tijdens intaekgesprek ook kijken naar babykamer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anja 29, 21 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Is niet waar Adine. Mijn kind slaapt vanaf het begin in een ledikant, en ik heb echt geen 2 kruiken nodig gehad. Ook de kraamhulp vond dat niet nodig, heb er nog speciaal naar gevraagd.

2. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb telefonisch een intakegesprek gehad. Dus bij ons hadden ze helemaal niets van tevoren gezien!

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

Idem :)

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Nee, ze kunnen je niets verplichten! Kraamzorg is er om jou te ondersteunen na je bevalling. Om te kijken of alles met baby en mama goed gaat. Maar jij bent de mama en het is jouw baby. Jij bepaalt dus wat er wel en niet gebeurd. Kraamzorg is er om jou te ondersteunen.
    Wat ze vooraf komen doen is een intake, geen controle. Tijdens de intake bespreek je samen wat je van elkaar kunt verwachten. Wat de kraamhulp wel en niet doet, wat jouw wensen/eisen zijn.

5. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    oeff gelukkig maar! Ik ben wel alles op orde aan het krijgen hoor, maar ben niet zo precies in alles. Hopelijk heb ik nog een paar weekjes om het een en ander te regelen (en anders niet ;) ). Bedankt voor de reactie!

6. Friemeltje

Friemeltje Actief lid

2 jul 2006
    406
    1
    0
    Bij ons is ze ook niet naar de babykamer wezen kijken...

7. Niet meer actief

Ik had het dus ook specifiek nagevraagd omdat ik een zomerkindje verwacht. Ze zei dat het niet altijd nodig is, maar het kan wel. Ze zei toen 2 kruiken, 1 voor in het bedje en 1 voor de kleertjes voor te verwarmen als ze uit bad komen. En dat het alleen nodig was als ukkie zichzelf nog niet warm kon houden. Ze raadde me wel aan om ze ergens te lenen, omdat je dus nooit van te voren weet of je ze wel nodig hebt en ze best prijzig zijn. Ik leen ze dus van de buurvrouw. Heb ik niet nodig, gaan ze weer terug. Heb ik ze wel nodig, dan heb ik ze in huis.

Liefs, Tanya

8. Kippie71

Kippie71 Actief lid

9 nov 2006
    265
    0
    0
    De Lier
    Dat vond ik nou ook zo vreemd :confused:
    Dan komen ze langs, maar er werd nergens naar gevraagd en naar gekeken :( ( het enige wat ze zei is dat ik de hond en het kindje nooit alleen mocht laten....maar zo ver was ik zelf al, om dat te bedenken )
    En ik heb er zelf nog om gevraagd, of ze wilde kijken of alles in orde was en dat vond ze niet nodig :(:

Ik vind het vreemd !

9. Niet meer actief

bij mijn eerste heeft ze het wel gevraagd of ze mocht kijken, maar heb gezegd dat ik dat niet nodig vond :D
    Je mag best weigeren hoor, het is tenslotte jouw huis en jouw baby.

10. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    ook bij ons is ze niet in de baby kamer wezen kijken.
    Vond het wel een beetje vaag...

Ook over de hoogte van het bed deden ze heel makkelijk. Moet 70 cm. zijn, maar als het lager was, dan was het ook goed :( nou ja, zo hoef ik niet aan de klossen, dat scheelt weer een hoop vermoeidheid bij het in bed gaan :)

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Waarom is het vreemd? Jij krijgt een kindje en jij bepaalt dus wat je in huis hebt en hoe je het wilt. De kraamhulp kijkt of medisch alles goed gaat met moeder en kind en helpt jou als jij dat wilt. Maar jij staat aan het stuur! En hoe het kamertje eruit ziet, maakt ze niets uit. Mocht het bedje verkeerd zijn opgemaakt dan doen ze dat meteen na de geboorte gewoon goed.
    Het komt echt allemaal dik in orde hoor, ook als ze vooraf niet controleren.

Deel Deze Pagina