Je bent raar. Hopelijk vanaf nu wel. Gevaarlijke aanname, dat het als grapje was. Wellicht is dit een sex-offender in spe. Als iedereen gewoon een melding hier van maakt, dan kan de politie ook nagaan of een persoon dit vaker doet. Zij kunnen dan ook wel uitzoeken of het 'gewoon' grensopzoekend (/-overschrijdend) pupergedrag is, of dat het daadwerkelijk bedoeld is als aanranding. Misschien ging het helemaal niet om het betasten van de kont, maar om het gevoel van macht, dat hij een vrouw onzedelijk kon betasten en dat zij er niks tegen kon doen. Ook dát soort mensen moet in kaart gebracht worden, zodat er op tijd ingegrepen kan worden. Stel dat een jongen een meisje aanrandt, haar in het donker in een steegje vastpakt en betast. Haar billen, borsten en kruis. Het meisje rukt zicht los en kan vluchten. De jongen wordt herkend en opgepakt. Moet voorkomen. Hij vertelt dat het meisje vrijwillig is meegegaan. Of hij ontkent alles. Haar woord tegen het zijne. De jongen is verder niet bekend bij de politie of zo. Gevolg: Jongen wordt vrijgesproken wegens 'reasonable doubt'/ redelijke twijfel. Nu dezelfde situatie, maar de jongen is al wél bekend bij de politie. Hij heeft namelijk al een aantal keer fietsende en hardlopende vrouwen onzedelijk betast (klap op de kont). Aha! Een patroon! Of wat anders... je doet aangifte (of alleen een melding) en geeft het signalement door van een persoon, die jou op de kont tikte. Blijkt dat dat signalement voldoet aan een ander signalement. Iemand, die al gezocht werd voor een aanranding, maar ze wisten niet waar ze moesten zoeken. Door jouw melding hebben ze nu ook een fiets, een fietsrichting, etc. en zo kunnen ze achterhalen waar de persoon ongeveer woont/op school zit/werkt. Een paar keer patrouilleren op dat fietspad en ze hebben hem. Dankzij zo'n melding. Ik snap, dat er mensen zijn, die niet meteen denken aan een melding maken of aangifte doen, maar dat er hier dames zijn die het echt onzin vinden, dát snap ik écht niet!
Dus als een man van 65 jouw dochter van 15 een klap op dr kont geeft is dat net zo onschuldig als wanneer hij je dochter van 4 aan dr paardenstaart trekt? Sorry maar dat vind ik écht een hele smeriger gedachte
Dat sommige vrouwen hier zo luchtig over doen?! Dadelijk krijg je hier ook nog te lezen dat TS fout is omdat ze maar een armlengte afstand moest houden. Van iemand anders blijf je af.
De link met preuts zijn begrijp ik echt niet Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik snap echt niet dat sommige dit gedrag niet serieus nemen. Dit is toch hartstikke vreemd gedrag en valt niet meer onder normaal pubergedrag. Deze jongen heeft hulp nodig in plaats van dat wij met zijn allen onze schouders ophalen en het ontzettend grappig gaan vinden.
Dus als je baas dat op het werk doet, moet dat ook kunnen? Bij mijn weten zijn dat 'gewoon' ongewenste intimiteiten en daar kun je ook een klacht over indienen. Doet iemand dit vaker, dan kan er ontslag op volgen. Bij sommige bedrijven hebben ze zelfs een 0-tollerance beleid. En terecht! Ik zou me echt héél naar voelen als een collega aan mijn kont zou zitten. Ook al is het 'maar' een tikje van een fractieseconde. Ongelukjes oké, maar een bewuste, doelgerichte tik moet echt niet kunnen. Ik vind het ook belachelijk dat mensen dit gedrag goedpraten.
Zoals ik al aangaf, ik vind het een heel verschil qua leeftijd. Een jongen van 15 die een klap geeft op de billen van een volwassen vrouw vind ik iets heel anders dan omgedraaid. Een volwassen man die een (minderjarige) vrouw/meisje een klap geeft. Een volwassen man is over het algemeen capabel genoeg om te weten dat dat grenzen overschrijd. Maar een jongen van 15 kan dat niet. Hoe vaak lees je hier in topics dat en jongen van 15 (of jonger) dat wetenschappelijk genomen dat niet kan. Ik begrijp alleen de link met Keulen niet zo. Dat is toch een compleet ander verhaal.
