Het gaat om een kind van 15. Die doen wel vaker dingen in een opwelling. Sommige doen alsof ts is aangevallen door een enorme crimineel en verkrachter in de dop. Ik kan me best voorstellen dat ze ervan schrikt, dat ze ervoor kiest om de politie in te lichten. Ik geef alleen aan dat ik dat ten eerste niet gedaan had (zou er niet aan denken denk ik), maar zo aannemen dat hij er speciaal voor terug is gekomen; nee, dat hoeft niet per se. Er zijn legio redenen op te noemen waarom hij binnen korte tijd weer langs komt fietsen.
Het gaat inderdaad om een kind van 15. Daarom moet ts juist een aangifte doen! De puberteit is nog niet voorbij, nu kan zijn gedrag nog veranderen. Nu moet hij door de politie aangesproken worden. Staat er geen enkele sanctie op gaat hij verder en verder en dan is de puberteit gedaan en is het te laat. Dan is het misschien een 20jarige verkrachter en crimineel.
Ik werd ook altijd lastig gevallen als ik hard ging lopen. Vreselijk irritant. Het ging van toeteren, naast me komen lopen/achtervolgen, aanspreken, roepen.. Zo goed zag ik er hardlopend echt niet uit hoor en liep ook niet halfnaakt ofzo. Ben er daarom mee gestopt. Nu verhuisd en woon niet meer in de stad. Misschien helpt dat mocht ik later besluiten weer te beginnen.
Oh, ik twijfel er niet aan dat de jongeman niet goed over zijn acties nagedacht heeft. Maar vergeet niet dat een vijftienjarige heel goed in staat is om baldadigheid te plannen. Dit lijkt heel erg gepland. En dat het ook anders kan zijn staat buiten kijf - het is juist het onveilige gevoel dat hij meisjes en vrouwen kan geven wat zijn gedrag onwenselijk maakt. Lichaamsbeschikking is echt geen grapje en daar mag een probleem van gemaakt worden, of hij er nu twintig seconden of twintig minuten over nagedacht heeft. En hoe onschuldig je het ook kunt maken, het is belangrijk om snel op te treden tegen dit gedrag. Je wilt zo'n jongen niet leren dat hij met dit soort dingen wegkomt, want de volgende keer doet hij het weer en de keer daarna pakt hij het uitgebreider aan. Het moment dat hij besluit een dertienjarige naar een stil plekje te trekken en te betasten ben je fors te laat. En ja, je kunt beter optreden tegen dit soort gedrag zonder dat er iets aan de hand zou zijn dan het laten zitten en tot de conclusie komen dat je de situatie verkeerd hebt ingeschat.
Ik ben het deels met je eens. Maar ik zie niet gelijk een verkrachter of ontspoorde man in dit verhaal. Misschien wel als je zeker weet dat hij daarvoor bewust voor terug gekomen was of als het verder was gegaan dan alleen een tik op iemand haar billen. Maar goed, daar zullen we het wel oneens over blijven.
Ik weet miet hoe ik uit kan leggen dat ik zeker van ben dat die het bewust heeft gedaan, het stuk waar ik hem tegen kwam was op een dijk richting stad, ik ging richting ons dorp, dus een afgelegen plek waar ik hem tegen kwam, na dat die omdraaide ik was 3 straten bij me huis vandaan woon onder aan de brug. Maar maak mij niet uit hoe mensen er over denken ik heb de politie van de zeden dienst aan de te telefoon gehad. Ik heb nog geen aangifte gedaan, wel een melding met signalement vinden ze op de zelfde plek weer een melding dan roepen de me op om als nog aangifte tedoen als ik dat wil. Ik ben trots op me zelf na 11 kilo te zijn afgevallen, ik was eindelijk zelf verzekerd, ik laat me niet afnemen door zo iemand, hoop alleen dat mensen er van leren als iedereen geen melding geef zal het nooit stoppen.
Wow ik schrik van de "goedkeurende" reacties. Een jongeman van 15 moet toch echt weten dat hij zijn handjes thuis moet houden. Zelf op de middelbare aangerand door een jongen van die leeftijd, hij wist echt wel wat hij deed hoor...
Goed dat je actie hebt ondernomen 👍. Ik ben het helemaal met je eens dat men hiervan moet leren en dat we dit soort gedrag nooit moeten gaan goedkeuren. Je mag trots op jezelf zijn en ik hoop dat je de volgende weer met een fijn gevoel kan gaan hardlopen. Zo idioot mag je dit fijne gevoel niet afnemen!
Wow, wat worden de reacties van beide kanten hier opgeblazen zeg Wat ik mis; zat hij op een scooter of op een fiets? Ik kan me er zo moeilijk een voorstelling van maken; al rijdend, terwijl je strak voor je uitkijkt, iemand zo gericht slaan.. Zou het geen wapperende fietstas o.i.d. geweest kunnen zijn?
Als je de reacties hier leest, zou je verwachten dat met bijv. carnaval de aangiftes binnen zouden stromen, met al die lallende dronkelingen die wel meer doen dan een pets geven..
Laatst was er een topic waar allemaal verhalen voorbij kwamen van mannen die op feestjes ed zomaar vrouwen betasten... Iedereen walgde ervan dat er blijkbaar zoveel vrouwen waren met zulke negatieve mannen aandacht. Ik wil niet zeggen dat deze jongen dat later ook gaat doen maar ik denk dat het goed is om dit probleem bij de bron aan te pakken. Jonge mannen/mannen aanspreken dat je gewoon je handen thuis moet laten. Ik vind het best een vreemde aktie namelijk. Goed van ts dat ze het niet zomaar over haar kant laat gaan.
Goed dat je aangifte hebt gedaan maar of t zin heeft .. Ik ben toen ik zelf zo'n 15-16 jaar was meerdere keren op straat aangerand door een jongetje van jaar of 12. Ook aan kont zitten en zoenen. Had zelfs een foto van hem gemaakt maar de politie "kon hem niet vinden". Ze doen er toch niks mee.
Ja idd en daar hoeft het geen carnaval voor te zijn hoor! Ik heb in de kroeg zo vaak een pets tegen mn kont gekregen . Dr wordt hier net gedaan of ze zwaar aangerand is, ik zou hier zelfs de humor van in kunnen zien.. Misschien had ie wel een weddenschap met vrienden. Het was maar een puber hoor. En een pets van 1 seconde.
Ik werk in een café en hier dacht ik vanmiddag ook aan. Er zouden veel aangiftes binnenkomen op een standaard zaterdagavond.
Ik dacht hier vanmiddag ook aan, maar ik vind de context heel anders en begrijp ook niet goed waarom dit als hetzelfde wordt gezien. In een kroeg stel ik het ook absoluut niet op prijs, maar zou ik nooit aangifte doen. Het lijkt mij ook veel minder bedreigend als je in een overvolle kroeg met je vrienden staat dan als vrouw alleen op straat. Drank en stoer doen bij je vrienden door vrouwelijke leeftijdsgenoten op de billen te tikken is iets heel anders dan een 15-jarige jongen die in zijn uppie nuchter rondrijdt om op een rustige plek een volwassene vrouw op haar billen te petsen. Ik mag toch hopen dat dit wel iets vreemder wordt gevonden .
Of iemand nou in de kroeg of tijdens het hardlopen denkt dat hij aan mijn kont moet zitten, hoe dan ook is het verkeerd. Dus bij de kont kunnen we de lol er van inzien maar als hij in je borst knijpt is het mis? Het is mijn lichaam en niemand mag er ongevraagd aanzitten. Vind het echt bijzonder dat mensen hier de humor nog van in kunnen zien!