Ik vind het ook schokkend en treurig hoeveel vrouwen dit goedpraten. Ja, zo'n jongen kan het als grapje bedoeld hebben, maar het is gewoonweg aanranding! Hij moet met z'n handen van een ander afblijven! Als hij dat niet geleerd heeft van z'n ouders, mag hij best een stevig gesprek met de politie krijgen. Een tik op de billen mag van een aantal dames hier wel, maar waar ligt dan de grens? Straks gaat het van kwaad tot erger. Ts, heel goed dat je melding hebt gedaan.
Heel goed gedaan TS! Vind het echt verbazingwekkend dat je het ongewenst aanraken van je lichaam als compliment moet zien? Het moet niet gekker worden! Je blijft met je poten van mijn lichaam af, dat is echt op geen enkele manier goed te praten.
Volgens mij zegt niemand dat vrouwen dat als een compliment MOETEN zien. Alleen sommige vrouwen vinden het niet zo'n probleem als het hun zou overkomen omdat ZIJ het als een geintje en complimentje opvatten. Maar schijnbaar mag dat niet, want je wordt hier compleet de grond in gestampt als je er wat luchtiger over denkt. Met woorden als 'Walgelijk, schandalig, triest' etc.
Goed dat je een melding heb gedaan. Wat een snotneus! Met z'n vieze handen van je afblijven. Al is hij 15 jaar of ouder/jonger dit kan niet.
+1 Iedereen is anders en ik zou er zelf ook niet zo'n probleem van maken maar dat wil niet zeggen dat ik het goedpraat of normaal vindt maar ik zou er geen nacht minder om slapen. En vergelijkingen over mbt eigen dochters is helemaal niet relevant want daar gaat het immers niet over en daarom wordt het helemaal uit zijn verband gerukt.
@ Blondi, lees deze even goed! Dan snap je misschien waarom sommige reacties hier de grond in worden gestampt. Iemand die het wel als heftig heeft ervaren te zeggen dat ze overdreven reageert. En er vervolgens nog achteraan dat hij haar dan waarschijnlijk wel een lekker kontje vond hebben. Prima als iemand het zelf niet als intimiderend zou ervaren. Maar inderdaad walgelijk om een ander in zijn gevoelens niet serieus te nemen en zelfs als een soort van aansteller te bestempelen.
Zolang er nog mensen zijn die geen actie ondernemen op deze vorm van 'baldadigheid' zullen de daders niet beseffen dat is een vorm van aanranding is. Juist omdat het soms ook jongens zijn in de puberleeftijd. Dit zijn de volwassen mannen van de toekomst.
Precies helemaal mee eens. En dat de vrouwen die er niet zon punt van maken geen jongens mogen krijgen en dat ze zelfs niet mogen piepen als ze verkracht zouden worden. Straks gaat mvr het nog toewensem. Het gaat hier om een klap op de kont, niet om een verkrachting etcetc
Nee, maar wel om aanrandingen. En dat sommige vrouwen het niet erg vinden om een klap op de kont te krijgen van iemand, maakt dat het niet minder waar. En dat de aanranding gedaan werd door een minderjarige, minder erg.
Zo heeft ieder zijn mening daar in. Ik zou iig niet onder de indruk zijn van een klap van een 15 jarige. Bij een volwassen man welke mij tegen zou houden etcetc is het een compleet ander verhaal. Maar dat is mijn gevoel en mijn mening erin.
Ik zou het juist weer veel schokerender vinden van een 15-jarige, want hoe komt zo iemand er op die leeftijd bij om dat bij een volwassen vrouw te doen Maakt het niet meer ok als hij het ongevraagd bij een leeftijdsgenoot doet, of als een volwassen man het bij een volwassen vrouw doet. Maar ik blijf het zelf heel raar vinden dat iemand op die leeftijd denkt 'laat ik die vrouw eens op d'r kont slaan': echt idioot. Maar ik heb een aantal zeer nare ervaringen opgedaan rond mijn 16e en ben wel veel strikter geworden in dergelijke dingen: mijn lijf en daar blijft iedereen vanaf tenzij ik het wil. Zulke 'grapjes' zou ik dus echt niet kunnen waarderen en ook direct melden. Je weet ook niet hoe zulke dingen zich ontwikkelen (begint met een klap op de billen en wat de volgende keer..?). En ja, ik weet dat zoiets helemaal niet hoeft. Maar je hoort gewoon van andere mensen af te blijven. Of dat nu als grapje/stoerdoenerij uit een puber vandaan komt of niet, afkappen die hap.
100% eens met imensa en anouk, wat een opgeblazen gedoe. En toen het verhaal de kant op ging van dat wij dan maar geen zonen moeten krijgen, werd het helemaal uit z'n verband gerukt.
Ik zou ook niet wakker liggen van een klap op mijn kont door een 15 jarige. Maar het gaat er wat mij betreft om dat wij als maatschappij moeten laten zien dat het niet door de beugel kan om wildvreemden zo te betasten, als zij daar niet om hebben gevraagd. En tenzij is weet wie zijn moeder is, kan ik dat op geen andere manier duidelijk maken dan naar de politie te gaan. En dat doe ik dan niet omdat ik daar wakker van lig, want daar heb je wel meer voor nodig. Al is het maar voor de vrouwen die daar wel last van hebben en er wel wakker van liggen. Als het een grapje was geweest, geen leuke dan overigens, dan was hij wel gestopt om en meteen een compliment achteraan te gooien en haar nummer te vragen. Had ze meteen kunnen zeggen dat dit niet de manier was geweest.
Het wordt hier wel degelijk gebagatelliseerd hoor, alsof TS zich enorm aanstelt. Het is gewoon ongewenste intimiteit en als je dat een beetje weg gaat wuiven vind ik dat echt kwalijk. Dat jij het zelf leuk vindt tikken op je kont te krijgen van vreemde moet je zelf weten, maar ik heb liever niet dat iemand mij aanraakt en dat is mij goed recht. Met doen alsof het "allemaal wel meevalt" wordt er dus het signaal afgegeven dat het aanraken van iemand op plekken waar hij of zij dat niet wil oke is, en waar ligt de grens dan? Een tikje tegen m'n borsten vind ik ook geen compliment of geintje, tegen m'n kont ook niet of je nu 15 of 75 bent.