Tijdens kraambed geen toilet op verdieping!

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Hansje123, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik kon de eerste 2 dagen helemaal niet lopen en moest zowat tillend naar de badkamer gebracht worden. Dus het lijkt mij wel nodig.. Je weet niet hoe je bevalling gaat.. Ik had veel bloed verloren en ging pas de 3e dag voor het eerst de trap af met moeite. Daarna herstelde ik gelukkig snel. Na 5 dagen liep ik buiten een rondje.

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik ben middels een ks bevallen maar heb op de 1e verdieping ook geen water en wc. Toch is dit voor mij nooit een probleem geweest. Ik sliep 's nachts gewoon boven en overdag was ik lekker beneden.

3. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Toen ik bevallen was van onze 1e 3 had ik geen stromend water en toilet op die verdieping. Ben overigens wel bevallen in het zh. Bij mijn 4e had ik alleen geen toilet, wel een badkamer. En over 3 maandjes hebben we toilet en badkamer. (als mijn man een beetje doorwerkt..;))

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    onze kraamzorg eiste dat er een po was als je geen toilet had op de verdieping. En ik heb m nodig gehad ook die po, want ik kon de trap echt niet steeds af :(
    Gewoon meteen meenemen als je je bedklossen gaat halen bij de thuiszorg, kost geen enkele moeite!

5. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Ik ben 2x thuis bevallen op de 1e verdieping. We hebben alleen beneden een badkamer en toilet, dus geen water op de bevalverdieping. Dat was helemaal geen probleem. Sowieso bij de bevalling niet, maar ook daarna vond ik het prima te doen om de trap af te gaan voor de toilet. Heb het gebrek aan stromend water op de 1e verdieping niet gemist.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Na mijn eerste bevalling was ik de eerste tijd echt zo ongeveer niet in staat om de trap op of af te gaan. Direct na de bevalling had ik wel willen douchen (eigen verdieping) maar na 5 meter lopen besloten we dat dit geen goed idee was, ik viel echt zowat flauw. Naar de wc om te plassen lukte gelukkig wel (direct naast onze slaapkamer).

Ben toen 's nachts bevallen. Met veel moeite ben ik aan het eind van de middag heel voorzichtig één trap af gegaan, om mijn moeder te kunnen zien. Zij moest daarvoor één trap op (woonkamer op eerste verdieping). Zij zit normaal in een rolstoel, kan vrijwel niet lopen, maar zij had die ene trap sneller genomen dan ik. De eerste dagen kwam ik één keer per dag beneden. Meer keren was voor mij te zwaar. Had niet extreem veel bloed verloren (halve liter ongeveer, ben ik wel gewend), maar was ook nog eens erg moe door de lange bevalling (ruim 1,5 uur persen). Had ook behoorlijke bekkenpijn, dat moest nog rustig herstellen.
    Bij de tweede bevalling ging het voor mij allemaal een stukje makkelijker, ik was veel sneller weer op de been. 200 ml bloedverlies, 10 min persen, dat is toch een ander verhaal.

Het is dus afwachten hoeveel jij straks kunt. Als jij er geen probleem mee hebt om op de po te gaan, kun je overwegen om in je eigen kamer te gaan kramen. Mij lijkt het lastig, dat de vk en kraamhulp steeds een trap af moeten voor stromend water. Ze moeten je toch kunnen wassen, en hun eigen handen ook. Ik zou het dus vooral overleggen met het kraambureau, wat hun regels hierover zijn. Zij moet haar werk naar behoren kunnen doen.

Trapleuning was hier trouwens ook een ARBO-eis vanuit het kraambureau.

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik zou zorgen voor een bed op de 1e verdieping. Je mag sowieso niet bevallen op de 2e verdieping geloof ik. Ik mocht geen traplopen de eerste dagen ivm mijn hechtingen, dus ik had anders niet naar de wc gekund. Als het wel goed gaat kun je altijd nog in je eigen bed gaan liggen!

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier ook geen toilet op de verdieping waar ik slaap ... heb er eigenlijk nooit over nagedacht dat dit een probleem zou kunnen zijn?
    Je kunt heus nog wel iets als je bent bevallen hoor:) of je moet heel erg veel pech hebben natuurlijk...

Maar gaat het nu perse over thuisbevallen? Of over het herstel na een bevalling?

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier ook geen toilet op de bovenverdieping. ik moest naar beneden en dat lukte gelukkig ook.
    als dit niet had gegaan dan had ik gewoon een postoel gehuurd bij thuiszorgwinkel.
    die kan je in je slaapkamer zetten of als je het red, in je badkamer.
    is de goede hoogte en ook super handig om op te zitten tijdens het douchen.

10. Meara

Meara Niet meer actief

Bij mijn eerste bevalling viel ik in het ziekenhuis bijna flauw bij het eerste toilet bezoek. Was erg veel bloed verloren. Een nacht gebleven. De volgende dag ging het redelijk om naar de wc te lopen in het ziekenhuis. Thuis de eerste dagen mijn bed niet uitgeweest omdat ik te slap was. Ik had een po op een krukje naast mijn bed. Kon niet anders. Hebben op de 1ste verdieping ook geen toilet

11. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    wij hebben alleen beneden een toilette, maar ik heb tijdens mijn kraamweek ( en erna) geen enkele keer overdag op bed gelegen... ik was 1 van de gelukhebbers die zich zo fit als een hoentje voelde en totaal niet op een kraamvrouw leek en voelde... alleen had ik wel het probleem dat ik een scheurtje onder mijn urinebuis had zitten... ik kon dus niet eens op de wc zitten... ik kon alleen maar onder de douche plassen :S .. geloof me die douche heeft in mijn kraamweek nog nooit zo vaak een poetsdoekie gezien ... elke plasbeurt poetste ik hem met chloor schoon hahaha ... maar goed... je moet soms creatief zijn om zo min mogelijk te leiden ;) ... ik ben overigens wel in het ziekenhuis bevallen en niet thuis.. .

Deel Deze Pagina