Dat waren ook heel jongejongeren en mannen. Die gewoon ongevraagd aan vrouwen zaten. Waarin is dat dan precies anders?
Mwa, volgens mij ging dat wel iets verder dan een klap op de billen Maar daarom zeg ik; ik zou niet eens denken aan een aangifte als een jongen van 15 een tik op m'n billen geeft.
Een jongen van vijftien kan dat prima. Zijn gewetensontwikkeling is als het goed is al tien jaar geleden op gang gekomen. Jongeren van vijftien jaar zijn inderdaad beïnvloedbaar door leeftijdsgenoten en impulsief doordat het frontale deel van de hersenen nog niet is uitontwikkeld, maar daar is hier geen sprake van. Dit was geen stoer bravoure- of impulsief gedrag. Hij is er speciaal voor terug gereden, wat duidt op zeer doelbewust gedrag. Hij heeft dit puur voor zichzelf gedaan en heeft ook nog de tijd gehad om erover na te denken. het zal hem waarschijnlijk een kick en een gevoel van macht geven. Ik vind dat heel zorgelijk.
Ik zeg helemaal niet dat het raar van TS is dat ze dit niet oke vind en aangifte gaat doen. Ik zeg alleen dat IK dit nooit gedaan zou hebben omdat IK dit niet als iets heel ergs zie. Iedereen heeft een andere mening over bepaalde dingen. Ik vind een tik op de bil gewoon niet iets heel ergs. En ik zie een bil ook niet als iets heel intiems. Dit had wel anders geweest als hij intimiderend over was gekomen of dat hij de bil echt vast had gepakt. Maar aangezien hij gelijk weer doorreed, heb ik niet het gevoel dat hij het echt slecht bedoeld heeft.
Klopt, maar die mannen gaven niet een tik op de bil en reden toen niet gelijk weer weg. Hun waren de slachtoffers daadwerkelijk aan het intimideren.
De intentie erachter is precies hetzelfde. Het vernederen van vrouwen en je machtig voelen. Het enige verschil wat ik kan bedenken is dat in Keulen er ook nog sprake was van groepsdruk en dat deze jongen puur vanuit zichzelf handelt.
TS gaat er van uit dat hij doelbewust achter haar aan is gegaan. Maar dit denkt ze alleen omdat ze hem eerder onderweg al heeft gezien en hem toen een andere richting op zag gaan. Misschien moest hij wel een brief bij iemand in de brievenbus gooien en ging hij toen weer naar huis? Ze heeft hem niet letterlijk zien keren en haar kant op zien rijden.
Niet? Juist wel! Vluchten, noem ik dat. TS kon hem er niet eens op aanspreken. Hij weet dondersgoed, dat wat hij gedaan heeft niet door de beugel kan. Anders was hij niet gelijk doorgefietst.
Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt. Ik vind het persoonlijk ook niet heel erg als iemand een tik op mijn billen geeft, maar de manier waarop deze jongen handelt vind ik wel schokkend. Het gaat niet om de billen, maar om zijn gedrag. Ik heb jarenlang binnen de forensische jeugdpsychiatrie gewerkt met o.a. zedendelinquenten en kan je vertellen dat bij dit soort gedrag de alarmbellen gaan rinkelen. Door aangifte kun je bereiken dat deze jongen als het nodig is hulp gaat krijgen om erger te voorkomen.
Nou sorry hoor maar mijn zoon van 13 weet al het verschil tussen goed en kwaad en weet dondersgoed dat je niet aan andere mensen hoort te zitten. Aangifte vind ik een goede, hij moet maar leren wat goed en fout is.
Joh ik ben echt niet geschokt om het feit dat iemand aan mijn billen zou zitten idd wel om zijn gedrag. Ik zou me zelfs erg goed kunnen voorstellen dat mn man er graag aanzit 😂😂😂😂
Ach zo'n vaart zal het niet lopen als het als grapje was bedoeld van die jongen. Maar waarom zou hij hier niet op aangesproken mogen worden? Een flinke waarschuwing is echt wel op zijn plaats hoor!