Daarbij tegenwoordig... socialmedia... kids worden bloot gesteld aan vanalles... pranks etcetc Ik denk dat dit gewoon als grapje was bedoeld... alleen niet iedereen kan di3t soort grapjes waarderen. Maar aangiften nee... dat zou ik ook niet doen. Als hij haar nou had tegen gehouden en betast had dan vind IK met nadruk op IK dat het een ander verhaal is..
Niet perse; wij halen hier in huis geregeld grapjes uit met elkaar, zonder publiek. En daar zijn niet eens altijd ongewenste intimiteiten bij betrokken Gisteren nog; ik liep de trap op en boven aan de trap stond ineens James P. Sullivan. De lievelingsknuffel van ons kind. Nou, das best grappig als je het niet verwacht - ook zonder publiek. Mja, een pets op mijn bil door een vreemde zie ik ook niet echt zitten.
Niet perse toch? Of haal je nooit een grapje uit bij een vriendin waar verder geen mensen bij aanwezig zijn?
Echt niet? Ik vind het geweldig dat TS dit doet, en dat de politie er ook niet lacherig over doet. Mensen hebben met hun handen van anderen af te blijven. Als ze een vuistslag had gekregen, dan had wrschl niemand het gek gevonden dat ze daar iets mee deed, maar dit is net zo intimiderend.
Ik heb nu het hele topic doorgelezen en ik vind het echt schokkend (schokkend, ja) dat VROUWEN het als een grapje kunnen zien als een volslagen onbekende aan hun kont zit. Wat voor grapje is dat dan? Haha, ik raakte die vrouw haar kont aan? Mijn lijf is mijn lijf, en als je eraan wilt zitten, vraag je het maar. Dikke kans dat het niet mag (man en medici uitgezonderd). Gelukkig dat Rabarber het vanuit haar forensisch-psychiatrische achtergrond ook grensoverschrijdend vindt, ik begon bijna aan mezelf te twijfelen.
Als de ander het ook grappig vindt, is dát het publiek. Als je iets doet bij een ander, waar de ander niet om kan lachen, is het geen grapje meer. En daarnaast is het een groot verschil of je iets uithaalt bij iemand, die je kent en waarvan je weet dat die het niet erg vindt of er om kan lachen, dan bij een volslagen vreemde.
Precies zo denk ik er ook over, ik ben niet de einde heb thuis een dochter van 4 wat voor toekomst krijg die als we dit altijd accepteren. Had ik hem gekend had ik langs zijn huis gegaan en even hartig woordje gesproken maar ga helaas niet, politie vind ook dat mensen hier meer aangifte van mag gedaan worden, ik heb hier me tijd voor over om de maatschappij te late zien dat ik het hier niet mee eens ben.
De jongen zal er misschien het kwaad niet van ingezien hebben, maar juist daarom dient hij op zijn gedrag gewezen te worden. Nu is het een 'onschuldige' tik op de kont, maar in een dronken bui zal hij tijdens het uitgaan misschien verder gaan. Dat gedrag wil je voorkomen. Als TS hier actie op onderneemt, zal de betreffende jongeman hopelijk inzien dat zijn gedrag niet zo onschuldig is als het in de eerste instantie lijkt. Een 'slachtoffer' kan natuurlijk niet zien of er een seksuele bijbedoeling is of dat het een geintje is om iemand even op een onschuldige manier te laten schrikken. @TS, ik zou aangifte doen. De politie zal hem waarschijnlijk geen straf geven, maar wel een waarschuwing indien ze hem kunnen vinden en hopelijk maakt dat wel enige indruk.
Ik wil jullie nog bij vertellen dat die zeker 1 kilometer is terug gereden en heeft bewust gedaan toen er geen fietsers of voetganger waren, dus hij maar die keus bewust dat vind ik het niet kunnen, een grap was het zeker niet want hij kon er zelfs niet eens om lachen maar strak voor zich uit blijven kijken en hard fietsen.
