Zo vreemd dat het niet al overal is doorgedrongen dat het heel belangrijk is om een kindje na de geboorte meteen bij de moeder te laten! Zo afschuwelijk en ontzettend ouderwets dat zo'n kleintje meteen weg wordt gehaald terwijl er geen medische noodzaak is. Dat kan me echt boos maken. Voor de hechting tussen moeder en kind is dat eerste contact super belangrijk. Vooral dat huid-op-huid contact is belangrijk, dus waarom meteen aankleden? Bij de geboorte van mijn dochter, nu 6 weken geleden heb ik haar ook meteen op mijn buik gehad en hapte ze ook al aan. Helaas begon ik hevig te vloeien en moest ik na een half uur naar de OK omdat ik het anders niet had navertelt... Maar onze dochter ging toen naar haar papa. Die mocht zijn shirt uitdoen en kreeg ons kleintje zo op zijn blote huid. Lekker een flinke deken om hen allebei heen en knuffelen maar. Op die manier was het spannende uur dat ik op de OK was voor hem ook beter door te komen.
zelfde hier....heb kleine direct gekregen en deden de testen pas na anderhalf uur. Heb m zelf al die tijd bij me gehouden, toen ik ging douchen was hij bij mijn man.......snachts ook de beeb hele nacht in mijn bed gehad. Deden alle vrouwen hihi en ik dus ook..heerlijk..stond wel een wiegje naast me.
Hier lag ie snachts wel in t bedje naast me... Totdat hij ging huilen en ik de zuster had gebeld of ze m even wou aangven... Kon amper bewegen zoooooo pijn down under Was ik ineens in slaap gevallen.. Kwam de zuster snachts voor een voeding.. Schrok me rot! Haha lagen allebei gelukkig nog t zelfde.. Maar was blij dat de zuster kwam en ik wakker werd
Hier ook gewoon mijn dochter op de buik gehad tijdens het hechten, ben wel in het zkh bevallen. En hechten zonder verdoving?? Echt niet, bij mij hadden ze al verdoofd toen de knip werd gezet en toen ze gingen hechten nog wat bij gespoten omdat ik het begon te voelen.
Hier ook gewoon mijn kleintje direct bij me gehad, ook tijdens het hechten lag ie heerlijk op me buik. Ik vond het hechten ook allemaal niet zo vervelend hoor, ze hebben me daarvoor ook eerst verdoofd dat prikje was wat vervelend maar zo voorbij, moet zeggen dat ik ook niet veel hechtingen had. Ze hebben hem pas nagekeken toen ik er zelf aan toe was en ook met aankleden moest ik het zelf aangeven als dat moest gebeuren. Ik ben uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen en vond heel fijn hoe ze daar met ons omgingen. Ik wilde van tevoren thuis bevallen omdat ik het ziekenhuis niks vond maar dat is me dus alles meegevallen.
Ik had mijn zoon ook voornamelijk bij me toen ik werd gehecht. Op een gegeven moment had ik hem zelf even afgegeven aan mijn man (of hij lag in zijn wiegje?) want het hechten duurde eindeloos en ik moest ook echt eten en drinken etc. Verdoven kan niet altijd heb ik me laten vertellen. Mijn binnenste schaamlippen moesten helemaal worden gehecht en dat konden ze niet verdoven. Toen de adrenaline en de spuit voor als ik geknipt moest worden (hoefde niet) waren uitgewerkt, deed het echt PIJN!!
Hier ook zoontje bij mij met hechten (thuis bevallen) èn verdoofd. Vond dat ik wel genoeg had afgezien met bevallen en vk is pas begonnen toen ik helemaal niks meer voelde Was hier maar 1 of 2 hechtingen, maar toch, was er blij mee!
Bedenk me opeens dat het hier wellicht wel kwam, omdat zoon met vacuüm was gehaald (?!) en dat ze dan zo snel mogelijk de kleine willen laten liggen ivm, mogelijke hersenschudding..... Dus beetje meer haast erbij... Dus werd hij wellicht wat sneller aangekleed enzo...
Hier lag hij niet bij me tijdens het hechten maar dat kwam door ademhalingsmoeilijkheden na de bevalling en de kinderarts gelijk moest komen. Die keek hem na, ik werd gehecht en daarna ging hij naar mijn man. Toen het hechten klaar was lag de kleine weer bij me om aangelegd te worden voor de bv...
Mocht ik nog een keertje zwanger raken en bevallen dan hoop ik dat ik mijn kindje ook direct mag vasthouden en bij me mag houden tijdens het hechten (en niet pas de volgende dag een half uurtje..)
Hier beide keren tijdens het hechten m'n dochters laten vasthouden door m'n vriend. Het hechten gebeurde niet pijnloos en ik was net iets te gespannen, dus liet ik ze beter vasthouden door m'n vriend. En m'n dochters hebben daar echt geen negatieve gevolgen aan overgehouden hoor
Onze dochter hebben ze helemaal nagekeken en toen zijn ze gaan hechten . Toen ze haar nageven hebben ze mijn dochter meteen aan mij gegeven terwijl ze nog aan het hechten waren.
Maar Ts, al is het wel een gek verzoek he... het is jou bevalling, jou kind! En er kunnen hele kleine dingen zijn waarom iemand ergens een angst voor ontwikkeld, maar niemand heeft het recht om je te vertellen of die gegrond is of niet, jij voelt hem! Dus ze passen zich maar aan, voor al die mensen die fit en fruitig om je heen staan, is het lijkt me een kleine moeite om zich aan te passen naar jou.
Toen ze mn zoontje gingen nakijken en aankleden ben ik pas gehecht. Toen ze klaar waren, was ook de vk klaar met hechten en kreeg ik hem direct terug
Ik heb mn kindjes gewoon vast mogen houden tijdens het hechten. Lijkt me ook geen raar verzoek hoor! Geeft wat goede afleiding terwijl ze de legpuzzel repareren
Mijn zoontje lag ook op mijn buik tijdens het hechten. Was tijdens de vacuum al verdooft voor de knip dus het hoefde volgens mij neit extra verdoofd te worden met hechten... maar dat weet ik eigenlijk niet meer zo whahha
Hier lag de kleine gewoon op mn borstkast. En als jij wil dat die kleine daar ligt, dan zeg je dat gewoon. Het is nou eenmaal JOU bevalling en JOU kind. Simpel.
Ons zoontje lag aan de borst tijdens het hechten. De kraamhulp hielp ons met aanleggen terwijl de vk aan het hechten was. Uiteindelijk heb ik de kleine bijna anderhalf uur bij me gehad voordat ze aan de controles en het aankleden begonnen!