De oudste deed het zo goed qua reflexen, die hing meteen vacuum aan mn borst ondanks bijna 2 uur persweëen en een fikse vacuumverlossing. Dat de VK zoiets had van, ik ga eerst wel hechten... Die controles van baby komen straks wel. De jongste had ik een klein knipje en lag ze ook lekker op mn borst tijdens mijn controle + hechtingen. Het is voor de moeder juist beter wanneer kleintje bij haar ligt tijdens het hechten. Er komen dan allerlei endorfinen vrij waardoor je minder voelt van het hechten.
Bij de 1e gehecht terwijl ze op de borst/buik lag (na een driekwartier denk ik) controles dochter na ruim een uur. Bij de 2e niet gehecht (schaafwondje), maar dochter had een moeilijke start door vele vruchtwater dat ze binnen had gekregen, maar ook toen gewoon op de borst. Op gang gewreven op mijn lijf.. Toen niet zo'n erg in, maar achteraf: brr..
Ik heb hem even bij me gehad tijdens het hechten, daarna hebben ze hem mee genomen voor controle en de kinderarts heeft m nog na moeten kijken, omdat hij een plekje op zn wang heeft. Dit blijkt iets onschuldigs, talgkliertjes zou moeten verdwijnen met de tijd. Maar na de geboorte wilde ze wel dat de KA er naar keek. Hechten heeft hier wel even geduurd, omdat een stagiaire dit deed.
Nah voel me best wel in de pies gezet nu, wat gemeen zeg. Ik sta er dus de volgende keer op en anders gaat ze maar iemand anders hechten G89 jij durft zeg! Je door een stagiaire laten hechten.. Vond je dat niet eng?
Vind niet inscheuren of ingeknipt worden een betere optie... Alleen bij eerste gehecht, maar ook zonder baby..... Ze hebben hem ook helemaal niet aangelegd ofzo.... Of tijdje bij me gehad... Dacht dat dat normaal was, totdat ik van tweede beviel.....
Heb beide keren twee of drie hechtingen gehad, viel reuze mee dus. Ben wel verdoofd, gemeen prikje was dat. En ik had beide keren m'n baby op m'n buik liggen. Dat deed de vk juist zo, omdat ik dan afleiding had en niet zo zou focussen op de pijn.
Hi ! Gewoon op staan hoor! Hier 2x kindje op de buik ! Meteen bv, kindje was toen nog ni aangekleed! Ik vond dat super fijn! Hechtingen zonder verdoving, ni fijn. Nadat de kleintjes eruit waren wou ik nix meer aan mn lijf haha
ben niet gehecht bij mn dochter maar heb haar een 20 min bij me gehouden en toen hebben ze de controles gedaan die waren goed maar bij mij moest de nageboorte er nog af deze wilde niet vlotten. dus een 2 de prik in been en weer persen ,en lekker duwen op mn buik heerlijk ,bleek later dat dat dinge even groot was als dochterlief . vk vond het niet vreemd dat hij er moeilijk af kwam . maar hoop bij nr 2 ook weer nietgehecht te worden maar wil hem deze keer wel langer bij me hebben als 20 min later vond ik dat toch te kort,..
Ik heb mijn zoontje ook gewoon op mijn buik gehad tijdens het hechten. En daar zijn ze bijna 2 uur mee bezig geweest. Tussendoor is hij 10 minuten weggeweest om te weten, af te drogen en aan te kleden. Daarna kreeg ik hem gelijk weer terug. Ging prima, en omdat ik hem op mijn buik had liggen merk je ook niet dat het zo lang duurt. Ik ben wel in het ziekenhuis bevallen.
Ja hoor mannetje heerlijk op mijn buik bloot dekentje over hem heen en toen gehecht. Viel mee maar 5 de verdoving was idd gemeen daar zei ik nog au van( na een bevalling) hihi. Eerst nog heerlijk gedronken hij hapte gelijk al goed en geknuft toen pas controle wegen meten en toen heerlijk naar papa. liefs paula
Mijn zoon lag ook lekker bij mij tijdens het hechten. Hier zei de VK nog dat ik hem maar lekker moest knuffelen omdat dat een mooie afleiding was.
Ik ben alleen bij de eerste gehecht maar mijn dochter werd wel weggehaald. Ze gingen haar controles doen en aankleden. Ik lag te kijken hoe ze haar controles deden en kleertjes aantrokken. Achteraf snap ik het ook wel,want het bleek dat ik best wat bloed verloor.Ik stopte net op tijd met enorm vloeien anders had ik een transfusie moeten hebben hoorde ik achteraf
Hier ook tijdens hechten met zoontje op me buik, halverwegen wilden ze hem weghalen maar dat heb ik op niet zo'n aardige manier duidelijk gemaakt dat ik dat niet wou.
hier ook kleine op buik. Volgens mij doen ze dat zelfs bewust zodat je niets kan , en je aandacht naar wat anders gaat..