de borstvoeding ging tot dag 9 perfect (op erge stuwing na de 2de, 3de en 4de dag) en plots was alles weg, van de éne dag op de andere. Geen verklaring voor gevonden, in allerijl naar de apotheek om flesvoeding gegaan midden in de nacht. Nu is m'n mannetje 14 dagen oud en heb ik plots na die 5 melkloze dagen terug melk. Ik heb proberen kolven deze middag en had aardig wat bij elkaar gekregen (90 CC). Nu vraag ik me af: zou ik terug beginnen met voeden of zal dat niet lukken? enneh... is die melk wel goed?
:-k Hmmm wat raar zeg, ik kan je er niet bij helpen. Ik heb hier geen last van gehad. Heb t trouwens nog nooit gehoord zo!
Had het ook nog nooit gehad, de borstvoeding bij m'n 2 oudste zonen verliep perfect, de eerste keer tot 11 maanden en de tweede keer tot 9 maanden. Ik snap er niets van
En wat zei je kraamverzorgster hier van? Of was die al weg? Bel anders naar t cb? Of een lactatiedeskundige?
hier hebben we geen kraamverzorgenden, en het CB is denk ik Kind & Gezin hier, maar de lijnen zijn al dicht om 18u. Gynae raadt aan te kolven en in de gaten te houden of de melkproductie op peil blijft, en zegt dat de melk zoals normaal zal zijn. Ik weet echter niet goed wat ik ervan moet denken.
Je kunt altijd je melk weer "opstarten". Dat heet relacteren (mischien even googlen). Je melk is altijd goed dus daar hoef je niet aan te twijfelen. Als je wilt gewoon weer aanleggen, het kan zeker !
Gewoon vaak aanleggen... overdag elke 2u snachts op verzoek maar zorg dat er niet al te lang tussen zit. Evt. je probleem voorleggen op het borstvoedingsforum.nl
@stranger: Dank je heb het ontdekt omdat ik elke keer voor en na de voeding m'n mannetje woog en er kwam geen grammetje bij, en toen hij ontroostbaar begon te huilen (terwijl ik hem normaal zelfs niet hoor onder het verschonen ofzo) en z'n hongerbewegingen bleef maken vond ik het te erg geworden. Net m'n kleintje aangelegd, gegeten dat hij heeft! Is terug m'n mannetje van in het begin: blij, verzadigd en rustig. Wat een verschil tussen die flesvoeding en mama's melk @ Zeeuwmeisje: Dat vaak aanleggen ben ik aan het doen, om de productie terug ten volle op peil te krijgen, en dan maar duimen dat het zo blijft. Geen idee hoe het komt dat die melk plots weg was. Ik sliep goed, rustte goed uit, at en dronk goed, had geen stress, was niet moe of gespannen,... Maar het lijkt in orde te komen nu
Wat fijn dat je melkproductie weer op gang komt! Ik heb er ook niet eerder van gehoord, maar het is in ieder geval super dat je nu wel weer melk hebt! Als je nog wel problemen hebt kan je altijd, dag en nacht zelfs, met de vrijwilligers van VBN bellen. Op hun website vind je namen en tel.nummers van mensen bij jou in de buurt. Volgens mij heeft VBN zelfs een speciaal nummer voor snachts, maar dat zal op de website staan. Heel veel succes nu, zet m op! Ik weet hoe moeilijk het begin kan zijn, het is af en toe echt even flink doorbijten maar echt, de moeite waard! Mijn zoontje is nu 5 maanden en het voeden gaat alleen maar makkelijker en is steeds fijner! Groetjes Tessa