hoe ging jullie ingeleide bevalling???

Discussion in 'De bevalling' started by Allyssa, Oct 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Allyssa

Allyssa Lid

Apr 17, 2006
    80
    0
    0
    Aanstaande donderdag wordt ik ingeleid. Dit is mijn 2de zwangerschap. Mijn dochter is geboren met 40 + 6 en onze zoon zal danmet 40 + 3 geboren worden. Met hem is alles in orde, alleen ik trek het niet meer. Ik slaap slecht tot bijna niet door heup en rug problemen. Lopen, staan, zitten wat dan ook alles doet mij zeer. Dus ik zit er helemaal doorheen. Daarom heb ik gesmeekt of ze mij konden helpen. Gelukkig ben ik inleidbaar. Ik zit nu op 2 a 3 cm ontsluiting (door al een paar weken voorweeen). Maar ik weet eigenlijk helemaal niet hoe of wat het precies is. Ik weet dat ze mijn vliezen eerst gaan breken, maar hoe ging dat bij jullie??? Hoe ging het in zijn werk. hoe lang duurde het. en was het een stuk intenser dan een gewone bevalling??
    Mijn eerst bevalling was redelijk vlot voor een eerste vanaf de allereerste wee die ik voelde tot aan de geboorte heb ik er 9 uur over gedaan. waarvan 2 uur persen (pers weeen stopte dus mocht ik aan de weeopwekkers) Maar in totaal is me die bevalling reuze meegevallen.

Maar nu zou ik dus graag verhalen willen horen van jullie. hoe jullie een ingeleide bevalling hebben ervaren.

Alvast bedankt.

Mvg,
    Allyssa

2. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
    Ik ben bij de eerste ingeleid wegens meconiumhoudend vr.water. Mijn vliezen waren dus al gebroken en ik kwam aan een infuus. De ww kwamen direct en waren vrij hevig; lekker rondlopen ofzo was er niet meer bij, maar ik vond het heel goed te doen. Op een zeker moment kreeg ik een weeenstorm en toen was het ook snel voorbij. In totaal vanaf de eerste wee heb ik er 5 1/2 uur over gedaan, inclusief 45 min persen. Ik vond het heel goed te doen. Vaak gaat een tweede sneller, dat kan voor jou dus ook zo zijn. Ik ben van de tweede in twee uren bevallen, inclusief 9 minuten persen. Vooral dat laatste stuk ging een stuk sneller, die weg is al vrij gemaakt. Achteraf bezien was mijn eerste bevalling wel vrij heftig qua weeen, omdat ik nu weet hoe het gaat als het zelf begint, maar het is nooit een feest dus ook dit is goed te doen (over het algemeen).
    Ik hoop voor je dat je er straks net zo goed op kunt terugkijken als ik. Veel succes en geniet van je kleintje straks!

3. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    ik begon om 8u smorgens met 2 cm en toen werden de vliezen gebroken.
    ze keken het een half uur aan of ik weeen zou krijgen die kreeg ik niet dus aan het infuus.
    heel de dag infuus gehad ruggeprik tussendoor en smiddags om 5u had ik pas 4 cm.
    uiteindelijk een ks gehad omdat ik geen weeen meer had en de ontsluiting niet voorderde.

dit was mn eerste bevalling.

bij jou word het je 2e dus hoop voor je dat het snel zal gaan.

heel veel succes donderdag en hoop dat je je kleine snel mag ontmoeten..

4. sonja17

sonja17 Actief lid

Feb 14, 2009
    155
    0
    0
    Ik moest ingeleid worden ivm hypertensie. 7 uur opgenomen en 16.50 uur geboren. zodra je het infuus inkrijgt komen de weeen al heel gauw, bij mij was het heel heftig met hele lange persweeen etc. Maar bij iedereen is het anders...alleen weet je wel dat je dezelfde dag gaat bevallen, en dat de weeen sneller komen. Veel succes!

5. Zeeprest

Zeeprest Lid

Mar 18, 2009
    93
    0
    0
    ZH
    37w6d, dinsdagmiddag 12.00 / 13.00 uur vliezen gebroken, uurtje aangekeken of er weeën zouden optreden, wat dus niet het geval was.
    Daarna infuus met weeënopwekkers, die elk uur (volgens mij) omhoog werd gezet. Om 16.00 had ik erg sterke weeën, maar nog goed te doen.
    Om 18.00 uur weeënstorm die ik echt niet trok, half uurtje later had ik een ruggenprik.
    Ruggenprik heeft er tot ongeveer 01.30 uur ingezeten, toen had ik volledige ontsluiting, eruit gehaald en wachten op de persweeën, die niet kwamen, ik heb het persen op "normale" weeën moeten doen.
    38 weken precies 02.30 uur Dayden geboren, al met al zo ongeveer 14 á 15 uur over gedaan.

Deze baby gaat waarschijnlijk ook weer ingeleid worden, wegens overmatig zwangerschapsjeuk en bijna tot niet meer slapen (had ik bij Dayden ook)

Groetjes

6. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

Oct 5, 2009
    727
    306
    63
    Ik ben bij de 2e ingeleid, na een heftig bloedverlies (2 ltr) bij de geboorte van onze zoon.

Bij 39,5 wk en 2 cm ontsluiting werd rond 9.00 uur het infuus aangesloten. Het infuus is een paar keer opgeschroefd en na 2,5 uur (om 11.30 uur) is toen onze dochter geboren. Wel iets sneller als onze zoon, daar deed ik 10 uur over.

