten toch echt zei nog eerst even naar toilet te willen vertrouwde de vk het niks en moest ik eerst gaan liggen had toen al ruim 6 cm ontsluiting in 30 minuten tijd, toch knap :).
    Heb ook al te horen gekregen dat als we ooit een tweede krijgen ik bij het vermoeden van weeen niet meer zelf naar het ziekenhuis mag maar de ambulance moet laten komen :$. Ze vonden de snelheid van mijn bevalling toch lichtelijk overdreven zeker voor en eerste ;)

Deel Deze Pagina