Maar hoe weet je dat hij speciaal daarvoor terug is gereden? En hoe weet je dat hij heeft gewacht tot er niemand meer in de buurt was?
Indd. Zeker als het over een km gaat kan het toch goed zijn dat hij bijvoorbeeld een brief op de brievenbus heeft gedaan en toen weer terug is gereden richting huis of iets?
Bah!!! Ik liep gister met mijn moeder en de hond op de stoep, kwamen 2 jongens ik schat ze 12 ons tegemoet gereden. 1 van de jongens reed oppeens de stoep op recht op ons af om te klieren provoceren...dus ik ging voor mijn moeder lopen juist sneller op hem af zodat hij weer moest uitwijken naar het fietspad bijna in de knoop met zijn vriend hahaha schelden die jongens had hij niet verwacht ik nam zijn uitdaging aan haha bah broekjes die je proberen te intimideren. Word tijd dag ze op scholen extra les gaan geven hoe om te gaan met vrouwen en respect te tonen helaas.
Wat erg! 15 jaar is een leeftijd waarop je toch wel hoort te leren wat wel en wat niet mag! Eigenlijk vind ik dat je op deze leeftijd dat wel al mag weten en beseffen. in ieder geval moet het uitgelegd worde, dus kun je best een melding van maken. Voor de gein een vreemde op de kont tikken oid vind ik niet normaal. Mijn vraag is vooral, zijn er instellingen in de buurt? Ik zou zeer zeker een melding maken!
Is het soms familie van je? Je neemt echt alles in twijfel wat TS zegt. Dus jouw mogen ze lekker op je kont slaan, geef jij niets om? Heel fijn! Maar het is toch niet normaal dat dit gedrag is wat je tolereerd?
Voor zo ver ik weet heb ik geen neefje/broertje van 15 jaar. Als je beter had gelezen dan had je ook gezien dat ik eerder al aan heb gegeven dat ik dit gedrag niet oke vind, maar dat ik mij zelf er minder druk om zal maken. Als TS het zo heeft ervaren, dan is het haar goed recht om aangifte te doen. Ook dat heb ik aangegeven. ik heb alleen gezegd dat aangifte bij MIJ nooit in mijn hoofd zou zijn opgekomen. En ik trek niet alles in twijfel hoor was TS zegt? Ik zeg alleen dat er ook een mogelijkheid is dat hij niet perse weer achter haar aan is gekomen. Snap niet waarom je zo over mijn reacties valt? Ik ben namelijk niet de enige die het allemaal niet zo zwaar op vat. Zo zijn er ook een hoop die wel gelijk aan aangifte denken. Lekker boeiend? Iedereen mag toch zijn eigen mening hebben?
Het ligt er ook aan hoe het pad eruit ziet. Wie weet was hij onderweg naar de supermarkt en kwam er halverwege achter dat zijn portemonnee nog thuis lag (overkwam mij dus vanmiddag) Je weet het gewoon niet dus ik vind het in dit geval een behoorlijke aanname.
Hij reed vast geheel onschuldig heen en weer, kwam toen geheel onschuldig aan een onbekende vrouw, en vluchtte toen geheel onschuldig weg. Zie je nu echt niet waar je het over hebt? @TS: Ik vind wel dat je er een probleem van moet maken, maar niet voor jezelf. Voor jou moet dit geen emotionele lading krijgen, je moet er niet bang van worden, en zeker niet wakker van liggen. Voor hem, daarentegen, mag het best een probleem zijn. Dat is een stukje opvoeding, en als je hem weer ziet en zijn adres weet te achterhalen zou ik het best heel oké vinden als hij even flink in de penarie komt thuis. De politie erbij betrekken is best, maar dat is naar mijn idee meer om de echte opvoeders in te kunnen lichten en eventueel het belang te kunnen onderstrepen. De jongen heeft blijkbaar geen idee wat hij teweeg kan brengen, en dit mag hem meer dan duidelijk gemaakt worden. Dan maar even flink ruzie in de tent, een paar dikke tranen en een very sorry little boy.