Waarschijnlijk word ik bij deze baby ook ingeleid, maar dat zie ik tegen die tijd wel weer.

7. Anno niem

Anno niem VIP lid

Oct 28, 2007
    34,502
    3
    0
    Hallo,

Bij mn eerste ben ik ingeleid, met 38 weken, wegens te hogebloeddruk. Om half negen werden de vliezen gebroken en om tien voor vijf was hij er. Geen weeen storm of wat dan ook gehad, ging "gewoon" voor mijn idee, rustig, zoals het hoort.

Met mn dochter, die is met 38,4 ingeleid, ook ivm te hoge bloed druk.

Om negen uur waren mn vliezen gebroken, en infuus aangesloten. Tot 10.15 nergens last van gehad. kreeg alleen wat rugpijn (had bij mn eerste ook alleen rugweeen) En om tien voor elf was mn dochter er. Een lange mega wee.. en 3x persen.

totaal verschillende ervaringen dus ;)

Maar heb geen ervaring met natuurlijke bevallingen.. dus kan dat niet vergelijken.

8. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Woensdagochtend om 7.00 opgenomen om in te leiden ivm hoge bloeddruk.
    Was nog niet inleidbaar dus kreeg 3 keer daags tabletten van onderen ingebracht en heb er 3 dagen over gedaan om naar 2 cm te gaan.
    Vrijdagnacht spontaan de weeen begonnen en even later mn vliezen gebroken, weeopwekker gekregen en in constante weeenstorm gezeten pffffffffff en na 17 uur op za.middag is onze zoon geboren om 14.37 uur.
    Dus het is mij alles behalve meegevallen.
    Het voordeel is dat jij al inleidbaar ben, dus zal waarschijnlijk een heel stuk sneller gaan ;)
    Heel veel succes!!!

9. Allyssa

Allyssa Lid

Apr 17, 2006
    80
    0
    0
    bedankt voor de reacties. Zo ben ik er wat geruster over. Want hoewel ik graag "geholpen" wil worden, is het toch best wel eng. Dus wil jullie graag bedanken voor jullie verhalen.

Moet zeggen dat sinds ik getoucheerd ben, behoorlijk rommelt. (doet het al een tijdje, maar is nu ietsje feller) Heb behoorlijk last van mijn rug en flinke harde buiken sommige best wel pijnlijk. Ik kan er alleen nog geen weeen van maken. De kleine is ook best wel druk (hij is ook behoorlijk aan de maat, geschat wordt tussen de 4,5 en de 6 kilo en minimaal 56 cm (zo groot was zijn zus bij de geboorte) ) dus heb flinke blauwe ribben, en als hij zich uitrekt doet het best wel zeer. Daarom mag ie van mij ook zsm komen.

Gr Allyssa

10. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

Aug 18, 2008
    1,472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Ik ben ook ingeleid wegens hoge bloeddruk met 39w3d. 's Ochtends om 7u gel ingebracht gekregen om baarmoedermond te verweken. Om 16u nogmaals gel ingebracht gekregen. Om 17u eerste weeen, om 20u 1cm ontsluiting en toen hebben ze de vliezen gebroken. Om 23u 3cm ontsluiting, weeen waren tot die tijd nog prima om te doen. Toen infuus met weeenopwekkers gekregen. 2 uur lang weeenstorm gehad en om 1u 9 cm ontsluiting, erg heftige persweeen maar deze nog een uur weg moeten puffen. Om 2u mocht ik persen en toen had ik geen persweeen meer. Op eigen kracht geperst en om 2.26u is onze zoon geboren.

Ik vond de weeen erg heftig, maar heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal.

Heel veel succes!

11. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Ik ben 09-10-09 ingeleid voor de geboorte van onze zoon. Ik heb eerst gel om 7.45 gekregen en de weeen begonnen gelijk goed. heb 2e keer gel gekregen omdat er geen ontsluiting op volgend. Om 19.30 had ik 7 cm ontsluiting. Doordat ons kindje erg groot bleek te zijn (dat wist helaas niemand ook vk niet) Is onze zoon met de keizersnee geboren. Niels was 10 pond en 54 cm lang. Ik heb ook nog infuus met weeen versterkers gekregen die werkten goed alleen kon ik ze niet meer weg puffen. doordat Niels niet door geboorte kanaal pastte had ik dus extra veeeeel pijn. Was blij toen de ruggeprik gezet werd echt een verlossing.
    Ik heb dus 18 uur over de bevalling gedaan want niels is s'nachts om 1.34 geboren.

Liefs Ingrid

12. pffffff

pffffff Actief lid

May 21, 2008
    339
    0
    0
    Hallo,

Ik ben bij 37 weken ingeleid omdat ik bij 32 weken vruchtwater verloor. En ik moet zeggen, ik hoop dat het bij een eventuele volgende bevalling weer zo goed gaat! ik vond het erg meevallen (ik was ook van het ergste uitgegaan :))
    Op zaterdag gel gekregen om de bmmond week te krijgen en op zondagochtend om 09.00 uur aan het infuus. De weeen komen inderdaad kort op elkaar maar ik heb liever kort en krachtig als heel langdurig... Maar om 12.57 is mijn zoontje al geboren! Het was mijn eerste bevalling dus ik vond het super snel gaan! Maar 4 uurtjes!

Ik wens je veel succes!

liefs Karin

Share This Page